Een macabere sessie van Marco

Plaats reactie
Arjen Lans

18-04-2002 08:47

Hoi Marco,
Kan het zijn dat ik deze publicatie van je al een keer ergens anders gelezen heb? Het hele verhaal kwam me bekend voor.

Doet er trouwens niet veel toe. Het blijft een apart verhaal. Leuk dat het op deze site nu ook staat.

Hoeveel woog ze trouwens?

Suc6,
Arjen
Arjan van den Berg

18-04-2002 09:04

Hallo Marco,

Wat een verhaal zeg. Echt uniek.
Ik heb een keer in een VBK magazine gelezen dat John van Eck ook een lijk had gevonden en Phil Cottenier ook.

En ondertussen nog leuk gevangen ook.

MvG

Arjan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-04-2002 09:28

Tsjah..laten we het erop houden dat het weer eens wat anders is dan karper. Lijkt me desondanks niet een echt fijne gebeurtenis,

groetjes,
stefan
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

18-04-2002 09:56

Marco heel leuk stuk heb het al eerder gelezen op dutchcarpclub maar nooit een reactie op kunnen gegeven, lijkt me minder om mee te maken als je een lijk vindt maar voor de rest toch goed gevangen.

Groet Josse
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-04-2002 11:36

Ik zou denk ik geen eens meer zin hebben om door te vissen na zo'n vondst.

Het is vaag om te zien... ik ging al over mijn nek door een half aangevroten dode gans die door de stroming in mijn lijn verstrikt was geraakt... laat staan door een intact lijk :S
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

19-04-2002 22:25

Hééé die Marco,
Ik weet dat je graag grote meerval vangt, maar om nu te voeren met dode vrouwen dat snap ik niet.............. levend spartelen ze toch veel beter? Wedden dat je er dan meer mee vangt :smile:)
groet,
edwin
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

21-04-2002 09:29

En anders Marco, een jongere gebruiken en slepend vissen. Niet zomaar dood laten liggen! :smile:

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-04-2002 21:36

Sjonge Marco,

het zal je maar gebeuren, zo'n vondst.
Heb zeer veel respect en ontzag voor jouw manier van handelend optreden.
Ergens zal toch iemand die jonge vrouw gemist moeten hebben.
En ergens heb jij haar weer thuis gebracht, waarvan akte.
Je had ook je lijn kunnen kappen en haar met het gewicht om haar nek verder kunnen laten drijven,....je deed het niet.
Getuigt van karakter man!.

Voor de andere reageerders heb ik iets minder waardering, want denk eerst eens na,.......
Denk eens aan je Vriendin,
Vrouw,
Dochter,
Zeg nooit, nooit, want je zal ze maar eens moeten missen.
Denk dan nog eens en reageer dan nog eens.

Sportieve groeten Henk
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

23-04-2002 22:56

Sorry Henk,
misschien heb je gelijk (heb je ook wel) maar zie het leven eens wat zonniger in, een geintje (zwarte humor is Amsterdamse humor) moet kunnen.
met soms macabere maar altijd vrolijke groet,
edwin
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-04-2002 20:13

Okay Edwin,

ja dat Amsterdamse hé, prachtig hoor.

Ik zag het inderdaad wat te somber allemaal, maar van de andere kant klaagt menigeen over de normen en waarden van tegenwoordig of beter; waar die normen en waarden van vroeger gebleven zijn?

Een voorbeeldje,; ik kom afgelopen donderdag op m'n racefiets van mijn werk.
Trap zo tegen de 35 per uur op het fietspad, plotseling een hoop gedoe en geschreeuw achter me en ik ga ietsje meer naar rechts zodat het lawaai er langs kan.
Een scootertje komt voorbij met een hoop gevloek en getier en gescheld van de bestuurder.
De middelvinger omhoog ook nog!

Dat deed het helemaal hoor.
De achtervolging ingezet en na een verlengde sprint kon ik hem bij de eerst volgende afslag in de kraag vatten en bijna tegen de vlakte gaand hem tot stoppen dwingen.
Op mijn vraag wat er allemaal aan de hand was en of hij z'n helm even zou willen afzetten zodat ik hem op zijn minst een fatsoenlijke knal tussen de ogen kon geven, reageerde hij met; Ja sorry het was niet kwaad bedoeld, maar ja de jeugd van tegenwoordig heeft overal schijt aan en aan de kant gaan voor een scooter was er ook nooit bij.
Ik had hierop geen minuut nodig om hem duidelijk te maken dat de jeugd van tegenwoordig beter maar niet hem als voorbeeld van tolerantie zouden moeten nemen.
We zijn er wel uitgekomen hoor, zelfs zonder matten.

Het gekke is ; ik ben 46 jaar, hij was er 64,
mijn vraag waar was de jeugd?
en waar de normen en waarden?

Edwin, de normen liggen in Amsterdam op een heel ander nivo, ook wat humor betreft, maar goed voorbeeld doet goed volgen,..dacht ik?

En of ik gelijk had in m'n vorige posting?
Jij zegt het, een geiiiintje meneer Sonneberg, dat moet toch kenne, en effe later legge we te matte op de .....Bol, ha ha ha.

Sportieve groeten Henk
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

28-04-2002 23:16

Henk,
inderdaad vervagen de normen en waarden.
Ik durf ook rustig te zeggen dat ik deze zeer hoog heb. Ook mijn kinderen probeer ik deze zo goed mogelijk bij te brengen en een ieder die mij kent weet dit ook.
Toch is er een enorm verschil tussen de Amsterdamse humor en de humor in de rest van Nederland. De Amsterdamse humor is vrij macaber, en soms ook vrij hard. Maar dit heeft niets te maken met het hebben van normen en waarden of het ontbreken hiervan.
Sorry nogmaals als je hier aanstoot aan nam maar het was grappig bedoeld en om eerlijk te zijn vond ik hem dat zelf ook.
Met grappige groet,
edwin
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

12-05-2002 04:30

Je maakt wel eens grapjes over zulke dingen maar het is toch vreemd en komt een beetje onwerkelijk over als je echt een lijk in je lijn ziet drijven.
Plaats reactie