Thema "Samen Sterk" Carp 2004

Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

03-12-2003 22:52

Mensen die willen sporten of om het even elke andere activiteit willen doen, moeten in de meeste gevallen lid worden van een vereniging. Tegen jaarlijkse contributie worden de leden dan in staat gesteld hun ding te doen in de vaak speciaal daarvoor aangelegde accomodatie. Geen vereniging, geen sportbeoefening. Het is kort door de bocht geredeneerd, ik weet het, maar zo gaat het plus minus wel. (Karper)vissen echter heb je geen vereniging voor nodig. Je kunt zo in je tenue stappen, de hengels op je rug smijten en vissen maar. Daar zit een mogelijk de (niet gewenste) zwakte van de KSN. Want karpervissen behoeft geen vereniging om te kunnen vissen. De accomodatie is aanwezig en de tegenstander is (nog wel) aanwezig. Dat de KSN wel bestaat heeft (tegenwoordig) met andere belangen te maken. Die belangen zullen naar mijn mening voldoende onder de aandacht moeten worden gebracht bij serieuze vissers. En wel op zo'n manier dat karpervissers er van overtuigd raken dat ook vissen zonder vereniging niet mogelijk is. Dat de KSN hier hard aan werkt lijkt mij duidelijk. Dat het niet sneller gaat dan nu, is een gegeven. Maar het is even goed een gegeven dat het wel voor uit gaat. En laten we wel zijn, willen we met z'n allen een ijzersterke club creëren, dan moet het fundament met overleg en geduld worden aangelegd. Intussen moeten we samen uitdragen dat het is zo als Aart het stelt in de aankondiging van Carp 2004: Samen staan we sterk. Niet neuzelen maar schouders er onder. Dat kan beginnen met een lidmaatschap.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-12-2003 12:13

pff das nog es taal sjors! in principe komt het op hetzelfde neer wat ik hiervoor ook al aangaf. Op dezelfde voet dorogaan met info geven en naar buiten treden, en open bliven staan voor nieuwe ideeën!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-12-04 12:13 ]</font>