Mike's Toverboilies

Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

01-10-2002 17:18

Martijn!!!

Very funny.
Niet alleen mijn toverbollen zijn zoet, maar ook mijn wraak.

Wacht maar af :evil:

Mike Merlin
maurice weitz
Berichten: 23
Lid geworden op: 30-09-2002 02:00
Locatie: amstenrade
Contacteer:

02-10-2002 09:08

Dit zijn wel echt de reinste toverbollen die ik ook gezien heb, wat een vangst.
Mischien wel een 'n beetje magie in het spel.
Vertel er eens wat meer over deze vorm van magie, deze heb ik namenlijk nog nooit gezien, ben zeer geintereseerd.
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

02-10-2002 09:39

Beste Mike,

Ik was door Bertil al gewaarschuwd dat jij wraakgevoelens koestert jegens iedereen die jouw "ballen" belachelijk probeert te maken. Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou nooit proberen publiekelijk een mede KSNer te kakken te zetten. Trouwens de resultaten met jouw "great balls of fire" spreken voor zich.
Wellicht kunnen we tijdens de landelijk KSN-meeting eens bomen over wat extra ingredienten voor je toverballen. Bij recente test ben ik namelijk op een toevoeging gestuit die binnen enkele uren een schub in een leder doet veranderen! :wink:

Gr. Martijn
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-10-2002 16:22

Prachtige vis Mike,
Great Balls of Fire!

Deze moet echter wel kleur bekennen, of zou het de enige kleurenblinde karper zijn?

Aan de vis te zien, maakt het dus geen donder uit welke kleurstof jij gebruikt, hij pakt dus alle kleuren.
Blijf alleen een open vraag hoe het met alle andere karpers zit.

Enne Martijn, deze achterhoeker en een enkele Fries maken al jaren de mooiste spiegels van de gewoonste schubkarpers, ha haha.

sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

16-10-2002 11:45

Hallo Allemaal,

Onlangs bereikte ons alweer een bijzondere email over Mike's Toverbollen. Deze melding was zo bijzonder dat we hem jullie niet wilden onthouden.

Kijk hier voor het hele verhaal van Jochem Overdijk:

http://www.karperwereld.nl

Vr.Gr.

Bertil
Bertil@Karperwereld.nl
Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

16-10-2002 12:43

Wat een onzin allemaal zeg.
Kunnen jullie niet wat fatsoenlijks op de site zetten of begint de inspiratie er zo langzamerhand uit te gaan!

Kinderachtig gedoe.
Penvissen.......da's pas echt karperen!!!
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

16-10-2002 13:28

Ja Antoine.
Wat een abacadabra zeg.
Kun JIJ niet eens wat fatsoenlijks op de site zetten of reikt jouw inspiratie niet verder dan deze fantasieloze posting?

Met melige groet,

Mike Potter (a.l.)
Tom Boer

16-10-2002 13:39

hallo zeg, wat een zeikerd is die antoine. ik heb maar twee berichten van hem bekeken en het zijn alletwee zeikberichten echt een zielig mannetje die met zijn foto overal liep te leuren om foto van de maand te worden. en dan zeuren over commercie en nu weer over de zeer humoristische toverbollenreeks.

ik vind serieuze artikelen etc. afgewisseld met humor super, daarom geniet ik ook van het vbk die hebben ook altijd een goede mix.

groeten, tom
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-10-2002 14:56

hey mike... op 5 oktober nog een mooie kleurling gevangen op de toverbollen??? kan je mij dat recept niet even geven? dan geef ik hem ff door aan de mensen hier. Zou leuk zijn als iedere vis op het water een ander kleurtje krijgt... makkelijk herkenbaar.

voorbeeld:
OWWWWWWW yes ik zie het al... de groen-gele-paarse staart leert me dat het ggpdelange is :razz:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-10-2002 15:22

:smile:

Geweldig, ga zo door met die toverbollen :smile:

Mazzel, laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Antoine Daemen
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goirle

16-10-2002 16:49

Ok jongens, ga zo maar door

Ik distantieer me van jullie.

Simpele zielen
Penvissen.......da's pas echt karperen!!!
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

16-10-2002 19:06

Beter een simpele ziel dan een zielig simp.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Arnold Haandrik

17-10-2002 10:42

toch geen familie van....?¿
:lol:

Dlarah
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

17-10-2002 11:15

Vissen jullie met toverbollen of worden het zolangzamerhand Kolderbollen???????

Met particelvissende groet,
Sjaak
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

17-10-2002 14:58

Jochem.

Het zij je allemaal vergeven.
Wat een prachtvis, wat een betovering en wat een staart!!!
Nogal logisch dat de dril wel anderhalf uur geduurd heeft.
Wel lastig onthaken en meten hè?

Ik denk dat ik binnenkort het recept maar gewoon vrij geef. Je kan toch zowat niets meer geheimhouden in het karperwereldje.

Met onthullende groet,

Mike
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

17-10-2002 20:44

Maar het moet toch echt gezegd worden................


