Artikel L. Maasland

Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

08-12-2002 16:42

Laurens,

ik heb gelachen en genoten van je schrijfsel.
Vooral de manier waarop je die burgelijke trut aanpakte :smile: had ik zelf niet beter kunnen doen!
Sfeervol en levendig verhaald hoe je "oranje boven" houd!!!!!!

Sportieve groeten,

Hans
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

08-12-2002 18:55

Goedemiddag,

Well done mate,keep up the good job.

MVG "GRUM"
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

08-12-2002 23:50

Deel 1: waar moet dit heen.
Deel 2: oh jee!
Deel 3: pure hilarie!
Deel 4: ...we wachten met plezier.

Lachen Laurens, toppie,

Mike
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

09-12-2002 02:21

Nou Laurens, ik kan niet anders zeggen dan dat ik wederom genoten heb van jou belevenissen aan de waterkant. Je weet het elke keer weer mooi te brengen. Net die extra's te geven om het artikel aantrekkelijker te maken en niet te vergeten leuk te houden voor de lezer.

Ik wacht met smart op episode 4!

De groeten
Bart Janssen
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

09-12-2002 08:22

Laurens,

Ik weet het wel in 1 woord uit te drukken :grin: echt een top artikel.

Met top lezende groet,
Josse de Bruin.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

09-12-2002 09:18

Dromerig geschreven, om bij weg te dromen.......
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

09-12-2002 09:38

...
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-12-2002 13:09

Mannen,

Vanuit een ijskoud Rotterdam dank ik jullie van harte en ben ik blij dat jullie wederom genoten hebben.

Het vissen zelf zal wel op een zeer laag pitje komen te staan... vln omdat alles dicht vriest... stond zelf vanochtend al op een boereslootje!

Daarom ben ik blij dat ik jullie nog wa kan voorschotelen in de donkere maanden.

Ik wens jullie veel leesplezier in deel 4 (dat rijmt), persoonlijk mijn favoriete deel.

Groetjes laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-12-2002 00:04

Hee Maasland, ik had wel weer behoefte aan een leuk stukje van jouw hand, zeker nadat in de nacht van 3 op 4 december "mijn" restaurant is afgebrand dat zoals je weet in Maasland ligt.

Geweldig hoe je burgertrutje aanpakte :smile:

met afgebrande groet, MB
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-12-2002 11:04

Bouman!!

Bedankt voor je compliment! Altijd leuk om te zien dat je weer genoten hebt.

Zeer spijtig dat je restaurant is afgebrand!! Tot de grond aan toe?

Ik had trouwens ergens op het board al eens laten weten dat mijn telefoon stuk was en ik je berichtje niet heb gelezen toen (ook het verozne voor je nummer/mail adres). Die sessie staat echter nog steeds, maar dan als de dagen weer iets langer worden, of als de januari/februari maanden een beetje visbaar zijn, lijkt me nog steeds een leuk plan, alhoewel plannen maken in mijn drukke leven steeds lastiger lijkt te gaan worden.

Met vriendelijke groet, Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

11-12-2002 14:11

hee maas!

heb het gelezen hoor en als ik een artikel ga printen houdt dit in dat het van een hoogwaardig print niveau moet zijn (hihi). Nou dat was het weer, kijk uit naar art4!
Zal me wat worden zeg nadat je me mailde en me waarschuwde dat je uit pure armoede (lees ijsvrij) je drang maar op papier moest gooien in deze -koude- tijden. pff zo plotseling he eigenlijk, zo zit je te vissen en zo ligt er ijs zonder dat je er bijna erg in hebt.... ach de seizoenen gaan steeds sneller en ze zeggen niet voor niets dat waar de tijd vliegt ...when you having fun!

gr ray

-enne wacht maar maas, heb het nu ff druk maar je krijgt je porsie nog wel idvv een vette mail, ik heb last van hetzelfde, moet mijn ei-eren- kwijt (in de boilies?), tja als je niet kunt vissen...-

hee zie ik je de 14de nou?
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-12-2002 10:08

Hakkie!

Bedankt man. Printen doe ik ook atijd bij goeie artikelen. kan je wat beter concentreren.

VBK kom ik niet, ben geen lid en heb eigenlijk geen tijd!

Maar we houden nog contact!

Greetings laurens
HansPeter van Ee

12-12-2002 18:32

Laurens

Hierbij een compliment aan de visser wiens toetsenbord annex keyboard sfeer spuwt wanneer deze zijn gedachtenspinsels toevertrouwd aan zijn personal computer.

IJs op het water, een bevroren grond.
Schotsen ijs op het kanaal en sneeuw op komst.
De kachel gaat hoger, een mok thee in mijn hand.
Lekker lezend genieten van de karperwereld volgens Maasland.

met ijsbrekende groet

HPE
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-12-2002 13:49

Hans-Peter,

Ik ben blij dat ik je in deze woelige onrustige tijden in de karperwereld toch nog even rustig heb kunnen laten genieten van een verhaaltje.

Met vissende groet.
Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

26-01-2003 21:19

Deel 4 van de Karperwereld volgens Maasland is geplaatst (http://www.karperwereld.nl). Dit laatste deel is echt Hét neusje van de zalm.. veel leesplezier!

Vr.Gr.

