Michiel Pilaar Kookkunst !

Plaats reactie
Wilko Bloem

26-01-2002 19:34

Michiel:
Lekker geschreven, en op een prettige wijze belicht. Hier kunnen aspiranten en gevorderde karper-vissende zeker iets mee, prettig efficiënt “samengevat”mijn complimenten. De “dunne lijn” de Beats, je laat je niet leiden, of verleiden “tot”. Maar je blijft zelf “relativeren”, prima uitgangspunt mijn inziens. Het boek “stemt” mij ook alleen tot nadenken, en niets meer, of minder, met de Beats zijn getalenteerde arrogantie!Bedankt voor jou inzending,ik kijk vast uit naar jou volgende praktijk gebeuren.

Met vriendelijke groet Wilko :grin:
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

26-01-2002 23:22

Michiel,
lekker geschreven. Leuk.
Alleen om te denken dat de vismeel aantrekkelijk wordt van zout ben ik niet met je eens. Ik vis zelf altijd met een mierzoete vismeelboilie. Ook dat heeft een perfecte aantrekkingskracht.
Oh ja, bij mobilitiet heb je het over de afhankelijkheid van een voertuig. Gebruik maar eens een vaartuig. Gaat er een nieuwe wereld voor je open.
groet,
edwin
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2002 03:38

beste Edwin,
ben het helemaal met je eens.
Lang leve guppie!!!
groet MB
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-01-2002 11:00

Edwin,

Ik gebruik zout en Maggi als smaakversterkers. Dus om de boilie iets extra's mee te geven. Of het theorietje (dat karpers eerder 'terugkomen' op vismeelboilies) waar is... Kan ik niet bevestigen, die theorie heb ik ook niet zelf bedacht, maar ik vond het wel 'nuttig' om er es over te denken. Zoete vismeelboilies heb ik ook gebruikt en ook goed op gevangen... Maar het loopt toch iets beter met de 'zoutere' variant. Maar dit kan ook hele andere oorzaken hebben.

Het is tegenwoordig toch best lastig om over iets te schrijven dat nog niet besproken is. En als je dan iets hebt gevonden om over te schrijven moet het de mensen nog aanspreken/ze moeten er iets van kunnen opsteken.

Wat ik ook lastig vond was: het gebruik van 'je' i.p.v. de karpervisser. 'Je' is immers iemand persoonlijk aanspreken. Ik hoop dan ook dat niemand zich daaraan geergerd heeft.

En Wilko, ik zal zeker nog es wat schrijven, maar de komende tijd richt ik me eerst wat meer op school... Anders mág ik niet meer vissen, van paps en mams... En dan is de inspiratie tot schrijven helemaal laag.

Mazzel,

Michiel Pilaar
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-01-2002 11:58

Hallo Michiel,

Nou bij mij komen de karpers al twaalf jaar terug op vismeel-trouvit boilies.
Voeg vaak ook zout toe, 30 gram per kilo droge mix.
ook een blokje Trassi per kilo als smaakversterker.
Verder vind ik het heel wijs geschreven en het "je" , dat zijn duidelijk wij, de karpervissers.
Sluit me dan ook volledeig bij Wilko aan, en ga zo door.

Sportieve groeten Henk
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

27-01-2002 12:01

Hoi Michael

Goed artikel hoor! Je geeft goed de nuances aan, zeker t.o.v. de meerwaarde van het je verplaatsen als visser door op 1 dag je geluk op meerdere stekken te beproeven. Zelf hanteer ik de slogan "vissers zijn jagers" en dat betekent voor mij dat je je buit op moet zoeken ipv apathisch afwachten.
Wat betreft je flavour, maggi en maggi bouillon concentraat zijn al jaren mijn favoriet. Probeer het ook eens gewoon met zacht deeg waar deze ingredienten in zitten. Wat betreft zoet in vismeel, ook daar gaat mijn voorkeur wat attractie voor de karper betreft uit naar de hartige snack.
Verder, maak in ieder geval je huiswerk maar denk ook een beetje aan ons. Een opstel kan over karperen gaan en dan kan je het ook aan kwo opsturen.

succes,

Henrie
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

27-01-2002 12:02

Sorrie Michiel, maar ik had michael van je naam gemaakt. Foutje!

