Nieuwe stekken, Nieuwe kansen; Christiaan v Klaveren.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-09-2002 18:52

Christiaan,

Mooi geschreven en vooral niet weggelaten wat er zoal bij komt kijken om weer eens op een ander water te gaan vissen.
Absoluut geen boekhoudkundig verhaaltje, maar met gevoel voor detail en met gevoel in je donder geschreven.

Leuk ook dat je de verjaardag er bijna voor laat schieten, maarja 1ns per jaar hè.

Het gedoe met die eerste vis zal nog wel wat kritiek opleveren, maar het is ook nogal wat ; fototoestel kaduuk, vis gezakt, wat moet je dan?, vis weer t op de mat, shit weer een run op het verkeerde moment, ja daar is geen kruid tegen gewassen, hectic hectic, en toch red jij het en komt alles weer goed, Bravo!!

En dat bosje rietstengels?,vergeten wij ook niet meer.

Goed gedaan hoor, we want more!

sportieve groeten Henk
Hans-Peter van Ee

11-09-2002 09:46

Cristiaan

Troost je met de gedachte dat ik zelden een reactie heb gehad op een artikel of deelname aan een rotary.
Respons van anderen is leuk, maar niet de hoofdreden dat ik artikelen schrijf.
Het schrijven doe ik voor mezelf em kan elke web-site zo een paar artikelen leveren.
Sinds een onaangename ervaring/aanvaring met een webmaster van Carpweb heb ik besloten voorlopig niets meer op internet te plaatsen.

Jouw artikel heb ik gelezen en moet zeggen dat het heel goed te lezen is.
Jammer van dat fototoestel maar zulke dingen gebeuren nu éénmaal.
Proficiat en ga zo door!!

met complimeterende groet

HPE
Arnold Haandrik

11-09-2002 17:37

Chris,je zou ook wat langer kunnen w8ten op reacties,op die site kom ik niet elke dag en dan kan ik al helemaal geen reactie geven.ik zag deze topic staan en toen ben ik er maar es wezen koekeloeren.

prima stukkie herken mezelf in sommige situaties er wel in. :lol:
keep up the good work,en ik denk dat vele het met mij eens zijn door te zeggen dat ik zn soort dingen graag lees.gewoon verhalen van de gewone visser.

met-lezende-groet
Harald
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-09-2002 20:14

Hans-Peter,

allereerst bedankt voor de positieve reactie.

Ik snap dat het schrijven op de eerste plaats voor jezelf is, en moet blijven.
Maar als het alleen voor jezelf had geweest, had je het niet online gezet.
Ik vind dat reacties, je allert houden, en stimuleren voor een volgend stuk.
Als er totaal geen positieve (of negatieve zelfs) reactie komt, zal je minder snel aan een volgend stuk beginnen.
mischien zal je het wel doen, maar dan meer voor jezelf, dan voor de publicatie.

Hareld,

Ook u allereerst bedankt voor de positieve reactie.

Ik had inderdaad wat langer kunnen wachten voor m'n reply erachteraan te plakken.
Mensen zitten nu eenmaal niet dagelijks achter de PC, dan wel niet op het Forum.
Maar (zoals ik al in m'n eerste reply gemeld had) was iedereen heel erg enthousiast toen er een Topic door mijn eigen persoontje werd afgevuurd op het Forum.
Met de inhoud om informatie te ontvangen, over het wel een wee van een Artikel te schrijven.
Hier kwamen toen een aantal zeer positieve reacties.

Ik denk dat ik daarom wat meer response verwacht had.
Mischien was ik toen wel een beetje te verwend met de informatie en al het enthousiasme :wink:



Christiaan van Klaveren.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-09-2002 20:21

voor de gene, die nog geinteresseerd zijn in het Artikel wat gedeeltelijk ge-edit is, vermeld ik hieronder de uRL's naar de files.

voor de gene die hier totaal geen waarde aan hechten, negeer dit bericht :wink:

http://people.a2000.nl/avklaver/2002-07-12_Sessie1.doc
http://people.a2000.nl/avklaver/2002-07-18_Sessie2.doc

Christiaan van Klaveren.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-09-2002 20:51

Christiaan,

Creativiteit is bloed, zweet, tranen en een sprankje inspiratie. Daarom laten lezers debutanten in de schrijverswereld graag eerst wat zweten. Maar heb wat geduld met ons, we komen wel. Altijd spannend zo’n eerste optreden voor publiek, dus je ongeduld is wel te begrijpen. Eén aanwijzing voor het wat traag opkomen van de reacties is dat je tenminste niets controversieels hebt geschreven, waarmee de lezers je maar al te graag neersabelen.

Na je aankondiging dat je wel een stukje wou schrijven dus nu het resultaat. Een verhaal waarin je prima jouw beleving van het kapervissen weergeeft. En daar is waar het hier om draait. En toe maar, eigenlijk meteen maar twee verhalen. Je moet in het vervolg wat zuiniger zijn met je schrijverij, zodat je nog wat overhoudt voor de volgende keer. En die zal vast wel komen. We wachten met spanning.

Overigens, hoe gaat het met de koi plannen. Is dat nog wat geworden?

