Artikel Mourad

Alrik Nedermeijer
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: dordrecht

15-07-2007 18:36

Mourad,

Ik ben het volmondig met je eens. Ik hoop dat de mensen die jij hier beschrijft het geduld hebben het stuk te lezen en en er wat mee gaan doen.

Maar ja, er staan geen plaatjes van dikke vissen in je artikel, dus in denk ijdele hoop.

Groetjes en bedankt voor je artikel.
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

15-07-2007 18:46

Super artikel!

Ik kan mij hier helemaal in vinden!
Jan Peter Teerling

15-07-2007 18:48

Herkenbaar stukje Mourad :wink:
Gebruikersavatar
jan-willlem braam
Berichten: 43
Lid geworden op: 02-10-2006 19:21
Locatie: Zuidholland

15-07-2007 18:52

Mourad,

Helderder als dit kan niet,gewoon top en hopen dat sommige die zich aangesproken voelen,hier wat mee doen.

Vis voor je zelf en niet voor een ander!!!!!

Groeten
Wie geen fout maakt,maakt meestal niets...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-07-2007 19:33

Heel mooi stukje..

kan mij er ook helemaal in vinden..

ik heb sinds dit jaar eindelijk weer het gevoel dat ik met echt plezier vis. eerst viste ik op wateren die redelijk tot best druk bevist werden. elke keer maar hopen dat je stekkie die je net 2 dagen aan het voorvoeren was vrij was. de drukte aan het water. de zogenaamde vrienden van andere vissers die even kwamen buurten en veel lawaai veroorzaakten.
zat me vaak te irriteren langs de waterkant.

dat soort visserij was ik eigenlijk best wel beu. ik heb nu eindelijk een handje vol wateren kunnen vinden waar nog rust heerst, heerlijk je eigen dingetje doen. en als er toch andere vissers zijn, heeft men respect voor elkaar en zit mekaar niet in de weg.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
mike campen
Berichten: 94
Lid geworden op: 14-11-2005 11:33
Locatie: rotterdam

15-07-2007 20:54

Goed gedaan Mourad,helemaal met je eens.Zeker dat stuk over de gesponsorde vissers die denken alle wijsheid in pacht te hebben,niet gek hoor als vissen je baan is.
gr. Mike
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

15-07-2007 21:06

Mooi stukje Mourad

Mooi gesproken en je gevoel vertaald, ik heb beide stukken met plezier gelezen. :wink:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-07-2007 21:53

Chapeau!!

Werkelijk te waar gewoon....
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

15-07-2007 21:57

complimenten Mourad,

soms zou je inderdaad wel eens willen dat het allemaal niet gebeurt was, maar goed er zitten ook goede dingen aan.
heb mijn hengels aan mijn zoon gegeven, en vis lekker op mijn manier met een oude km3

met rustig doorvissende groet,
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

15-07-2007 22:01

Bedankt voor jullie reacties mensen. Zoals ik daar al vermeld had, al die punten waren als doornen in mijn ogen.

En zoals Jan-Willem zegt, hopen dat de mensen die zich aangesproken voelen hier ook inderdaad wat mee doen.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Mourad
Laatst gewijzigd door Mourad Aviara op 15-07-2007 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