Henrie
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-01-2002 17:13

Henrie,

Daar kom ik wel overheen :smile: !

En Henk,

Jij gebruikt een blokje trassi maar los je dat eerst op in water, of kun je dat dusdanig verkruimelen dat het fijn genoeg is om door de mix te gebruiken?

Groeten,

Michiel
Dennis Ruijs

27-01-2002 17:47

Michiel,

Echt een leuk verhaal man.

Ik zie dat je op je 17e al meer weet dan velen die al een stuk ouder zijn.

Ga zo door en ik weet zeker dat we nog een keer wat van je te lezen krijgen.

Groeten,

Dennis R.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-01-2002 18:45

Hallo Michiel,

Trassi laat zich gemakkelijk met de hand verkruimelen.
Daarna gewoon in de de eieren doen met de rest van de mix.

Groeten Henk
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

27-01-2002 21:31

Michiel,
Grote klasse!
Echt een goed en duidelijk verhaal
ik maakte vroeger, tot grote ergenis van mijn ouders, altijd vismeelboilies van echt pure vismeel (dus 100% vismeel)
ik wist toen niet beter
maar nu ben ik van plan om weer een keer een vismeelmix te maken

Bedankt, en hopelijk krijgen we nog meer van jou leeswerk 'voorgeschoteld' :smile:

Groeten
Frank
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

28-01-2002 17:37

Mensen bedankt voor de positieve reactie's! Geeft zeker 'een duwtje in de rug' op weg naar een volgend schrijfsel. Bedankt!

En Frank, ik de eerste dat ik zelf boilies maakte had ik konijnenbix tussen 2 tegels gemalen, deze kruimelige 'mix':) in een schaal gedaan en daar wat eieren bij gedaan (zonder te klutsen zo tussen de bixkruimels)... Dat werd dus ook geen suc6...

Henk,

Bedankt voor je uitleg!

Zelf heb ik ook es zo'n hard Trassi blok bij de turk gehaald. Door de ontiegelijk ruft die ervanaf kwam had m'n ma het gevonden (had het in een keukenla gelegd... is opzich niet bijster intelligent natuurlijk :smile:) en ze begon al te dreigen dat ze me het huis uit zo donderen als ik dat door m'n boilies zou doen...
Ach wil je wat crediet houden bij de ouders moet je soms wat offers maken. En dat crediet ga ik nog hard nodig hebben...

De Mzzls,

Michiel
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-01-2002 18:35

Hallo Michiel,

Hard Trassi blok???
Bij de Turk???????

wat maak je me nou?
Gewoon bij Albert Heyn,
Kleine doosjes met daarin in luchtdichtte folie verpakte blokjes Trassi.
En absoluut niet hard! eerder stevig.

De enige overeenkomst is wel de ontiegelijke stank.
Maarja, voorverteerde garnalen, wat wil je ...

Groeten Henk
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

28-01-2002 19:10

Henk,

Dat spul dat ik had was, volgens die turk, een blok trassi. Maar het was wel 'verdacht' hard. Heel moeilijk af te breken... Lastig dus om door de mix te gebruiken. Maar zal wel es bij de AH gaan kijke dan.

Michiel
André vd Waart
Berichten: 23
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle

29-01-2002 09:28

Michiel,
probeer eens de trassi van die turkse winkel in Middelburg. Dit is trassi in poedervorm wat wel zo makkelijk is!

mzzl Andre
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

29-01-2002 21:43

michiel,
dit wat jij deed,
deed ik met schapenbix
maar ook met hennep
dat laatste is een klote werk trouwens zeg!

Frank
Nicky Duivewaarde
Berichten: 15
Lid geworden op: 02-07-2002 02:00
Locatie: Kapelle

19-10-2002 21:57

Frank je kan trouwens gewooon gemalen henep in de viswinkel kopen hoor schilt een hoop werk en zweet:D
DE WEG NAAR SUCCES: Een cocktail van kennis, aanpak, inzicht, planning en doorzettingsvermogen
Plaats reactie