Artikel: Smelly Hookers door Rick Warren

Plaats reactie
Carpboard
Berichten: 48
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-12-2003 21:46

Beste Bezoekers,

Op http://www.karperwereld.nl kunt u nu het artikel " Smelly Hookers" van Rick Warren lezen. Zeer interesant artikel over het Single hookbait vissen.

Verder staan er nieuwe foto;s op de site en het programma van DE karperinfodag van CarpClub 25.

Veel leesplezier,

De Redactie
Tom Boer

05-12-2003 09:13

beste rick warren, heel leuk artikel. interessante theory over je single hookbait visserij terwijl je dat helemaal niet wilde. en hoe het toch goed uitpakte. achteraf analyseren is zeer goed voor elke karpervisser. goed leesvoer.

groeten tom
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

05-12-2003 13:35

Rick,

Mooi stuk, fijn om te lezen. Ik denk dat single hookbaits onder bepaalde omstan-digheden je net die extra vis kunnen opleveren, maar ik vind de redenatie in je artikel net iets te kort door de bocht. Met welk aas visten de andere vissers, visten zij op een voerplek of zochten zij de karper op, wat zijn de doorgaans meest beviste stekken (zijn dit de stekken die nu ook bezet waren) en nog meer van dat soort vragen spoken door mijn hoofd als ik je zie stellen dat de karpers zijn gevallen voor de single hookbaits.

Ik acht het namelijk aannemelijker om je succes toe te wijzen aan je “innovatieve” manier van vissen, je zoekt de vis op, je vist op plaatsen die het minst druk zijn (waar de vis heen “vlucht”).

Maar wel een mooi resultaat ten opzichte van de andere vissers (als zij al de waar-heid spraken over hun slechte vangsten!)

Groeten,
karperlimbo

P.S. los van het bovenstaande denk ik dat in de troebelere Nederlandse wateren de kleur van de fluorpopup minder belangrijk is voor het succes dan op de kraak-heldere ondiepe Engelse gravelpits, waarvoor deze fluor popups zijn ontwikkeld. Hier is vooral de hoge concentratie en de bijzondere samenstelling van de attrac-tors van belang voor de aantrekkingswaarde van het aas.


_________________
Het is een kwestie van geduld.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jurgen munten op 2003-12-05 13:37 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

06-12-2003 01:03

Rick,

Leuk om je single-hook ervaringen te lezen. Een lekker weg te lezen artikel.

Nice one mate

Groet
Bart
Rick Warren
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: Lelystad

07-12-2003 14:57

Bedankt Bart, tom en jurgen,

Jurgen, inderdaad wat meer informatie is nodig om echt een geheel beeld te krijgen maar het is een artikel en het mocht niet te zaai worden of te lang. Mijn ervaringen gezien de singels waren van 2002, nu we tegen 2004 lopen kan ik je vertellen dat de Fluro's op dat betrefende water uitstekend resultaat hadden vergeleken met andere methodes, ook uiteidelijk door andere vissers. Vooral de Pineapple plus voorzien van N-butyric acid.
Een mooie voorbeeld is een water die ik het afgelopen jaar beviste, bloody hard! En wat stak er met kop en schouders bovenuit, yes; Single baits.Fluro Squid of Single Source baits. Ik heb er echt vertrouwen in. Maar wat je zegt is zeker waar, als je de vis vind is er de kans groot dat je vangt, Ik zie het graag als een combinatie: locatie, voer en dan zijn rigs niet eens zo belangerijk, als de presentatie maar goed blijft met een vere worp. If their there and they like it they'll ave it!!!

Cheers, Rick.

P.S Elke water is anders natuurlijk, bijv. op het Ijsselmeer voer ik juist heel veel voor de gewenste resultaat.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-12-2003 13:57

Leuk artikel, leest lekker weg, vond het alleen af en toe meer op een promo artikel lijken dan wat anders, kan aan mij liggen hoor. Enthousiasme over een product is 1 ding ...

Maar voor de rest, mooie vangsten, leuk artikel, of het nou desondanks of dankzij die pop-ups was laten we maar in het midden, dat is een discussie opzich.

mvg
stefan
cor barbe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-12-2003 01:00
Locatie: lelystad

22-12-2003 23:31

stefan
als op een afgesloten water van zo'n 2 voetbalvelden niks gevangen word
en zelfs 1 visser die er toch redelijk dicht bij zat niets word gevangen dan kan je wel zeggen dat de single pop up toch t verschil maakte.
t zal niet altijd opgaan op open water
omdat er nog niet zo'n dressuur is.
tis anders dan een bergje boillie's ,dat kennen ze zo langzamerhand wel en als de vis voorzichtig of bijna niet aast heb ik liever dat als hij t toch probeert dat hij dan gelijk de haak boillie pakt
eenmaal naar binnen is hangen(als t goed is)
gr cor en vang je p.b
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-12-2003 09:05

Beste Cor,

Zitten wij op zo'n putje van 2 voetbalvelden niet allemaal na een paar uur met single hookbaits te vissen?

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-12-2003 09:25

Bertil,

Niet als je met grote regelmaat een beetje bijvoert...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-12-2003 10:23

Mark,

Als je constant stenen op je stek gooit waarschijnlijk ook niet :smile:

Vr.Gr.,

Bertil
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-12-2003 11:14

Tja, ieder z'n taktiek he...

Groeten,

Mark
cor barbe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-12-2003 01:00
Locatie: lelystad

23-12-2003 18:09

ach frankie warwick voert ook met grind
enkelt soakt hij ze wel eerst in flavour
dus zo gek is t niet
cor barbe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-12-2003 01:00
Locatie: lelystad

23-12-2003 18:19

en bertil ik denk niet dat veel mensen t aandurfen om met slechts 1 boillie t vissen
omdat de meeste er geen vertrouwen in hebben
ik bedoel wat is 1 boillie op zo'n slok water.en normaal gooien ze er zo.n 20 a 30 omheen per hengel
cor barbe
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-12-2003 01:00
Locatie: lelystad

23-12-2003 18:23

he rick kijk je je mail wel in???
ben trouwens benieuwd of je dit jaar t werpen een beetje onder de knie hebt(GEINTJE)
Rick Warren
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: Lelystad

23-12-2003 19:54

Hé Corre mans.

Alright Bertil?, we localiseerde de vis op een grote afstand. Toedienen van freebies in deze situatie had allen maar voor verdwenen vis gezorgd, als in eerste instantie de bereik van de cobra dat nauwkeurig had gehaald. Ik moest de situatie aanpassen aan mijn mogelijkheden. Een worp op die afstand is ook niet aan te raden met PVA zakje als je zonder al te veel comotie een aas will aanbieden. High attract singels was nodig om effectief te vissen en het werkte. Cor en ik hebben nu 100% vertrouwen in deze aanpak mits de situatie daarvoor vraagt. En wat ik heb gezien is dat vis echt hun afweer laten vallen bij singels. Als ik nu een grote vis zie springen op het wijd, dan gaat er nu echt een Fluro die kant op! Vooral nu in de koude maanden heeft het ook veel voordelen. Cheers Rick.
Plaats reactie