15-07-2007 22:14

ook ik kan mij zeer zeker in Mourad vinden, het gevoel wat er was is niet meer.Wat ik ook probeer het is er niet,en als ik dan een ander water bevis voelt het goed.Tot dat je dan een deel van de locals ontmoet en je kaartenhuis weer in mekaar donderd.Om dan weer verder te zoeken naar de graal.Die je dan ook niet zal vinden,wel denk ik dat een ieder zich wel eens een fout begaat we zijn immers allemaal mensen.Toen ik begon met karper vissen stond je helle hoofd er naar.Die gretigheid mis ik,wat er wel voor een deel mee te maken heeft is het fijt dat ik een eigen zaak heb,veel verantwoording en een gezin van drie kinderen en een vrouw.Dit alles vreet tijd en nog eens tijd.Dit al maakt je blind voor de passie waar is je vrijheid weg samen met het gevoel.En dan wat Mourad aan geeft de markt die overspoelt wordt van iedereen een top visser kan maken zo jammer dit,een goede visser wordt je niet door €5000 uit te geven.Die wordt je door respect te hebben voor je omgeving en je te verdiepen in de gehele materie die karpervissen heet.En als je je dan ook nog eens normaal en netjes weet te gedragen ben je een heel end op weg.he neem eens een vuilnis zak mee inplaats van higtech dit of dat.Nog een week werken en dan 4 weken vakantie zien of we dit oude gevoel weer kunnen terug vinden


Mourad mooie stukje schrijfwerk keep up


tot aan de waterkant
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-07-2007 22:15

mourd,jij schrijft precies waar ik me al jaren aan erger.

erg mooi stuk.

mvg Ruben
Laatst gewijzigd door Ruben vd Worp op 15-07-2007 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-07-2007 22:23

Erg herkenbaar Mourad! Soms schaam ik me aan mensen te moeten vertellen dat ik karpervisser ben. De mentaliteit van vele karpervissers is een van de redenen dat ik vaak de drukte mijdt!

De eerste vraag die vaak wordt gesteld is of er veel gecontroleerd wordt en wat de zwaarste vis is. Dan klap ik al dicht en vertel ik niks meer.
beetje bij beetje
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

15-07-2007 22:43

Mourad Aviara schreef:Bedankt voor jullie reacties mensen. Zoals ik daar al vermeld had, al die punten waren als doornen in mijn ogen.

ik denk niet alleen in jou ogen, ik denk in de ogen van vele serieuze karpervissers en ik sluit me daar volledig bij aan.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

16-07-2007 00:09

Mooi verhaal Mourad, eens een artikel dat echt een aantal hedendaagse zaken goed verwoord.

Ik denk dat het 'plezier' in het vissen mede door de door jouw genoemde aspecten is te verklaren. Ik denk echter ook dat je die goede oude vistijd nooit meer kunt evenaren. In het begin van je vistijd was alles nou eenmaal nieuwer, spannender omdat je nog in de kinderschoenen stond met het vissen. Je wist niet wat te verwachten en je was nog zo 'onwetend'. Dit is iets dat volgens mij dat echte herrinneringseffect geeft. Ook doordat tegenwoordig alles zo transparant is geworden heb ik het idee dat het vissen minder leuk (overdreven gezegd) is geworden. Iedereen weet al welke vissen hij/zij kan verwachten, hoe zwaar ze zijn etc. Daar dacht niemand vroeger zo diep over na, in ieder geval niet de beginners. Dat zijn nu degenen met ervaring en die denken oh zo vaak terug aan die beginnersmomenten....

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

16-07-2007 01:24

Mourad jong dit heb je perfect beschreven erger me scheel aan die dingen die je beschreven hebt.

Gelukkig heb ik "Vissers die niet nadenken" voor een gedeelte niet mee gemaakt in mijn woonplaats.
Moet wel toegeven dat ooit mijn lijn geknapt was met leadcore en blijkbaar achteraf niet zoon veilig systeem eraan.
Want lood plus de rest van die zooi hing nog aan de vis toen ik gebeld werd er zwemt hier een vis rond met een tak..
die vis had gelukkig niks heb toen wel gelijk de systeem verandert.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

16-07-2007 09:02

Super artikel!

Helaas komen de dingen genoemd in het artikel te vaak voor heden ten dage. Ik heb nog het geluk dat ik de praktijken van stekken pezen, beschadigde vissen e.d nu nog amper tot nooit meemaak, maar dit komt ook omdat ik niet in de regio van de randstad/steden vis maar je hoort en ziet het tegenwoordig steeds meer. Laten we inderdaad hopen dat we de bomen weer gaan zien! :wink:

Djurre
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 11:45

Even verplaatst naar het onderdeel Artikelen.

