!!!Aktie voor Botswana!!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

30-01-2008 17:38

Beste Mensen,

Via Tim Knotnerus, zelf fanatiek karpervisser, kregen wij de vraag of we mee wilden helpen om zijn aktie voor Botswana te steunen en te promoten.

Uiteraard willen wij daar graag mee helpen, hopelijk jullie ook! Zie onderstaande link voor meer informatie:

http://www.karperwereld.nl/artikel/tim1.php

In dit artikel staat onder andere een reactie van Roelof Schut:
Sinds Tim naar Botswana is vertrokken volg ik hem met bewondering en denk ik vaker terug aan mijn emotionele tijd in India, Senegal en Gambia. Ik weet wat Tim meemaakt. Dus steun deze actie, geef een kleine donatie en help de verpleegsters, patiënten en kinderen. Voer dit jaar een kilo boilies minder en geef de euro's die je hiermee bespaart aan het goede doel. Vang een karper minder waardoor je vele mensen in Botswana helpt.

Alsjeblieft?

Roelof Schut

Hopelijk denkt iedereen hier zo over!

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-01-2008 21:49

Mooi initiatief waar ik graag aan mee wil werken.
Een practisch vraagje
Hoe maak je een bedrag over via telebankieren?
Dit gaat volgens mij ietsje anders?
mvg
HB
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

30-01-2008 22:09

Je kunt ergens aanvinken dat je naar het buitenland wil betalen.

Dan moet je één van deze nr's invullen.

# BIC: FIRNBWG
# Branch code (IBAN): 281467
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Tim Knotnerus
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-01-2008 12:46

31-01-2008 12:56

Thanks Kenny! Uiterst handig zo'n moderator... hoef niets meer uit te leggen.

En nu maar hopen dat een actie als deze het beste in de karpervisser naar boven haalt.

Allemaal een zeer goede vangst gewenst daar in het verre en stormachtige Nederland.
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

31-01-2008 14:04

hoi Tim,

Heel mooi initatief.
Ik zit er over te denken om geld over te maken, maar er is 1 ding wat ik me afvraag en dat is het volgende:

Is het niet zo dat als ik het geld overmaak naar de door jou verstrekte gegevens dat er dan nogal wat kosten bijkomen voor het overmaken?

Zou het niet handiger zijn voor jou om een nederlands rekeningnr te openen en dan alles in 1 keer over te maken?

VOlgens mij scheelt dat namelijk een hele berg aan dubbele kosten van alle mensen en blijft er dus veel meer geld over het uiteindelijke doel/zo hoog mogelijk rendement?

Gr jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

31-01-2008 20:44

Hallo Tim
Mooi initiatief, wil er graag een bijdrage aan doen.
Zit net als Jim tegen de kosten aan te hikken van een internationale transactie.
Heb gisteravond het e.e.a. nagplozen, echt overzichtelijk is het allemaal niet.
Probleem zit hem deels in het feit dat ik niet kan achterhalen wat de transactie kosten zijn.

Zodra het gaat om een land binnen Europa dat lid is van de European Economic area (EEA) zijn er wel kosten van bekend.
Maar ook hier, als het fout gaat (slechts 1 detail wat niet goed gaat is al voldoende).
Zal het e.e.a even citeren:
Wordt aan 1 van bovenstaande voorwaarden niet voldaan, dan geld een transferprovisie van 0,01 % over het bedrag met een minimum van € 6,80 en een maximum van € 68,00 Bij kosten opdrachtgever (OUR) betaalt u naast de transferprovisie ook de kosten van de buitenlandse bank.

Botswana is geen Europees land, dus wellicht gelden hier nog zwaardere regels en komen de kosten mischien nog hoger uit als het niet goed gaat?
Hoe dan ook...voor mijn gevoel zitten er teveel haken en ogen aan...en als het "fout"gaat overstijgt de kosten het bedrag welke ik wil schenken...en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling :wink:

Heb er zelf geen moeite mee om jou een bedrag te storten op jouw priverekening...heb er alle vertrouwen in dat het geld wel goed terecht komt.
Of heb je een andere betere suggestie?
mvg
Hans Brinkel
Tim Knotnerus
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-01-2008 12:46

04-02-2008 22:25

Ik begrijp dat er extra transactiekosten zijn voor een rekening buiten Europa....

Om het geheel gemakkelijker (en goedkoper) te maken dan hierbij mijn persoonlijke bank account: 7060144 (Postbank) t.a.v. Tim Knotnerus, opmerking CAREP.

Ik heb mijn eigen account niet eerder vermeld aangezien ik niet de indruk wilde wekken dat het geld niet direct naar het centrum werd overgemaakt. Ik weet dat veel (internationale) hulporganisaties het een een ander aan verdenkingen tegen zich hebben wat betreft het niet correct behandelen van donaties....

Ik zal er echter persoonlijk zorg voor dragen dat het geld direct naar het centrum wordt overgemaakt!

Allen alvast van harte bedankt!

Gr, Tim.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-02-2008 22:28

Bedankt voor de aanvulling Tim,
zal binnenkort een donatie storten
mvg
hans
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

05-02-2008 21:49

Ik heb de indruk dat we nog niet echt warm lopen voor de actie van Tim Knotnerus.
Maar ik kan me vergissen natuurlijk. :D

Ik heb in ieder geval een bedrag overgemaakt naar Tim zodat de gepensioneerde verpleegkundigen hun goede werk kunnen blijven voortzetten.
Steun de actie van Tim en steun zodoende de HIV-besmette volwassenen en weeskinderen!

Als je inzicht wilt krijgen in de werkzaamheden van Tim en een vleugje van de sfeer in Botswana wilt proeven kijk dan eens op http://timboektoe.waarbenjij.nu//site/i ... id=2341940

Het bedrag hoeft niet groot te zijn. Stel je eens voor dat iedere geregistreerde gebruiker van dit forum het luttele bedrag van 1 euro zou overmaken. Dan hebben we het over ruim 8000 euro!
Daar kun je in Botswana heel, heel veel goede dingen voor doen...

Groet,
Roelof
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

06-02-2008 15:36

Is geregeld Tim.

Helemaal mee eens Roelof.

gr jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-02-2008 16:38

tim, welke woonplaats mag ik invullen?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-02-2008 10:38

Mooi iniatief! Kort geleden heb ik het met Mark Zelle er nog over gehad om door middel van schrijven het een en ander te kunnen gaan betekenen voor goede doelen. Het hoe en wat precies staat echter nog niet helemaal vast.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie