De Pen ontmaskerd?

Plaats reactie
Tom Boer

14-11-2002 10:36

hallo Sjors alias De Pen,
ik heb weer genoten van je artikel, wat een sessie zeg. leuk om douwe er ook in te zien, ik kon altijd genieten van zijn wijze stukjes op het board.

ook wil ik je bij deze bedanken voor de stukjes van De Pen, want ik mag ook graag met de pen vissen.

ga zo door.

groetjes tom
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

14-11-2002 10:57

hey ,
leuk artikel hoor ,
door het verhaal heb ik al direct zin gekregen om eens met de pen te vissen :wink:

MVG miguel
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-11-2002 12:08

Hallo Sjors,

Mijn complimenten voor je artikel en met name voor de tegenwoordig zelden meer geziene manier waarop je het aanpakt. Niet geheel toevallig dat juist een ouwe rot in het vak het op deze manier doet.

Met name in het begin, waarbij je het gevoel beschrijft van een bewegende pen vond ik erg herkenbaar. Die kick, adrenalinestoot en golf van opwinding die door je heen gaat... onbeschrijfelijk gewoon.

Ook het meerdere dagen voorvoeren en dan PENvissen is een zelden geziene combinatie, dus naast aardig leesvoer ook nog eens wat ideetjes tussen de lijnen door.

Groeten Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

14-11-2002 12:11

Hoi Sjors, ouwe penvisser,

Wat een heerlijk verhaal. Wat een beleving hè, dat vóór dag en dauw aankomen op je stek, de subtiele tekenen van de ontwakende wereld om je heen en dan dat zenuwachtige trillen van je pen als eerste voortekenen van een aanbeet. Dan zit je in die ontspannende omgeving zelf zo gespannen als een veer achter je hengel. Geweldig!
Zo`n verhaal moest ook wel mooi worden, jij als rode draad in een verhaal waar Douwe mee doet als figurant.
Nu wacht ik natuurlijk nog de op de versie van Douwe.


met zeer herkennende groet,

Henrie de Vogel
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-11-2002 12:17

Heren en Dames,

Andere artikelen van De Pen alias Sjors Hempenius kunt u vinden op onderstaande links.

http://www.karperwereld.nl/artikel/kvleven.php

http://www.karperwereld.nl/artikel/depen.php

Veel leesplezier,

Bertil
Bertil@karperwereld.nl
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

14-11-2002 21:15

Tom
Dank je wel voor je reactie. Je houdt van penvissen zeg je. Dan moet het haast wel lukken nog veel genoeglijke uurtjes te beleven aan het water.

Miguel
Als ik bereik dat jij zin in penvissen krijgt, dan vind ik mijn artikeltje alweer gelukt.

Laurens
ouwe rot? wel in positieve zin hoop ik? Zonder gekheid, dank je wel voor je reactie. Over voorvoeren voor een penstek kan ik nog wel een hele boom met je opzetten. Wie weet doen we dat nog eens.

Henrie
Douwe zijn versie zeg je. Misschien kan Douwe hier het beste antwoord op geven. Als hij hierdoor aan het schrijven gaat, dan ga ik tevreden de winter in.
Arnold Haandrik

15-11-2002 12:53

Hoi Sjors,
allereerst mn complimenten over je schrijfwijze,kan ik nog veel van leren.(lees afkijken)ik vind het vrij uniek hoe jij woorden in de verbeelding tot leven roept.

ten tweede heb ik nog een vraagje aan je naar aanleiding van wat ik las in je artikel.
Jij gebruikt een penhengel van Schreiner.Ken jij iemand,of misschien heb je ze zelf ook wel,iemand die afstandstokken heeft van deze unieke firma?ik heb sinds kort het boekje "zinvolle hengelpraat"+catalogue en ik wil deze stokken ook gaan aanschaffen.maar iemand die deze hengels gebruikt is ver te zoeken.
misschien dat je me verder kunt helpen?

verder hoop ik nog iets van je hand te lezen,want wat was ik er door geboeid zeg.

met vriendelijke groet
Harald.
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

15-11-2002 15:18

Harald
dank je voor je complimenten. Je hebt een vraag over (afstand)hengels van Schreiner. Om uit te zoeken welk soort hengels je nodig bent voor afstand zul je eerst het begrip afstand moeten definiëren. Zelf vis ik niet of nauwelijks op afstand, maar als ik het doe, dan gebruik ik de Schreiner special heavy in grafiet uitvoering. De maximale afstand ligt dan nooit buiten de werpmogelijkheden van de hengel (max. 80 a 90 meter) maar vaker nog dichterbij. Uiteraard heeft Schreiner meer opties in hengelkeuze dan deze. Je kunt bij de firma Schreiner voor meer informatie een catalogus opvragen. "Klein" nadeeltje van de hengels zijn de aanschafwaarde, ze zijn in mijn beleving erg duur. Mocht je meer willen weten mail me dan even op: s.hempenius@hccnet.nl

Groeten,
Sjors
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

15-11-2002 17:45

Sjors,

Je doet je schuilnaam wel eer aan met zo'n artikel!

Ik heb hier een splinter nieuwe penhengel naast m'n bed staan die ik momenteel niet kan gebruiken omdat alles hier onder de sneeuw en ijs zit. Door jou hartverwarmende artikel heb je me nog meer geïnspireerd om volend jaar weer eens lekker te gaan struinen. Het wordt nu echter wel heel moeilijk om het voorjaar af te wachten maar er zit helaas niets anders op.

Sportieve groeten,

Hans
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

15-11-2002 19:32

Hallo Sjors,

sfeerartikeltje hoor...
Broer van Co? Veel gelijkennissen iig.

Over dat pennen, we zouden het meer moeten doen want daar ligt de ware aard van het gehele karpervissen. Ik begrijp dan ook niet dat er karpemannen zijn die het helemaal niet toepassen of inzetten of het hele seizoen naar een paar vossen zitten te staren. Ieder zijn meug maar je laat een hoop charme liggen wanneer je je pen hengel in het sof laat staan.

gr Ray
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

15-11-2002 19:44

Hey Sjors,

Gaaf stuk, lekker leesbaar en motiverend! :grin:

Ga zo door!

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

16-11-2002 13:27

Hans,
een collega van mij heeft een gote voorliefde voor Finland (heeft daar ook een woning). Hij wil mij altijd naar Finland hebben om te vissen. Hij sleept dan ook altijd stapels folders mee om mij er warm voor te draaien. Maar met al dat sneeuw en ijs waar jij het over hebt lijkt het niet erg aanlokkelijk.

Raymond
de ziel, de essentie van het karpervissen ligt volgens mij opgesloten in de visser(s). Dat is iets wat ik jammer genoeg in veel vissers niet meer tegenkom.

Michiel
dank je wel voor je aanmoediging. Ik moet je wel verklappen dat ik al heel lang doorga met vissen en schrijven. Het schrijven heeft alleen een tijdje stilgestaan om diverse redenen.
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

16-11-2002 21:52

yes eindelijk een stukje over penvissen dit is heerlijk om te lezen echt leuk

ik heb het stuk zeker 5x gelezen en ik vind het nog steed een toppertje om te lezen

penvissers probeer ook eens een artikel te maken over al jullie evaringen.

ik probeer een artikel te maken over penvissen in de winter ik ga nu voor het eerst flink door pennen in de winter en wil daar in februari een artikel over te maken over alles wat ik beleeft heb

groeten
Kevin.

ps: penvissers probeer ook een artikel te maken
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

17-11-2002 18:02

Sjors,

ik zou die raad van je collega toch maar eens opvolgen! Die sneeuw en dat ijs waar ik het over heb is echt alleen maar in de winter :smile: Prachtige zomers hebben we hier en meer dan genoeg water om de penvisserij tenvolle te kunnen beoefenen. Wel iets meenemen tegen de muggen!
Ik kan je eventueel wel wat wegwijs maken.

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-11-2002 21:08

Beste Sjors,

Prachtig artikel uit passie ontsproten en met gevoel voor detail op papier gezet.

Leuk ook te lezen hoe jij met gevoel de Romance aangaat met een Fries Monument.
Een monument dat leeft op gevoel net als jouw artikel.

Met bewondering en

Sportieve groeten Henk
Plaats reactie