Artikel L. Maasland

Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

28-01-2003 15:20

laurens,

vol overgave en enthousiasme heeft het menneke weer zitten rammen op die arme toetsen van het toestenbord, maar dat je de toetsen weet te bespelen is evident! De juiste noot niet of snaar? Ze vullen het zelf maar in? De karpers moesten eens weten wat al dat goud der schubben brengt; schrijversinspiratie in volle glorie!
Gekke combinatie blijft het, maar er is nog nooit zoveel -moois- geschreven binnen een passie als deze, nu weet ik dat niet zeker maar de top drie haalt deze gekte van alle hobby's absoluut!

schrijf door... en wedden dat dit niet het laatste is mensen wat dit talentje gaat brengen...

zullen we de mails bundelen Lau? genoeg stof om een bibliotheek mee te vullen :wink:

zie en spreek je vast op een van de beurzen!

greetings Ray!

PS; dat achtertuin vissen is een geweldige leerschool geweest voor je, ik ken dat 5 meter lopen en ik zat aan het ouderlijk huis aan het kanaal en laat ik nou weer aan een zijvaart wonnen van dat kanaal, geweldig... kan zo het Ijsselmeer opvaren maar dat komt wel weer nu even niet.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-01-2003 18:20

Thanks Jeroen,

Vol overgave is ook de manier hoe ik het karpervissen beleef. Wat dat betreft ben ik geslaag in mijn opzet.

Raymond,

Hartelijk dank en leuk dat je het wet te waarderen.

Het zijn twee inspirerende weken geweest, toen ik de complete reeks stuk voor stuk in een ironisch genoeg inspiratieloze kantooromgeving schreef...

Verder denk ik dat deze uit de hand gelopen hobby echt in de top 1 staat. Als ik met ijspegels in de wenkbrauwen zit te koukleumen denk ik wel eens dat die extreme sports gewoon voor mietjes zijn, haha.

Dat bundelen van al die mails lijkt mij geen goed plan. Ik wil dat het oerwoud nog langer blijft bestaan... :wink:

Groeten Laurens
Ronnie Claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2003 01:00
Locatie: Ysselsteyn (l)

28-01-2003 19:58

Kan me nog herinneren dat ik denk ik zo ongeveer 2 jaar geleden?? een stukje las hier op KW,het boeide me enorm,ik zag de foto's van 'dat kereltje'en dacht;zal deze jongen dat geschreven hebben..........
Ik denk dat ik nog vaak aan 'dat kereltje' moet denken,schitterend Laurens ga zo door!

gr. Ronnie

(meestal reageer ik niet veel meer op het CB maar dit moest ik toch even kwijt)
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

29-01-2003 01:33

Mooie afsluiter Laurens.

Je hebt de letterbak weer helemaal ondersteboven gehaald.

Wat een evt. vervolg betreft...
De karperwereld toekomst volgens Maasland?

Groetjes, maar geluk hoeven we je niet te wensen, dat heb je al :grin:
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

29-01-2003 08:24

Laurens,

Het was wederom genieten hoor! Je schrijfstijl spreekt me aan, ga zo door.
Overigens leuk om te zien dat je midden in het boilietijdperk gewoon lekker "old- school" met een aardappeltje begonnen bent.
Eigenlijk een onmisbaar element in de fundatie van de "echte"karpervisser.

groeten,

Henrie de Vogel
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

29-01-2003 11:00

Laurens,

Ja ik heb dit stuk gewoon met open mond gelezen vergat bijna te ademen. Wordt zoals stefan al zegt tijd voor een boek. Want dit leest echt lekker weg.

groet Josse

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josse de Bruin op 2003-01-29 11:00 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-01-2003 13:56

Hoi Ronnie,
Het doet mij echt wat dat ik mensen die zelden (meer) posten toch uit de tent kan lokken door iets wat niets meer of minder is als een artikel. Het is trouwens grappig dat ik op dat artikel 'herinneringen aan de polder' soortgelijke reacties kreeg toen.

Ha Mike, hoe is het nou? Nee een vervolg zit er denk ik niet in. Dat zal wel iets compleet nieuws zijn dat spontaan uit mijn mouw komt vallen ofzo. Geluk heb ik inderdaad al, daar ben ik karpervisser voor geworden...

Henrie bedankt. Dat 'old skool' vissen is door mijn vader mij ingegoten, vooral die schuifpen. Ondanks dat ie niet meer vist, zweert ie nog steeds bij een kruimelige pieper, een vele circuitwater-vissen volgens mij ook, hebben ze al jjaren niet meer gezien :smile: Al met al ben ik blij dat het voor mij op die manier begonnen is ja...

Josse,

Niet vergeten te ademen, anders kan je die koi's ook niet meer verzorgen he.

Al met al ben ik blij dat jullie zo kunnen genieten van een simpel stukje text, een brok woorden, een lading zinnetjes met wat foto's. Het schrift is in dat opzicht 1 van de beste uitvindingen ooit geweest...

Laurens
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-01-2003 16:51

Tja Laurens,
het is maar net wat je met een brok woorden en een lading zinnetjes doet.
Woorden worden bouwstenen in jouw handen.
De lading ligt langs en in de woorden die jij tot zinnetjes vormd.

Een architect zou het niet beter kunnen tekenen.
De metselaar kan niet mooier bouwen maar samen komen ze er wel altijd uit.
Maasland; blijf tekenen en bouwen!

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-01-2003 00:02

Laurens,

Eindelijk de tijd om jouw verhaal even over de printer te gooien. Klasse. Klus geklaard met een terugblik op hoe het begon. Het geluk licht vaak onder je voeten. In je achtertuin. Doet mij ongewild terugdenken aan mijn eerste schreden. Het Noordzeekanaal was echter mijn achtertuin. Voorwaar geen water om een karpercarriere op te beginnen. Eerder baarsjes op de worm. Karper kwam pas later toen ik een Puch kocht en zo vaak mogelijk richting Haarlemer Liede tufte om daar een bootje te huren.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2003 10:16

Hoi Henk,

Ik weet niet wat ik zeggen moet... waarschijnlijk krijg je je zin, want zo lang ik zal vissen, zal ik waarschijnlijk de drang blijven voelen om de dingen op te schrijven, zaken beter te herinneren enzo...

Kees,
Dankjel, grappig dat ik de oude rotten laat terugdenken aan vroeger. Eigenlijk niet vreemd ook, want de beginperiode is meestal de tijd waarin alles nog spannend, nieuw en onbekend is..

Gr. Laurens