Bertil
ps als u deel 1, 2 en 3 nog wilt lezen ziet u hieronder de links:
Deel 1: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland5.php" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland5.php</a><!-- BBCode auto-link end -->
Deel 2: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland6.php" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland6.php</a><!-- BBCode auto-link end -->
Deel 3:
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland7.php" target="_blank" class=bericht>http://www.karperwereld.nl/artikel/lmaasland7.php</a><!-- BBCode auto-link end -->

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bertil Wielink op 2003-01-26 21:20 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

26-01-2003 21:26

Hee Maasland. Nou flik je het me weer. Zit ik hier gebonden door het werk, eenzaam in een hokje en neem jij me weer eens mee naar de waterkant. Nu wil ik weg, vissen, de natuur in. En dat kan gewoon niet vanwege het werk.

En dat nu al voor de vierde keer!!! Ben blij dat de reeks is afgelopen. Eindelijk rust, kan ik eindelijk weer eens normaal functioneren op m'n werk.

Well Done, ik heb meer dan genoten van de karperwereld volgens Maasland.

Vriendelijke groeten
Bart Janssen
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2003 00:18

Laurens,

De karperwereld volgens Maasland, wat hebben we van de sfeer genoten,
Laurens zijn eerste Karper-indrukken uit zijn achtertuin, boeren sloten.

Het hoe en waarom, om deze serie te laten stoppen,
verneem ik nog wel van je, tijdens onze sessie, als ik je vol zit te proppen.(met eten!)

Met jouw schrijfsels heb je zelfs Bart zijn functioneren figuurlijk op proef gesteld,
Volgens mij, en vele anderen, groei jij langzaam uit tot onze karperverhalen-held.

Met bundelende groet, MB

PS: het hoe en waarom van mijn rijmen de laatste 2 dagen....zou het niet weten. Misschien in een Sinterklaas-trip blijven hangen.... :smile:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-01-2003 14:15

Hoi Bart,

Bedankt kerel, en zie het maar als een motivatie om na het werk lekker naar de waterkant te rennen :smile:

He Bouman,

Blij dat jij genoten hebt... maar verhalen held... ach kom op... het is maar een verhaaltje hoor...

Sinterklaas trip?
Daar moet je aan de waterkant maar eens wat meer overtellen :smile:

Gr. Laurens
Arjan van den Berg

27-01-2003 16:04

Laurens,

Weer een pracht van een artikel.
Echt weer op een prachtige manier in elkaar gezet. Je weet me steeds weer te boeien. Hopelijk zijn dit niet je laatste schrijfsels die wij hier te lezen krijgen.

MVG

Arjan
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-01-2003 18:46

Laurens, (of moeten we Maasland zeggen? :wink: )

Voor de vierde keer neem ik m'n al te vaak gedragen pet voor je af. Schi-tte-rend!

In m'n hoofd was het zomer toen ik je stuk las... En het deed me vaak terugdenken aan hoe het voor mij allemaal begon. In mijn achtertuin vingen 's lands grootsten magistraal grote en mooie vissen, terwijl ik met een balletje deeg aan het pennen was op een drupje water in de buurt. Bij wijze van spreken tenminste.

Mooi man, veel succes in dit prille karperjaar.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-01-2003 19:42

Laurens,

Dank je voor je actiemomenten, belevenissen, beleving en je ongeevenaarde manier en stijl om je avonturen te beschrijven.

Vooral de oudere jongeren zul jij weten te bereiken, (deze in ieder geval).
Ook namens Adje Kolder, Peter Nonsense en Simon Onzin een woord van dank uit een diep buigend respect.

Ergens, ergens bekruipt mij het angstige gevoel van een afscheid bij jouw " wens me geluk ", maar in mijn hart hoop ik op een Donderend vervolg.
Een echte TNT Maasland Knal.

Somber en stil,
doch still sportief groetend Henk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-01-27 19:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-01-2003 21:50

Maasland,

Weer een uiterst hoogstaand stuk karperlectuur!

Hetgene dat vissen zo mooi maakt druipt er vanaf! Pure beleving, echt heel mooi!

Groeten, en blijf schrijven!

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

28-01-2003 08:15

Schitterend geschreven Laurens, nu is het alleen nog wachten op je boek.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-01-2003 13:25

Hallo heren,

Bedankt voor de reacties...

Arjan, of het de laatste schrijfsels zijn? Wel, als ik mezelf ken dan...

Mark,

Blij dat je petje weer van je hoofd afgekomen is, toch niet door de harde windvlagen hoop ik...? En dit prille karperjaar gaat zo slecht nog niet... vanochtend in dit bereweer lag de eerste prachtig gekleurde 'wintertwenty' van een groot water op de mat, kassa!

Henk, het doet me goed dat ik ook de oudere generatie weet te inspireren! Dat geeft toch aan dat de drijfveer voor jong en oud toch vaak dezelfde is...

En een donderend vervolg? Misschien krijgen we vanavond onweer? :smile:
Wel, als ik weer eens wat meemaak en de behoefte voel om dat behalve in mijn logboek ook met een breder publiek te delen, dan heb je zonder meer weer wat te lezen.

Michiel, dankje wel. Ondettussen is het van die beleving wel duidelijk geloof ik he :smile:

Stefan thanks, maar een boek zal er denk ik nooit van komen. Daar moet ik te veel kostbare vistijd voor inleveren en dat gaat ten koste van... juist ja, de vangsten en de beleving.

Mazzel, Laurens
Jeroen Leuven

28-01-2003 14:32

Laurens,

Duidelijk en vol overgave.
Wie schrijft die blijft.

Gr.