3 Hengelvergunning voor de Vinkeveense Plassen

Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

07-02-2002 16:07

70 euro, valt nog wel mee vind ik.

wat vinden julie ervan?
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

07-02-2002 16:41

LET OP Voor het vissen met 3 hengels is ook een Grote Visakte vereist (kosten 2002 : 47,51 euro) .

Even voor de duidelijkheid.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-02-2002 17:40

Dat klopt Henri. Hoewel het zeer onbillijk is daar een beroepsvissers hetzelfde betaalt voor de Grote Visakte als een karpervisser die ergens met 3 hengels mag vissen.
Maar helaas, Nederland stroomt eerder onder als dat er een (antieke) wet aangepast wordt.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

07-02-2002 18:19

Met dit bericht in de hand kan dit onderwerp bij meerdere verenigingen aan de kaak gesteld worden.
Het begin is er!!!!! Als dit bij meer verenigingen gaat spelen zal ook naar de federaties en NVVS weer extra duidelijk worden dat dit punt speelt bij veel leden. Geeft deze instantie ook weer een extra handvat naar de politiek om drie hnegels te legaliseren.
Over die extra kosten, je sportvisacte heb je dan volgens mij niet meer nodig. Wie kan hier meer over vertellen?
Van mij mag een driehengelvergunning duurder zijn. Wordt het kaf van het koren gescheiden.
Ik denk dat ik ook lid wordt daar in Vinkeveen, die vereniging doet tenmiste wat voor hun leden, en werken goed aan de toekomst.
Mooi zou nog zijn om met de andere HSV's die al een driehengelvergunning hebben een samenwerking aan te gaan zodat een landelijke driehengelvergunning kan ontstaan.

Jos
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

07-02-2002 18:22

hallo jongens
het is ook niet makkelijk om iets goed tedoen
eerst allemaal een hele discussie over de 3.hengel nu het mag is het wer teduur.waar zijn we nu allemaal mee bezig en nu natuurlijk beginnen over waarom niet met 4.hengels. ben maar blij dat de hengelsport vereniging het voor jullie over hebben gehad om er toestemming voor tegeven.wat moeten ze dan vragen.als we het over een landelijke vergunning hebben voor mij mag hij 250 euro kosten.graag zelfs ben nu meer kwijt aan die stapel papieren:o
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-02-2002 19:07

Albert,
250 Euro voor een landelijke vergunning vind ik ook wel redelijk, maar dan wel overal met 3 hengels en het hele jaar door nachtvissen.

Jos, hoezo het kaf van het koren scheiden?
117,52 Euro zou daarvoor zorgen?
Jos neem nu van mij aan dat die lui welke in de slechtste worst nog niet deugen dat bedrag makkelijker kunnen betalen als ik.

Ik ben daarom ook eerder benieuwd wat iemand als Henrie de Vogel ervan vind wanneer mocht blijken dat zijn beide zoons ook wel een nachtje of wat mee zouden willen gaan.
352,56 Euro voor Henrie en de kids.

Ik heb twee meiden die graag mee gaan, maar niet vissen, gelukkig.

Groeten Henk
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

07-02-2002 21:21

Henk,

Ieder voordeel heeft zijn nadeel, ik heb zomaar wat gedachtenkronkels gespuid, misschien dat er in deze discussie een aantal goede punten naar voren komen waarmee ik een voorstel kan doen naar een ledenvergadering van mijn HSV en jij naar de jouwe.
Ik ben er voorstander van om zowel het nachtvissen als het vissen met drie hengels flink duurder te maken. Dit geld te gebruiken voor extra controles, en nog betere voorlichting.
Dan krijg je dat de serieuze vissers gerust kunnen gaan nachtvissen met drie hengels, en (laat ik maar zeggen) mooi-weer-vissers hun hengeltje kunnen uitgooien zoals ze dat nu ook doen.
Maar dit soort plannen moeten genoeg draagkracht krijgen om serieus uitgewerkt te worden.
Blijft het probleem dat niet iedereen voldoende financiele middelen heeft, daarom vind ik dat extra mogelijkheden extra betaald moeten worden. Dit werkt in Frankrijk ook, waarom hier dan niet?

Ik heb ook twee meiden die niet vissen, maar die hebben weer andere sporten, kost ook geld.

Jos

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jos de Wit op 07-02-2002 21:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-02-2002 22:21

Beste Jos,

Hoezo 'het werkt in Frankrijk ook',ik ken een Franse karpervisser-auteur waar ik soms heel vreemde berichten ontvang m.b.t.het criminele gedrag van Onze landgenoten.
Acasia's omgezaagd (7 stuks)zodat men met de 4x4 tot op de stek kon rijden, plus de enorme berg zooi die werd achtergelaten, waaronder een Fox stretcher en een bivvy.
De campingeigenaar moest met de tractor en wagen komen om de rotzooi op te laden.

Nu lijkt het me dat zulke lieden die duurdere vergunning wel kunnen betalen, anders laten ze niet zomaar een bivvy en een stretcher liggen.
Zulke gasten tikken 1000 Euro zomaar uit de achterzak.

Men zal dan per HSV een soort ballotage commissie moeten hebben om de vergunning aanvragers te screenen, om de zooi van te voren te weren.

Ikzelf was eens controleur bij de plaatselijke HSV.
Kreeg met criminelen te maken welke er niet voor terugdeinsden om een 20 jarige karpervisser een 9mm tegen zijn hoofd te zetten toen deze jongen een betere visser bleek te zijn dan hun.
Politie erbij gehaald, vergunning gecontroleerd, alles was in orde, zelfs de Bungalow tent waarin ze sliepen werd gedoogd.

Hoe wil je nu met het verhogen van de vergunningen alleen bewerkstelligen dat het gespuis weg blijft, dat gaat dus juist Averrechts werken.

Voor mij hoeft het niet duurder, ik vis toch wel, en met die derde hengel vang ik ook wel nu het nog niet duurder geworden is.

Waarvoor die prijsopdrijving eigenlijk, dat begrijp ik nu niet helemaal.

Groeten Henk
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

07-02-2002 22:58

Het heeft volgens mij geen enkel nut om extreem hoge prijsen te rekenen voor 3e-hengel vergunningen en nachtvisvergunningen. Die worden door iedereen sowieso gekocht, en daar zitten dus ook die aso-vissers bij!

Hier in Purmerend mag er inmiddels ook op een beperkt aantal plekken met 3 hengels gevist worden.
De HSV is inmiddels bezig met een nachtvisvergunning, maar hoe dat precies in elkaar gaat steken weet ik niet....

Groet

Martijn
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-02-2002 23:19

Mannen,

Het is perfect, dat er hsv-en zijn die een ontheffing aanvragen om bijv. 's nachts en/of met 3 hengels te vissen. Maar als je met droge ogen daar € 70 voor vraagt? Ik weet het niet, maar ik vind het diefstal.

Wat is dan wel redelijk, heel eerlijk? € 0,0.

Tenzij: er geld geinvesteerd gaat worden voor de visserij en wel KARPERvisserij. Egoistisch? Kan wel, maar waarom moet je als karpervisser nou weer meer betalen? Snoek(baars)visser en weet ik veel wat voor andere visser mag ook met 3 stokken vissen he.

MVG

Klaas
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

07-02-2002 23:42

Kdenk dat het voor echte karpervisser die het ervoor over heeft een goede maatregel is. Maar om nu te zeggen dat je het kaf van de koren scheid hierdoor, daar ben ik het niet mee eens. De betreffende aso-vissers zullen gewoon met de normale vergunning met drie hengels vissen en op een groot water zal de betreffende visser niet snel gepakt worden emn als die een keer wel wordt gepakt is de boete nog steeds stukken lager dan de extra kosten voor de drie-hengel-vergunning.
Als je deze vergunning zo duur maakt, moet je de boete voor met teveel hengels ook verhogen, anders heeft deze maatregel weinig nut om de aso-visser zijn mogelijkheden te verkleinen.

Ik heb nu een vraagje die er aan vast zit:
Wat gebeurt er nu met dat extra geld?, extra controles, bepaalde projecten????


Met Vr Gr
Niels Kleijn
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

08-02-2002 10:00

Heren,

Dure vergunningen zullen er niet toe bijdragen dat het kaf van het koren wordt gescheiden. Zoals Henk al aangaf zullen eerder de goedbedoelende serieuze vissers afhaken. Het gevoel om te vissen koop je nl. niet met geld.
De lieden die nu de boel verkloten zijn geinspireerd door wat de commercie ze beloofd, schaffen zich voor een vermogen aan materiaal aan en uitten hun frustraties als het dan toch niet lukt op voor ons inmiddels helaas bekende manieren. Als je nog nooit hebt gevist en je koopt zomaar een uitrusting voor zo`n 3000 euro dan heb je ook geen problemen met een vergunning van 250 euro of meer.
Het is een slechte zaak om de wens van een aantal vissers om meer te kunnen varieeren in stekkeuze en aasaanbieding door met 3 hengels te vissen commercieel uit te buiten.
Verenigingen die zich zo opstellen verspelen hun krediet naar leden. Ik zie meer heil in een aktievere opstelling van de leden mbt. de steun aan hun vereniging in fysieke zin door zich aan te melden als controleur en te helpen bij het jaarljkse onderhoud van gepachte wateren. Als de karper vissers binnen een vereniging zich verenigen en uit hun midden controleurs en vrijwilligers leveren dan kan een vereniging dat belonen door zich in te spannen om nachtvissen mogelijk te maken of het vissen met driehengels. Dan hoef je alleen extra te investeren in die grote akte. En dan hou je de mensen met de juiste mentaliteit die er iets anders voor over hebben dan geld, aan de waterkant.