Ik zie verdikkeme een onthaakmat.
Die mis je nog wel eens bij vissen gevangen op gewone boillie's, dus wat dat betrefd:
BRAVO
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

17-10-2002 22:25

dat zal toch wel meevalen, Mike, dat onthaken....of heeft jochem de primeur van onzichtbare, megascherpe en voor de karper niet te detecteren camou haken :wink:

dan is deze geweldige mooie....tsja...wat is het eigenlijk, schub leder spiegel...(ik zie het niet, jochem hoe voelde het aan :smile: ) gevangen m.b.v. 2 revolutonaire zaken...

mike, kom op met dat recept, dan kan mijn seizoen nog een beetje slagen :razz:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-10-2002 12:48

Precies Willem,

Ook ik verheug me zeer op een openbarend artikel voor ons 'simpele zielen'.

Antoine, laat zien wat je kan en laat deze simpele vissers eens genieten van een humoristisch en zeer informatief artikel!!

Ik ben benieuwd, of je woord bij daad kan voegen, pas dan is jouw opmerking dat je boven de 'bollengenieters' verheven bent terecht.

Met vriendelijke groet,

laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Martijn Bombeke
Berichten: 136
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Schiedam

18-10-2002 15:53

Ik als "simpele ziel" begrijp ook absoluut niet wat er mis zou zijn aan een flinke dosis humor tussen alle vaak overdreven serieuze karperaangelegenheden. Als je er niet om kan lachen kijk je er toch niet naar!

Dat Antoine zich van ons simpele zielen distantieerd is natuurlijk alleen maar gunstig, stel je eens voor dat er zo'n humorloze galbak bij je komt buurten als je net lekker zit te vissen.

Lang leve de humor!

Gr. Tinuz
Gebruikersavatar
Jochem Overdijk
Berichten: 29
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: Enschede

18-10-2002 22:22

Hallo Mike,

Godzijdank neem je me mijn nieuwsgierigheid niet kwalijk! Ik stel voor dat we er in Leerdam een pilske op drinken!

Het wegen van de vis, een schub Kees!, viel wel mee. Ik zou er graag meer over willen schrijven, maar ik heb de locals op hun hart gedrukt dat ik geen water bekend zou maken. Die vis is na mijn vangst namelijk al weer verschillende keren waargenomen en het schijnt zelfs dat ie alweer gevangen is...

Tot slot een serieuze afsluiting voor diegenen die zich klaarblijkelijk storen aan de toverbollenreeks: Jongens wees toch blij dat er wat te dollen valt tussen al die serieuze en minder vrolijke berichten door!

Groeten Jochem
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

18-10-2002 23:51

Cameleon vissen, daar stikt het hier van. In een week tijd heb ik mijn fotoalbum hartstikke vol met die beesten. Mike, bedankt voor de aanvullende verbetering van je recept! :smile:

Mike, Roelof, Martijn, Jochem bedankt dat jullie een zonnetje hebben laten schijnen tussen de duistere wolken die voor even boven het forum hebben gehangen. Humor moet kunnen, zeker als het zo'n leuke kettingreactie teweeg brengt zoals nu.

En Antoine, stuur Mike ff 'n mailtje en vraag hem om het recept. Mike is de beroerdste niet en wil je vast wel behulpzaam zijn voor je volgende deelname aan "foto van de maand". Of denk je dat je na je opmerking hier daar geen kans meer op maakt?

Met simpele zielige groet,

Hans
Gebruikersavatar
Jochem Overdijk
Berichten: 29
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: Enschede

02-11-2002 12:12

Mike,

Ik denk dat je veel karpervissers (en juweliers) een groot plezier hebt gedaan met het openbaar maken van jouw superrr recept.

Ben blij dat er niet over concerveringsmiddelen wordt gerept, want twee weken geleden vond ik een al jaren doodgewaande vis tijdens het snorkelen die door alle conserveringsmiddelen nog zeker dertig jaar op de bodem blijft liggen :smile:

groeten Jochem
HansPeter van Ee

03-11-2002 11:58

Jochem

Het mooiste zou zijn dat er een verbod zou komen op het gebruik van te hoge concentratie's conserveringsmiddelen in karperaas.
Er zijn nog steeds boilie's op de markt die er bol van staan.
Als wij mensen hier een aantal kilo's van zouden opeten dan eindigen we tussen zes planken.
Gewoon allemaal links laten liggen die ready-mades, de freezerbaits zijn tegenwoordig overal weer verkrijgbaar en een stuk gekoper.

met zelfdraaiende groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2002 08:58

HPE, dit geldt niet alleen t.a.v. conserveringsmiddelen. Er moet m.i. naar gestreefd worden naar een verplichting om ook t.a.v. van melen, visvoeders, boilies (noem maar op) de samenstelling en uiterste houdbaarheidsdatum op iedere verpakking te vermelden, net als dit t.a.v. artikelen voor menselijke consumptie geldt. Een enkele fabrikant doet dit reeds. Voor diegenen die niets te verbergen hebben lijkt mij dit geen enkel probleem. Wat mij betreft geloof ik geen snars van al die mythes inzake geheime recepten etc. en beschouw ik dit meer als 'volksverlakkerij' dan werkelijkheid.
Arjan van den Berg

06-11-2002 08:47

Mike,

Hartelijk dank voor het recept.
Alleen het Braziliaanse Consulaat wilde niet echt meewerken.. al die schone meisjes daar wilden een wederdienst hebben voor de producten die ik nodig had? Hoe heb jij dat aangepakt?

Verder was het een piece of cake, ik heb meteen genoeg ingekocht voor 100 kg boilies. Ik ben benieuwd.

Voldoen deze boilies ook aan de Winternorm?

MvG,

Arjan