Wondermiddel of toeval? Mark Zelle.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-12-2002 16:25

Mark mooi artikel. Leuk dat een middeltje het verschil kan brengen van vangen of niet vangen. Ik ben al langer van mening dat een flavour of toevoeging de sleutel tot succes kan zijn. Hierover hebben we al eens een leuke discussie gehad op het DB. Ik weet niet of jij toen al op het DB meedingde. Ik geloof dat de topic "flavours en toevoegingen" heette. De meningen waren toen zeer verschillend over het gebruik van dat soort (wonder)middeltjes. Ik denk dat je de toeval wel weg kunt denken en je echt een (wonder)middeltje in je handen hebt gehad.

Ik vraag me 1 ding af. Was het een dip of verwerkte je het in de mix? Gezien de tijd voordat je beet kreeg ga ik er vanuit dat je het door de mix moest verwerken. Ben benieuwt.

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Stefan Kazen
Berichten: 241
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

26-12-2002 17:29

Poederdip van "Top Secret" misschien?!
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-12-2002 18:10

Als het een dip was lijkt het me sterk dat dit doorslaggevend is geweest voor de beten. Een dip is in mijn ogen alleen de eerste paar uur attractief. Maar we wachten af!

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

26-12-2002 22:39

Wondermiddelen bestaan gewoon niet. Laat je dus door hengelsporters niet in het ootje nemen!!!!!!!! Je viste op dat ogenblik op de juiste stek, op het juiste ogenblik. Niets meer of niets minder!!!!!!!!!!!Waar het op aankomt : LOCATION !!!LOCATION!!!LOCATION.
Pluk de dag
Arjan van den Berg

27-12-2002 12:23

Mark,

Leuk artikel, vlot geschreven!

Wondermiddelen, bestaan ze of niet, ik weet het ook niet, maar sommige stoffen kunnen zeker op sommige momenten net die prikkel geven die de karper een foutje laat maken.
Het is dus altijd afhankelijk van veel factoren zodat we er niet echt wat mee kunnen. Maar werken doen sommige wondermiddelen bij tijd en wijle wel zeker!

Jan-Pierre, zeker wel meer of minder. de juiste plek is zeker zo maar, maar wie zegt niet dat dat beetje wondermiddel niet net dat beetje extra aan het aas gaf waardoor de vis het pakte?

Ik vind het persoonlijk heel naief als je alle zaken zomaar naar het land der fabelen verwijst door te zeggen, als ik dit en dit aan mn hair had gehad had ik hem ook wel gevangen. Dat kost je zeker vissen, als je nooit experimenteerd.

MVG

Arjan
Jos de Jong

28-12-2002 16:00

ha Mark, machtig geschreven man echt een lekker weg te lezen artikel met een gedachte.
wat die wondermiddelen betreft:
kan je ons vertellen of je de boilie net van te voren dipte of zo, want je schrijft over die amino's en het lijkkt mij sterk dat die de volgende ocht4end nog terug te vinden zijn na een vluchtige dip?

Mzzls
Jos
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

28-12-2002 18:11

heren,

bedankt voor jullie reactie, altijd leuk als je een beetje respons krijgt

het dipje waar ik het over heb is inderdaad een poeder dip. deze dip wordt bevestigd doormiddel van je boilie in het water dippen en dan in het poeder draaien. dit deed ik 3 keer en vervolgens krijg je dan een gel laag om je boilie heen. welke enkele uren stevig om je boilie blijft zitten, daarna verdwijnt hij langzaam.

Bart: nee dus, deze dip zit niet mijn mix verwerkt

jean pierre: mischien heb je gelijk, mischien niet.

Jos: de gel laag blijft er een paar uur omheen zitten en ik begin vaak laat met vissen door mijn werk in de horeca. dus na een uur of zes is de gel/dip/atractor of hoe je het ook wilt noemen nog wel aanwezig.


voor iedereen: het verhaal heet wondermiddel of toeval! ik beweer niet dat het door het middeltje komt! ik merk alleen wel op dat het telkens wel erg toevallig is. zeker omdat ik het middeltje verder nooit heb gebruikt, maar als ik het deed... was het altijd die boilie! Toevallig he? of niet!?

maar probeer het zelf eens! ben benieuwd naar jullie resultaten!

groeten Mark
Martijn Schild

28-12-2002 20:23

Hey Mark,

Klopt het dat ik jouw (overigens erg leuke) artikel al een keer eerder heb gelezen, ik had opeens een flashback...?

Mvg,
Martijn
HansPeter van Ee

29-12-2002 12:53

Mark

Een leuk artikel met de juiste kop erboven.
Het geeft ons ruimte om te speculeren want zoals Arjan al terecht opmerkt het zou wel eens net de doorslag kunnen geven.

