Artikel: Frankrijk voor Beginners, Toine vd Meulenhof

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

15-03-2006 09:19

Beste bezoekers,

Toine vd Meulenhof heeft een zeer informatief artikel geschreven voor beginnende Frankrijk vissers.

Hij heeft zelfs een Checklist die te downloaden is bijgevoegd.

Toine beseft dat deze Checklist niet compleet is, daarom willen we jullie vragen mee te denken om deze lijst aan te vullen en zo goed mogelijk in te delen.

Zo mis ik als ik snel kijk bijvoorbeeld: Toiletpapier, keukenrollen, vuilniszakken, extra Batterijen en zak/hooflampen..

En jullie zullen ook wel aanvullingen hebben.. zo ja.. laat het hier even weten.

Http://www.karperwereld.nl

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

15-03-2006 12:13

beste medevissers,

De checklist die ik heb toegevoegd, kan ik natuurlijk zo lang maken als ik wil, naar mijn eigen behoeften.

Ik heb express een aantal dingen weggelaten zodat er misschien een discussie onstaat over het wel of niet meenemen van bepaalde dingen.
Heb je aanvulingen , graag, op deze manier helpen we degene die voor de eerste keer naar Frankrijk afreizen. Er zullen altijd vragen rijzen over bepaalde dingen maar ik hoop met dit artikel toch een aantal vragen beantwoord te hebben.

Groeten Toine
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

16-03-2006 19:39

Ik heb het stuk 2 keer aandachtig gelezen.
Niet zozeer dat ik een beginner ben, maar het is altijd leuk om andermans ervaringen te lezen.
Wat mijn opvalt…

Blijkbaar moet de moderne beginnende Frankrijkganger, om aan zijn eerste Frankrijkvis te komen, een hele snelle internetverbinding hebben ipv. een beetje ontdekkingsspirit.
Tegenslagen mogen niet meer tot de mogelijkheden behoren.
Gepland en geen verassingen.

Een week aan de waterkant, in de vrije natuur met een heerlijk stokbroodje in de avondzon en desnoods een hele leerzame blank… genoeg frankrijk voor u?
Niet? Wil je nou Frankrijk of niet…

Naar mijn idee is vissen in Frankrijk, na 2 dagen zoeken naar een water en vergunningen proberen regelen, 10 keer zo mooi en geeft de eerste aanbeet die je krijgt op een voor jou totaal onbekende rivier of onbekend meer, een grotere vervulling.
Wateren genoeg… met een kaart, wat handen en voeten werk kom je echt een heel eind.

En ik ben het met Bertil eens, er missen wat voor de hand liggende dingen uit de checklist.
En juist de niet voor de hand liggende dingen, die alleen vissers met enige ervaring op zouden kunnen noemen, mis ik.
Nuttig voor de beginners?

Met altijd vriendelijke groet,

Jean-Paul.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-03-2006 07:56

Een mooi, vlak, vorige week gemaaid grasveldje volstaat. :lol: :lol:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

17-03-2006 10:47

ik mis:

kookspullen
afwas spullen
asperine, jodium, pleisters
fototoestel videocamera plus benodigheden
een quickstart ( mobiele accu voor als je auto niet start, hier kun je ook je videocam op opladen en telefoon)
een wegenkaart ( michelin gids)

de playboy,penthouse, passie, o.id.
:P
Gebruikersavatar
niels brinkman
Berichten: 63
Lid geworden op: 02-02-2005 13:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

17-03-2006 10:59

Zelf heb ik ook een checklist gewoon voor als ik nederland ergens een paar nachtjes ga vissen. En die is echt stukken uitvoeriger....
Nou werd er al gemeld dat er bewust wat dingen weg zijn gelaten maar goed....

belangrijke zaken die ik in iedergeval mis:

- ZWEMVEST!
- beetmelders
- onthaakmat
- schepnet
- weegklok
- steunen/rodpod



verder een leuk artikeltje!


mvg, niels
Plaats reactie