De Volschub, door Roger Feijen

Plaats reactie
Dennis Ruijs

12-01-2003 18:10

Roger,

Leuk om eens een keer een hele jacht op een bapaalde vis te lezen, van begin tot het einde met teleurstelling en uiteindelijk met successen.
En wat voor een vis zeg. Echt een prachtvis. Proficiat.
Ik ga ook maar eens in de achterhoek kijken :smile: (geintje).
Ben wel heel benieuwd over het hoe en waarom.

Groeten,

Dennis R.
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-01-2003 00:51

Roger,

mijn complimenten voor jouw intrigerende bijdrage. Ook ik viste vroeger wel eens op zo'n watertje...

Misschien heb jij mij wel de motivatie gegeven om weer terug te gaan.. voor die ene mooie...

MB
michiel lieverdink
Berichten: 19
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Eibergen
Contacteer:

13-01-2003 07:04

Mooi verhaal en ook een hele mooie vis uit een heel mooi gebied, de achterhoek ,
En mooi geschreven, mijn complimenten

mvg michiel
Tom Boer

13-01-2003 08:46

beste roger leuk verhaal, super mooie vis, alleen snap ik iets niet. je gaat rustig bij een maatje buurten omdat je geen beet verwacht omdat je wel 2 kilo hebt gevoerd? en goed verspreid.
waarom kan je dan niet snel een run krijgen? twee kilo is helemaal niet veel als er 3 of 4 vissen op de stek aankomen.
jij zal hier gezien je eerdere postings in andere topics vast een mooie verklaring voor hebben, nou ik ben benieuwd.

groeten tom
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

13-01-2003 14:07

Roger, skitterende mirror poeh wat een schoonheid, leuk werk verder!

gr ray
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

13-01-2003 20:34

Bedankt voor de leuke reacties :smile: :smile:

Beste Tom

Even over die tijd dat ik geen beet verwacht.

De targetvissers hier zullen beamen dat voor het vangen van 1 bepaalde vis heel veel info nodig is. Je moet als het ware in de huid van die vis kruipen. Dat betekent dat je ook het water moet leren kennen.

Uit eerdere ervaringen op dit water kwam duidelijk naar voren dat op een grotere voerplek de "aanlooptijd" gewoon langer was.

Zoals ik ergens anders al eens opgepent heb is ieder water anders. Op dit water is de vis gewoon wat langzamer. Bij die 2 Kg boilies gingen ook de nodige pellets het water in. Dat gekoppeld aan het “overal in de sector voeren” (is maar klein in dit geval), en dus ook tussen takken en in riet, liet mij tot deze conclusie komen.

Geen wetten van meden en perzen

Op een ander water dat ik bevist heb, kreeg ik op een voerplek van ruim 1 Ha met daarop 6-8 Kg voer binnen 2 uur een beet....

Het is de info, samen met je eigen ervaringen, de populatie, en de aasgewoontes van de vis die je tot dat soort "conclusies" leid.

En dan nog zit je er soms naast :smile:

Had ik dan achter de stokken moeten blijven zitten? Dan was deze beleving voor mij veel minder geweest. De mensen hebben deze beleving gemaakt tot wat hij voor mij is, en de vist speelt in dit geval voor mij een ondergeschikte rol(raar maar waar). Zij zijn voor mij dit verhaal, de magie, de beleving...... Achteraf is de vis “bijzaak” geworden. Waarvoor ik die mensen ook eeuwig dankbaar ben.

Met vriendelijke groet

Roger Feijen
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-01-2003 00:09

Roger

Ik vond het een leuk verhaal om te lezen. De aspecten gezelligheid, blanken, goed omgaan met ander vissers en het plezier dat je zelf aan het karpervissen beleefd was er duidelijk in herkenbaar. Het karpervissen zoals het altijd moet zijn! Klasse.

Tight Lines
Bart Janssen
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

22-02-2003 13:46

EEn ding veel mij op, in dit overigens fantantische verhaal, dat een jongen voorspelde dat hij beet kreeg.
Als je weet dat je bij takken vist en de kans bestaat dat je de vis daaraan kan verspelen. Niet achter je hengels gaat zitten, als je zeker weet dat hij een run kreeg. Dat is toch zonde.

mzzl patje
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

22-02-2003 13:46

EEn ding veel mij op, in dit overigens fantantische verhaal, dat een jongen voorspelde dat hij beet kreeg.
Als je weet dat je bij takken vist en de kans bestaat dat je de vis daaraan kan verspelen. Niet achter je hengels gaat zitten, als je zeker weet dat hij een run kreeg. Dat is toch zonde.

mzzl patje
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

22-02-2003 13:47

sorry, computer bleef hangen
mzzl patje
Plaats reactie