Hopelijk bereikt dit precies de goede mensen... die zich aangesproken voelen
Het gevoel wat jij hebt zal voor velen een herkenning zijn...

Groet,

Edward
K. van den Herik

16-07-2007 12:21

Komt door de patatgeneratie.

Gelukkig is de huidige generatie internet/computer verslaafd. Hebben we dus geen last van.

MVG

Klaas
Jan Peter Teerling

16-07-2007 15:26

Zelfkennis siert de mens Klaas.. :roll:
K. van den Herik

16-07-2007 16:42

Zelfs daar ontbreekt het bij de patatgeneratie aan Jan Peter.

Of bedoel je dat ik tot deze generatie behoor? Dank je voor het compliment qua leeftijd zeg maar. Ben al de 30 gepasseerd dus :P



MVG

Klaas
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

16-07-2007 16:57

Het stukje is erg herkenbaar. Ik denk persoonlijk dat het soort karpervisser wat jij beschrijft, hier nauwelijks vertegenwoordigd is.
Het zullen waarschijnlijk meer de lezers van dit board zijn, en dus nooit zullen reageren.

Er zijn genoeg karpersvissers die geen internet gebruiken of tijdschriften lezen. Wat weet je dan van de "gedragsregels" of hoe te handelen met een gevangen vis? Nog steeds kom ik karpervissers tegen tijdens (vergunning controle) die geen onthaakmat hebben of met de meest dodelijke systemen zitten te vissen, simpel weg omdat ze het niet realiseren.

Het soort "showvisser" haha daar zijn er echt teveel van... bah! Soms kom ik gasten tegen op een smal stuk kanaal, zodiac erbij hengels richting zon, dan met toplood eraan... hoe gekker wil je het nog hebben...

Mourad, hopelijk ben je nu weer "opgelucht" en kan je weer relax en rustig vissen :)
Jan Peter Teerling

16-07-2007 16:59

Nee ik bedoel zeker niet dat je tot de 'patat generatie' behoort Klaas,
al ben je zolangzamerhand wel een beetje een 'IT visser' aan het worden.. :D
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

16-07-2007 19:07

Prachtig stukje zeg!
Erg herkenbaar en zelf vraag ik mij wel eens af waar ik zelf nou mee bezig ben...het steeds maar meer willen, terwijl het o zo simpel kan zijn.
Gelukkig is vissen nog steeds even stoom afblazen in de natuur en genieten van al het moois om mij heen en niet een verplichting om maar steeds meer te willen en mee te gaan in het wereldje.
Ik doe mijn eigen ding, mensen vinden je dan wel eigenwijs soms en je ziet gewoon dat ze met een boog om je heen lopen, omdat ik toevallig nog met steunen vis en niet het nieuwste van het nieuwste heb, dan hoor je er niet bij op de een of andere manier.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

16-07-2007 19:41

Michel Vreeke schreef:Prachtig stukje zeg!
Erg herkenbaar en zelf vraag ik mij wel eens af waar ik zelf nou mee bezig ben...het steeds maar meer willen, terwijl het o zo simpel kan zijn.
Gelukkig is vissen nog steeds even stoom afblazen in de natuur en genieten van al het moois om mij heen en niet een verplichting om maar steeds meer te willen en mee te gaan in het wereldje.
Ik doe mijn eigen ding, mensen vinden je dan wel eigenwijs soms en je ziet gewoon dat ze met een boog om je heen lopen, omdat ik toevallig nog met steunen vis en niet het nieuwste van het nieuwste heb, dan hoor je er niet bij op de een of andere manier.


laat ze dan maar vrolijk met een boog lopen, want juist bij dat soort mensen wil ik niet "horen".

alex? ik ben een beetje opgelucht nu ja haha :lol: