Thema "Samen Sterk" Carp 2004

Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-12-2003 23:18

Goed betoog Aart en een mooie introductie, maar..
Doen al die groothandels ook mee, richting politiek? Van de hengelsportbladen zouden we misschien ook wat meer activiteit kunnen vernemen, of beschik je over backgroudinformation?
Over de organisaties niets dan lof,(bijna)nonprofit.

De individuele ondernemer heeft het al moeilijk genoeg met het vervullen van zijn/haar administratieve verplichtingen, om dan ook nog... En dan vaak wordt er nog gekeken of Hengelsporthuis Pietje wel of niet mee doet.
Misschien de branchorganisatie er in betrekken, dacht Dibevo?
En zeker de groothandel gaat het als eerste merken, dus om hun omzet veilig te stellen zouden zij best wat meer ondersteuning kunnen geven.
Verder vind ik het best moeilijk, het blijft aan de ene kant een commercieel circus, maar aan de andere kant zit er enorm veel ideologisch potentieel in karpervissend Nederland, waarvan jij één van de voorbeelden bent.
Vriendelijke groet,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-12-2003 08:59

Henk, dat 'commerciele circus', zoals jij het noemt bestaat voor een groot deel wel van de omzet die karpervissers genereren. Maar anderzijds doen ze niets (of vrijwel niets) om de karpervisserij in de nabije toekomst veilig te stellen c.q. nog betere mogelijkheden hiervoor te scheppen. En dan wil ik wat dit betreft voor de magazines een uitzondering maken. Een 'hand vol' professionals bij de NVVS en federaties en vrijwilligers moeten het 'werk' doen en diegenen die hun brood verdienen in de handel in hengelsportartikelen doen op dit front niets. Het is de hoogste tijd dat daar verandering in komt en dat is hetgeen ik duidelijk en onomwonden onder de aandacht heb willen brengen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-12-2003 09:10

Anderzijds wil ik ook het gros van de karpervissers een veeg uit de pan geven, ook zij zijn niet bereid om, naast hun eigen visserij, ook maar iets te doen. Dat van 'het kalf en de put' heb ik ook maar al te vaak meegemaakt wat dit betreft d.w.z. dat ze pas 'wakker' worden als het al te laat is. Voorbeelden van: 'ik wil wel KSN lid worden maar dan moeten jullie dit en dat wel eerst voor ons oplossen' te over. En dat het zo niet werkt (meestal al te laat...) hoef ik toch niemand meer uit te leggen, hoop ik?
Geldt evenzo t.a.v. de plaatselijke HSV.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-12-2003 09:30

Aan de zijlijn staan en maar roepen dat er iets gedaan moet worden. Wel lid willen worden, maar dan moet je eerst dit of dat voor ons doen.
Mensen lig niet te janken en gewoon lid worden van de KSN, dan kun je op de meetings je mond openscheuren en kenbaar maken wat je graag wilt.
Het lijkt wel voetbal, de beste stuurlui staan aan wal.

Met lid zijnde groet.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-12-2003 09:38

Hoevaak zijn de jaarvergaderingen van de HSV ? 2-3x maximaal per jaar ? Dat zijn 3 avondjes op 365 dagen.

KSN? Lid worden is al een goede stap, maar daarna ook iets doen met je lidmaatschap is nog beter. Iedereen ziet ertegen op, ok, je hebt wat minder zaterdagen vrij, maar ach, je hebt zoveel dagen in een jaar, dat die paar dagen er rustig vanaf kunnen.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-12-2003 10:18

En moeilijk is het ook niet, zelfs ik en de heren die hierboven gepost hebben kunnen het :wink:

Maar ja, de motivatie he...

Groeten,

Mark
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

03-12-2003 11:06

Er is toch een duidelijke drempel merkbaar om lid te worden. Aan de contributie zal het niet liggen, 27,50 is toch niet de wereld dacht ik zo. Ik neem ook aan dat we allemaal iets willen doen zodat wij en onze kinderen later nog net zo kunnen genieten van onze visserij. Het moet hem dus toch zitten in het onbekende en het vooroordeel dat de KSN een elitair clubje zou zijn. Ik denk wel dat het voor het publiek duidelijker moet worden gemaakt waar men nou precies mee bezig is. Dus zet eens een vergaderingsverslag op het internet ofzo, zodat men weet welke onderwerpen binnen de KSN spelen. Belangenbehartiging en studie is natuurlijk wel heel erg breed. Deze onduidelijkheid was voor mij aanvankelijk ook een drempel om lid te worden (onderhand ben ik gelukkig wel lid).Groeten,karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-12-2003 11:20

Jurgen,

Op de site http://www.karperstudiegroep.nl staat duidelijk en uitgebreid beschreven waar iedere commissie mee bezig is en wat algemene KSN doelstellingen zijn. Alle regiomeetings door het hele land zijn voor introducees vrij toegankelijk om eens de sfeer te proeven. Op bijna alle hengelsportbeurzen is de KSN met een stand aanwezig waar vragen gesteld kunnen worden. Wat kunnen we er nog meer aan doen? Ik weet het niet maar hoor het graag.

En dat elitaire is een lang achterhaald argument dat alleen nog maar gebruikt wordt door verstokte critici die zelf de handen niet uit de mouwen willen/durven steken. Een verdubbeling van het ledental in een paar jaar tijd vind ik niet echt een kenmerk van een eliteclub...

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-12-2003 11:29

uhm mark....dat eliteaire leeft niet alleen bij bij criticie die niks willen doen...het is nu eenmaal een stempel die de ksn heeft en waar zij last van heeft. en dee leeft ook bij de"gewone" visser. Het zou niet onverstandig zijn om dit gegeven serieus te nemen!
Neem bijv bepaalde reacties bvan bep mensen hier op het board dat je oa niet een leuke discussie over bijv poepen mag voeren, lid van de ksn of niet, de karpervisserij krijgt dan wel een heel serieus tintje!
Ik ben ook jarenlang niet lid geweest van de ksn (jaja in jan schrijf ook ik me in) doordat ik als buiten staander de ksn elitair vond (hoewel zij erg goed werk verrichten)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-12-2003 12:02

Martijn,

Vertel mij dan maar wat we er nog meer aan kunnen doen dan nu het geval is. Het is mijns inziens een mythe die makkelijk nagepraat wordt. En over discussies hier gesproken, die worden ten allen tijde op persoonlijke titel gevoerd, wat iemands maatschappelijke of bestuurlijke functie ook is.

Groeten,

Mark
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

03-12-2003 12:08

Mark,

Je zegt het al, op de site staan de algemene doelstellingen en andere algemene onderwerpen, maar waar het precies omgaat, dat is niet altijd duidelijk. Zo’n discussies als op de laatste regiomeeting zijn hartstikke interessant en leerzaam en als je zoiets kunt overbrengen op een groter publiek dan denk ik dat de bekende drempel veel minder groot is. Want ik wist ook niet wat ik van zo’n vergadering kon verwachten en heb dus getwijfeld, maar uiteindelijk gelukkig toch de stap genomen.

En dat de KSN allang geen elitaire club meer is, dat weet jij, dat weet ik, maar er zijn tal van vissers die wél dat idee hebben.

Misschien kunnen wij hier op het board een aantal ideeën opperen waarmee de KSN een grotere (en nog positievere) naamsbekendheid kan verwerven. Eén idee zou kunnen zijn dat de KSN ook eens op de CARP een presentatie verzorgt. Voor zover ik weet gebeurt dit namelijk niet (ik kan me vergissen natuurlijk). Of een discussiehoek (waar bijvoorbeeld onderwerpen die op de regiomeetings aan bod komen, worden bediscussieerd). Want tussen alle pronk-kraampjes met de nieuwste materialen en high-tech apparatuur valt een stand van de KSN natuurlijk weinig op.

Ik wil absoluut niet negatief afgeven op de KSN, alleen een positieve bijdrage leveren!

Groeten,
karperlimbo
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-12-2003 12:13

Het is al vaker gezegd. Reacties van personen zijn niet de mening van de KSN maar van de personen zelf. Als dit beeld blijft voortbestaan, dan zijn een aantal van de leden van dit forum genoodzaakt te stoppen met reageren. Dat kan de bedoeling toch niet zijn?

Wat betreft het elitaire karakter van de KSN kan ik toevoegen dat ik de oprichting heb meegemaakt en toen geen lid werd omdat mij gevraagd werd mijn palmares (vangst resultaten) te geven om aan te tonen dat ik een serieuze karpervisser was. Dit vond ik nogal aanmatigend en druist volledig tegen mijn anticompetitie gevoelens in. Mijn persoonlijke houding tegenover competitie elementen (bewijsdrang) in de karpervisserij is onveranderd. Ik ben dus pas lid geworden nadat dit soort elementen duidelijk overboord werden gezet. Neem van mij aan dat de KSN dus niet meer elitair is!!!!!

Dat er soms wel eens een kritische noot doorklinkt komt omdat bij sommige zaken, als je er langer over na zou denken, de algemene belangen van de karpervissers op lange termijn geschaad zouden kunnen worden. Die algemene belangen zijn zeker dezelfde als die van alle karpervissers.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

03-12-2003 12:15

Misschien een idee om hier op het board een onderdeel KSN toe te voegen? Als je met vragen cq andere zaken zit, dat je die in de topic KSN kunt zetten. Net zoals vangsten op datum erbij gekomen is.

Weet niet of dit een goed idee is, denk er maar es over na.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-12-2003 12:30

mark het is heel moeilijk omdat te veranderen denk dat dat een langzaam proces is. Op lange termijn zal de ksn haar best blijven doen om zich te profileren als vereniging voor een door karpervissers. Ik zeg ook niet dat het de schuld is van de ksn zelf.....
Tjah idd veel discussie zijn op persoonlijke titel maar dat neemt niet weg dat er een beeld gevormd word terecht of onterecht


mvg martijn
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-12-2003 13:08

Elitair? Zoals gewoonlijk wordt dit alleen nog maar geroepen door vissers die niet weten waar ze het over hebben. Zij hebben nog nooit de laatste jaren een regiomeeting of landelijke meeting bezocht, is nergens (meer) op gebaseerd.
Laat duidelijk zijn dat ik vroeger ook geen lid wilde worden omdat ik toendertijd daar ook niet van gediend was. En zo waren er zo veel en m.i. destijds niet zonder reden.
Dat dit alles echter allang is achterhaald hebben sommigen nog niet in de gaten.
De KSN is al enkele jaren een gewone vereniging waar ieder lid zijn zegje kan doen.
Gelukkig heeft de jeugd dat wel in de gaten...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-12-2003 13:14

Ik weet niet of dat zo verstandig is. Op de manier zoals het nu gaat, wordt er over diverse dingen die over de KSN gaan gesproken, en informatie over de KSN is zo her en der op het forum te vinden. Wanneer dit onder een aparte link zou staan, komt men dus alleen op eigen initiatief dingen over de KSN weten. Door de KSN af te zonderen van het gewone forum los je m.i het 'elitaire imago' niet op.

Ook wil ik nog even toevoegen aan deze discussie dat de jeugdleden enkele jaren geleden nog letterlijk op één hand te tellen waren, en dat we nu al enkele tientallen jeugdleden hebben (en daar zijn de 18 jarigen die daar officieel nog bij horen nog niet bijgerekend!) Deze jongens waren zeer goed vertegenwoordigd op de laatste meeting, en vraag de diverse jongens, ik denk dat ze vrijwel allemaal een zeer geslaagde middag hebben gehad, waar van elite weinig tot niets te merken was!?

Ook dit geeft aan de de KSN zo elitair niet meer is. Jongens van 13 jaar die lid worden... zouden die dat doen als het zo'n elitair clubje was?

vr gr

Sjoerd
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-12-2003 13:15

zoals ik al zei aart ben ook ik van mening veranderd maar helaas velen nog niet, is toch een punt om aan te werken misschien?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-12-2003 13:27

Martijn,

Geef dan maar aan hoe we dat kunnen doen, het hedendaagse bestuur staat daar 100% voor open! We treden al veel meer naar buiten dan vroeger het geval was en zullen dat blijven doen.

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-12-2003 13:38

klopt denk dat de ksn op de goede weg is! maar neem nu de laatste meeting ik wilde me daar inschrijven...moet ik alsnog een half jaar contributie betalen, tjah dan w8 ik wel ff tot januarie. Verder denk ik dat je gewoon met je pr moet proberen, een groot publiek aan te trekken, ik weet het, hier op het board klinkt het heel makelijk maar ik weet hoe moeilijk het is om een bep naam (elitair) kwijt te raken!
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

03-12-2003 13:51

Martijn,

met je Persoonlijk Record proberen een groot publiek aan te trekken?

Foei!! :smile: :smile:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-12-2003 14:06

Martijn,

De kosten bij aanmelden voor de landelijke meeting wil ik wel even toelichten. Bij binnenkomst krijg je het boekje De Karper wat vlak daarvoor is uitgekomen. Tevens is de toegang tot de meeting verder gratis en juist het boekje en de landelijke meetings zijn de grootste onkostenposten. Je betaalt dus voor een half jaar maar krijgt gelijk waar voor je geld.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-12-2003 14:47

Moet me toch even van het hart, naar mijn beleving is het zo dat de KSN goed bezig is met de Public Relations, ik weet alleen niet of de persberichten ook naar de landelijke streek/dagbladen worden gestuurd.
De jeugd van de KSN is goed bezig, zie artikel in de Gelderlander en zo meer.

De NVVS timmert o.a. onder leiding van Edje Stoop behoorlijk aan de weg.
De wegen naar de overheid zijn vaak erg moeilijk te vinden, maar ze flikken het toch steeds maar!

Neen de Groothandel, die moet zich meer inspannen, lobbyen, het is hún winst die straks verminderd wordt.
Ik weet wel appel en peer, want sport hoort wat anders te zijn dan commercie, maar toch, vanuit die hoek moet wat meer activiteit komen.
Vandaar dat ik het betoog van Aart over het thema "Samen Sterk" van harte ondersteun.

Laten we niet gaan neuzelen over de KSN als gemeenschap, mannen. In iedere club gebeurd wel eens wat en dat niet alle leden zich zo openstellen op als gewenst, het zij zo!
De nieuwe wind die al langer waait in de KSN is er niet één van elitair karakter, vind ik.

Groeten
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-12-2003 20:59

sorry maar ik neuzel niet..ik vind persoonlijk dat de ksn erg goed werk verricht. Maar je kan niet ontkennen dat de boodschap die men wil uitdragen blijkbaar bij een groot publiek niet overkomt waar het aan ligt??? ik weet het niet. Weet wel dat je een imago heel moeilijk kan veranderen!
Mark
Tjah die kosten is idd heel logisch. En denk ik ook weinig aan te doen. Denk dat je in eerste instantie op dezie manier moet doorgaan, en zeker zoals je nu ook doet open staan voor nieuwe ideeën en dat doen jullie idd

mvg martijn
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2003 21:52

Mensen zit al jaren in het vereniging leven. Over de gehele breedte zie je een teruggang.
Mensen zijn met name door de welvaart aan het individualiseren. Mede door een goede voorlichting en een duidelijk beleid maakt de KSN een geweldige groei door. Dit gaat niet voor niets, een aantal mensen stoppen er veel tijd in. Ben blij dat we nog binnen onze KSN, veel van die mensen hebben.

Peter
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-12-2003 22:11

Als eenieder er over praat binnen zijn eigen kringentje moet het toch mogelijk zijn om er een paar over de streep te krijgen. Had er weer twee meegenomen naar Leerdam, en lid geworden natuurlijk. Beetje die mannen wegwijs gemaakt, komen ze natuurlijk bekende tegen. Fluitje van een cent, penningmeester blij, ike blij. Wat was het ook al weer, “Samen sterk”. Moest er van de week ook aandenken, had toen helaas een hele andere discussie.

Peter