Succes, Kees

Ps. Dat ge-U moet je nog eens afleren.
Arnold Haandrik

11-09-2002 21:06

Op 2002-09-11 20:51, schreef Kees Ouwehand:
Christiaan,


Ps. Dat ge-U moet je nog eens afleren.

graag,ik bekleed geen titel ofzow,ben ook maar een jongen van de straat dus geen geUUUUUUUw meer s'il vous plaît.U zeg je alleen tegen mensen die meer dan 25 jaar ouder zijn als jezelf en je ze niet kent.(teminste zo denk ik):-) :smile:

merci beaucoup,
Harald
:lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-09-2002 21:12

Tja, daaraan ga je merken je dat je ouder wordt. Ze zeggen U tegen mij! :smile:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-09-2002 21:28

Hallo Christiaan,

Zie je nu dat het wel gaat lukken?, geduld geduld, 't is soms net vissen.

Heb nu beide artikelen afzonderlijk gelezen en kan niet zonder meer zeggen of ik ze nu beter of minder vind, maar dat doet er ook absoluut niet toe.

Het gaat erom hoe jij het beleefd hebt, en hoe jij samen met je maat weer een sprankelende belevenis op het nieuwe water via jouw vingers tot leven kan brengen.

De verontschuldiging voor die slechte foto's had je weg mogen laten van mij, want die doen er niet echt toe.
De kwaliteit van het artikel berust in jouw gedachtenwereld, niet in een foto.

Verder wil ik mij volledig aansluiten bij Harald en Kees m.b.t. " het ge-U ", op 1 puntje na!!
Maak van Harald's 25 alstUblieft 30 jaar, anders heb ik d'r dus weer geen F... aan.

Nogmaals Bravo

Sportieve groeten Henk
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-09-2002 21:30

idd, dat ge-u moet ik afleren. maar ik blijf het nog al te vaak gebruiken.

ok ik zal er dan bij deze, meteen mee ophouden :wink:

Kees,

je heb gelijk wat betreft de lengte van het gehele Artikel.
Na wat schrijven, kom je al snel op een (*te?) groot stuk tekst.
met in me achterhoofd nog denkend aan dat Bertil me de aanpassingen wel zou terug mailen, heb ik het gewoon opgestuurd.
Jammer genoeg denk ik een beetje miscommunicatie, maar alles is toch nog redelijk terecht gekomen.

Harald,

Ik had nog niet eens naar je leeftijd gekeken, om een of andere rare reden had ik je gewoon onder de sectie U geplaatst :grin:
ff zonder grappen, ik zal het in 't vervolg, bij de 'iets wat bekende' boardbewoners, gewoon bij 'je' en 'jij' laten :wink:
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-09-2002 21:40

Henk,

bij de oudere Forum gangers (*tja, wat is oud hoor ik iedereen dan denken :wink:)
begin ik toch graag eerst met U, en als het dan toegelaten word, ga ik verder met Je, en Jij.
De een noemt het Respect, de ander noemt het weer iets anders.
Ik vind dat zoiets gewoon vanzelf moet gaan :wink:

hoe dan ook, ook Jij (*zie je, ik kan het wel :grin:) bedankt voor je positieve reactie :wink:

Kees,

Al de Koi plannen gaan z'n gangetje.
Het gaat wel iets rustiger dan verwacht.
maar na beter inzien, ben ik daar ook wel blij om.
er komen steeds meer dingen bij kijken, dat ik bij me zelf denkt van,
" Blij dat ik dat nu kom te weten, en niet toen ik klaar was met de vijver! "
We zijn nu bezig met de tuin ontdoen van de gehele toplaag van gras.
(*Niet alleen de vijver komt er, maar m'n ouders wouden als ik de vijver ging doen, dan maar gelijk de gehele tuin doen :roll:)
De boompjes verplanten, en de tuinplanten een andere plaats geven etc.
Nog druk schema met school, rijlessen, werk, en de nieuw bij komende hobby :wink:


Ik ga hier niet verder op in, ik stuur je wel even een PM, anders ga ik een beetje te ver 'Offtopic' :wink:
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

12-09-2002 03:06

Meneer Christiaan, :smile:

U :lol: heeft een keurig artikel geschreven en een fantastisch internet debuut gemaakt.
Gefeliciteerd!

Nou weer ff gewoon doen.

Je hebt er dus beslist geen optelsommetje van gemaakt betreffende aantal runs en gevangen vissen, want in jou artikel proef ik de sfeer van avontuur en passie.
Zoals je zelf al gemerkt hebt moet je er in het vervolg wel wat meer de tijd voor nemen voordat je het artikel aanlevert. Hoe vaker je zelf je geschreven stuk doorleest hoe vaker je dingen tegen komt waarvan je denkt, verrek dat moet toch iets anders geformuleerd worden. Je kan er beter twee maanden over doe dan twee dagen. Internet en KWO lopen voorlopig echt nog niet weg!
Al met al vond ik het helemaal niet onaardig en hoop dan ook in de toekomst meer van je te mogen lezen.

Vriendelijke groeten,

Hans

P.S. ga mij nou geen U noemen hé, ik zou me wel eens aangesproken kunnen gaan voelen. :lol:
Tom Boer

13-09-2002 09:12

christiaan, heel goed gedaan. leuk vlot geschreven en zo hoort het, het hoeven niet altijd grote vissen en grote namen te schrijven dat is juist zo leuk aan internet voor iedereen door iedereen (en een beetje extra door de redactie).

ga zo door.

groeten, Tom
Plaats reactie