OK Raymond,
Ik reageer, spannend hé?
Leuk geschreven stukje en ongetwijfeld zit er een kern van waarheid in, ik vind alleen dat er ook een beetje frustratie van jou kant in doorklinkt. Met name waar je schrijft dat er vis van in de 20 pond minachtend wordt terug gezet. Maak je hier niet druk over. Er zijn heel wat andere manieren om je PB's te verbeteren. Enkele voorbeelden:
Vorig jaar ving ik een 12 pond schub op 24 april voor mij een ongekend PB want normaal gesproken vang ik de eerste ongeveer een maand later.
Mijn tweede vis was een spiegel van 19 pond. Dit was zeker een PB want het was mijn grootste spiegel ooit.
Begin september ving ik er nog een, veel kleiner 12 pond en 3 ons dit was toch maar even het Finse record rijen.
Eind september ving ik de grootste vis van mijn leven 26 pond schub en ook heb ik vorig jaar mijn eerste oktober vissen gevangen, dus weer twee nieuwe PB's. Nu zijn er in Finland al veel grotere vissen gevangen maar ik maak er me niet druk om. 5 PB's in een seizoen, zo'n seizoen kan voor mij in ieder geval niet meer kapot.
Begrijp je een beetje wat ik wil zeggen? Het is maar net hoe je een PB incalculeerd. Ik blijf vissen voor mijn eigen plezier. Het zal mij een worst wezen wat andere vangen ik geniet ervan op mijn manier.
Op jou opmerking om wat meer variatie in de artikelen aan te brengen het volgende.
Ik weet dat jij een goede hand van tekenen hebt, waarom kleed je dan je artikelen niet aan met tekeningen van eigen hand? zou weer een wat anders zijn als al die mannetje, visjes foto's die we al zo vaak gezien hebben. Tis maar een vraagje hoor.
Mvrg,
Hans