Wat ik heb mogen ervaren -en ook gehoord heb van andere vissers- is dat in bepaalde omstandigheden het dus wel net de doorslag lijkt te geven.
Zeker op geconditioneerd water kunnen dit soort zaken wel eens het verschil maken.

Zelf gebruik ik zelden dips maar maak vaak gebruik van poederflavours omdat ik meestal instant vis.
Mijn vangsten zijn er in ieder geval niet slechter van geworden dus of het verschil maakt, ik weet het niet want ik ben geen wetenschapper.

met complimenterende groet

HPE
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

30-12-2002 23:58

hoi mark

leuk artikel!

gr raymond
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

31-12-2002 22:51

Leuk artikel, maar vind het nogal kort door de bocht om te suggereren dat die vangsten aan dat toevoegsel liggen. Je zal er nooit achter komen of het nou aan dat aas lag, of dat de karper gewoonweg langs kwam zwemmen.

Tenzij je het op jaarbasis zou gebruiken, wat hier niet het geval is.

Mr. Schut zei het al ergens anders, er zijn zo ontieglijk veel variabelen in de karpervisserij dat het verre van een exacte wetenschap is.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

01-01-2003 16:07

Stefan,

Ik lees nergens dat Mark beweert dat het aan dat toevoegsel ligt?
Staat in de titel ook niet het woord "toeval" en een vraagteken achter de titel???

Ik vind het alleen niet slim om zoiets uit te sluiten.

Er zijn zeer veel variabele in de karpervisserij, maar daarvan zijn er ook een groot aantal WEL in te schatten.. voor de een wat beter dan de ander maar toch.. dus zomaar iets afschilderen als kort door de bocht vind ik al niet goed nadenken, je moet altijd proberen je visserij te optimaliseren en als je meer ervaring krijgt kan je steeds meet variabelen tot je voordeel wenden.

Neem maar van mij aan dat die Schut heel wat van die variabelen allang geëlimineerd heeft.

Vr.Gr.

Bertil
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-01-2003 12:35

Even ter verduidelijking, ik zeg dat hij dat suggereert, niet dat hij dat beweert. Natuurlijk kan het best zo zijn dat hij dat vangt door dat wondermiddel, de kans lijkt me alleen klein. Houd ook rekening met stek,tijd van het jaar, voeren of niet, gebruikte systeem enz.

Voor de rest ben ik het met je eens wat je zegt.

mvg
stefan
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

02-01-2003 17:45

Ik persoonlijk geloof niet zo in wonder-
middeltjes, maar toch zijn er volgens mij
een paar middeltjes, die je aas zeker een
meerwaarde geven.
Zelf heb ik vaak goede resultaten gehad met
Polvitamo, ik gooide hier gewoon iets van
op de boilies en liet dit en paar uur in-
trekken.
Maar voor de rest zou ik me persoonlijk niet
zo in die "wondermiddeltjes" verdiepen, want
er zijn veel belangerijkere zaken.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
charles verhoeven
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-04-2002 02:00

11-01-2003 23:15

Dit geschreven artikel komt me bekend voor, dacht het ooit eens gelezen te hebben in de karperwereld no 15 dacht ik.
allen met het onderschrift van een andere auteur!!!

groet charles verhoeven
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

12-01-2003 12:04

charles,

dus je beschuldigd mij van plagiaat? als ik dat op een board zou zetten had ik eerst wel effe de KW nr 15 openslagen en het gecontroleerd!

dat het je bekend voor komt kan kloppen. het verhaal heeft ook op dutchcarp gestaan. en ik heb het geschreven!!!! doordat ik veel vragen kreeg op de chat en andere mensen op de chat niet wisten waar het over ging, heb ik het ook opgestuurd naar deze site.

dus.....

groeten Mark
Gebruikersavatar
charles verhoeven
Berichten: 67
Lid geworden op: 10-04-2002 02:00

13-01-2003 23:00

excuses voor het misverstand.
artikel kwam me zeer bekend voor.

met nederige groet

charles verhoeven
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

14-01-2003 01:35

ok charles,

geaccepteerd :wink:


Groeten mark
van der perren andy
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-01-2003 01:00
Locatie: ternat:belgie

14-01-2003 14:29

ik ben van mening,op wateren waar de karpers enkele keren gevangen zijn,gewoon flavours op alcoholbasis, ze goed kunnen waarnemen dat jullie flavourtjes een bedreiging is voor ze.Ze ruiken het van op afstand.gebruik is een flavourtje op oliebasis(zomer).of gewoon een produkt uit supermarkt.(veel goedkoper).
de karper is mijn beste vriend.behandel hem dus ook goed!
Plaats reactie