Spiegel Bassin Nord meneer Harteveld

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-02-2010 19:00

Wat een vreemd artikel waar ik eigenlijk geen touw aan kan vastknopen:
"op bassin Nord zijn 2 stekken te boeken, stek 1 en stek 2" dat kan ik volgen....
even verderop "het Nord Bassin kent verschillende dieptes varierend van 40cm tot ruim 9 meter" dat kan ik ook nog volgen...
Maar dan "omdat het water ruim 100 hectare groot is, is het een uitdaging de juiste stekken te zoeken". Hoezo wat zoeken? Je kan maar 2 stekken boeken..... inhoud molenspoel naar links/recht en "immer gerade aus" en ik ben uitgezocht. Maar dat moet ik ook uitzoeken op een 2 hectare putje... en 98 hectare waar ik dus niet bij kan/mag/kom doen er dus niet toe. 't Zal allemaal wel meneer Harteveld.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

09-02-2010 19:11

Hahahahahha is toch echt vrij simpel hoor.

Hij bedoelt gewoon dat het juiste plekje vinden om je hengel neer te leggen niet het gemakkelijkste is wil je goed vangen op dat water.

En dat jij je beperkt omdat je niet verder dan 100 meter uit de kant wilt vissen is jouw keuze, maar ik heb geen probleem met 300 tot 500 meter uit de kant.

GR Remko
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-02-2010 19:13

ik heb het magazine nog niet maar het betreft toch lac du der??

je zult bij hem deze 2 stekken kunnen boeken zodat je in ieder geval zeker weet dat je een stek hebt. hij zal wel denken dat ie de topstekken heeft.
voor de rest van de plas/"zee" hoef je niet bij hem te zijn dan, maar met zo'n franse vergunning. echter je moet dan maar zien waar je gaat zitten.

ik zou er in ieder geval niet aan beginnen om 1 van deze 2 stekken te huren. gewoon lekker je eigen gang gaan daar.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-02-2010 19:42

Remko Berendsen schreef:Hahahahahha is toch echt vrij simpel hoor.

En dat jij je beperkt omdat je niet verder dan 100 meter uit de kant wilt vissen is jouw keuze, maar ik heb geen probleem met 300 tot 500 meter uit de kant.

GR Remko


Kan me niet herinneren gezegd te hebben dat ik "maar 100 meter uit de kant wou vissen".....
Of ik nou desnoods een bigpit gebruik met 600m en alle variaties "uit de kant" dan nog heb ik niet 't idee dat ik 100ha hoef af te dekken laat staan in kaart brengen.
100ha en 2 stekken..... pfffffffffff
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
R de Vries
Berichten: 156
Lid geworden op: 26-12-2006 12:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

09-02-2010 23:43

Blad moet vol, kom ook wel eens onzin tegen.....

Een paar nummers terug 2 jongens naar een btw met een huisje voor pa en ma.....

Ze gaan het water op met bootjes, en prikstokken om het water in kaart te brengen, ze vinden uiteindelijk een gridplaat.
Tot zover best wel logisch.

.... volgend bladzij.... gaan ze voeren vanaf de kant om de rust op het water niet te verstoren.... :P
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

10-02-2010 15:50

Een soort van: "zoek de verschillen en kleur de plaatjes".......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

25-02-2010 10:08

Wat een vreemd onderwerp waar ik geen touw aan vast kan knopen? Welk artikel uit welk blad?
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-02-2010 10:19

(lach)spiegel
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

25-02-2010 13:56

Volgens mij is het net zo eenvoudig als Remko al zegt en Corneel schrijft. Je hebt op het Noord Bassin 2 nachtstekken. Waar je aardig ruim kan vissen.. ik denk wel 5ha water minimaal die je kan afvissen. In die 5ha moet je toch echt zoeken naar de juiste stekken om wat te vangen. Op sommige wateren maakt het niet zo veel uit op andere wateren is het m2 werk!
Dus ja je moet stekken zoeken.

Dat er nog genoeg ha water overblijft om te vissen is waar. Maar daar gaat het toch niet over? Ik weet ook niet zo of je uberhaupt buiten die 2 nachtstekken op het hele water mag vissen. Als dat wel mag is het toch ieder zijn keuze? De een wil lekker op een zekere stek zitten en boekt een nachtvisstek. De ander gaat op een camping staat en vist overdag.. ieder zn ding.. en laat een ieder in zn waarde.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-02-2010 15:13

Een soort van "als JIJ scoort en je tegenstander NIET, dan win je" redenatie waar een voetbalfilosoof ons jaren mee bestookte. En dat gaan we nu ook in de visbladen afdrukken? Dan neem ik de VI wel, niet zo schofterig duur ook...
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

25-02-2010 18:56

Nog een fraai voorbeeld van opsmucken: "Tegenwoordig haal ik mijn boiliemixen bij Dirk Huyskes van aasfirma UCP. Het zijn hoogwaardige mixen waar ik veel vertrouwen in heb. En gezien de drukte op mijn werk laat ik de mixen door UCP tot boilies draaien. Een stuk gemak zodat ik alle vrije tijd aan het vissen kan besteden". (citaat ene meneer Schenkelaars)
Dat is nou de meest WOLLIGE manier om te vertellen dat je met READY MADES vist....
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

26-02-2010 08:15

Ik rij met met solex naar de dealer en haal daar 1 voor 1 de aasjes op, die ik dan in een tupperware bakje, welke ik op zo n party, waarvan ik dacht dat het een lingerieparty was, heb gekocht, doe en deze tupperwaredoos, plaats ik dan in de 4 sterren bos vriezer met warmhoudstation. Ik krijg zo toch de indruk dat ik nog iets doe.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-02-2010 15:59

Rene Schouten schreef:Nog een fraai voorbeeld van opsmucken: "Tegenwoordig haal ik mijn boiliemixen bij Dirk Huyskes van aasfirma UCP. Het zijn hoogwaardige mixen waar ik veel vertrouwen in heb. En gezien de drukte op mijn werk laat ik de mixen door UCP tot boilies draaien. Een stuk gemak zodat ik alle vrije tijd aan het vissen kan besteden". (citaat ene meneer Schenkelaars)
Dat is nou de meest WOLLIGE manier om te vertellen dat je met READY MADES vist....


Dude, waar maak je je druk om. Het fenomeen "ready mades" wordt als algemeen begrip geaccapteerd voor bolletjes in de schappen zonder vriezer. En Schenkelaars laat ze rollen, en pleurt ze in de vriezer. Denk dat jij hier twee dingen door elkaar haalt. Freezer en Shelf-life ( in de volksmond ook wel ready mades)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

26-02-2010 16:08

Sven van Anrooy schreef:Denk dat jij hier twee dingen door elkaar haalt. Freezer en Shelf-life ( in de volksmond ook wel ready mades)


.... ik heb er veel vertrouwen in dat dat niet 't geval is. Ook (andermans) freezers zijn ready mades mate.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

26-02-2010 16:11

Als een bol zonder conservering dus na een week begint te schimmelen is de shelf life 3 dagen... Terwijl de shelf life door conservering op kan lopen naar een jaar
Plaats reactie