Wat vissen met de kids betreft,
Daar zit de maas in de wet. Ik maak er geen gebruik van want anders kan ik ze nu ze zo jong zijn nog niet voldoende helpen en wordt het een chaos op mijn stek, maar theoretisch gezien mag je op basis van je vergunning met twee hengels vissen en ieder kind mag er zonder vergunning met 1 vissen. Dan mag ik dus als mijn 2 jongens mee zijn zonder extra kosten met 4 hengels op mijn stek zitten.
Dus vaders, stimuleer ook die meiden om te gaan vissen.
Maar alle gekheid op eens stokje, vissen is voor mij een grondrecht wat m.i. nooit commercieel mag worden uitgebuit door waterbeheerders of verenigingen. En geld selecteert dus niet.
Ik maak wel eens vergelijkingen met de jacht. OOk daar werden de meeste misstanden veroorzaakt door rijke lui die er zonder gevoel op los liepen te knallen omdat ze zich met hun geld konden inkopen in een gebied waar ze verder geen enkele binding mee hebben.


groeten,

Henrie de Vogel
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

08-02-2002 10:30

Tegen zo'n voorbeeld als Henk aanhaalt is geen kruid tegen gewassen. Dit soort kettingzaagactiviteiten gebeuren hier in Noord Holland ook. Dit valt toch niet te stoppen. Ik vind het trouwens ook wel wat ver gaan, om mensen die (misschien wel op een eerlijke manier) wat exta geld te verteren hebben, van allerlei vandalisme te beschuldigen.
Mijn idee is om extra geld binnen te halen waaruit een goede professionele controle uit betaald kan worden, wat stelt het controlesysteem hier in Nederland nu eigenlijk voor? En ontstaan de excessen niet doordat deze controle zo nihil is?
Natuurlijk zoals het nu gaat vind ik ook wel makkelijk, drie hengels, nachtvissen buiten het nachtvisseizoen, een aasvis met te veel dreggen, etc. Nog niemand die hier echt wat aan doet, maar we verbazen ons wel over de groeiende weerstand tegen het sportvissen.
Wij als zuinige Hollanders willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar betalen wel grif voor een (naar nederlandese maatstaven) dure vergunning in Frankrijk. Sommigen gaan nog lachend naar een duur betaalwater. Moet iedereen zelf weten, maar kom niet aan met het feit dat het vissen onbetaalbaar zal worden. Ik ken geen sporten/hobby's waar je voor een paar tientjes nog zoveel uren vermaak kan hebben.

Jos
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

08-02-2002 10:51

Jos,

Ik beschuldig niemand, het gaat erom dat geld niet goed en kwaad selecteert.
En wat vissen in frankrijk betreft, ik ben blij dat er voor mensen die zich dat kunnen permitteren de mogelijkheid is om dat te doen. Net zo goed als dat mensen zich een dure anderssoortige vakantie kunnen permitteren. aucune probleme! Maar het zou toch van de zotte zijn als ik in de strandtent in nieuwvliet bad 7 euro voor een biertje moet betalen omdat in de strandtent in saint tropez une biere ook 7 euro kost.
Wat controle betreft, daar heb je gelijk in, maar dan op excessen en waar ligt de prioriteit? Wat mij betreft gaan ze (wetshandhavers) eerst weer eens wat meer controleren op vechten, beroving, intimidatie etc. gewoon op straat, zodat mijn vrouw `s avonds veilig naar school kan en mijn dochter veilig naar muziek les.
Wat betreft voor een briefkaart op de eerste rang. Je moet de mensen die wel de beleving van het vissen willen ervaren en die gehandicapt zijn door een kleine beurs niet straffen met onnodige hoge lasten.

groeten,

Henrie
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

08-02-2002 11:53

Ik ben het met je eens Henri, veiligheid is het grootste belang. Witte marsen zijn er al te veel geweest de laatste jaren. (Er komen weer verkiezingen met waarschijnlijk hele mooie loze beloften) Maar voor iemand die bewust kwaad wil is geen enkele drempel te hoog. Maar het kan wel helpen door maatregelen te verscherpen om de, laat ik maar zeggen, slapende vandaal te laten slapen. Mijn insteek is ook absoluut niet om mensen met een kleine beurs te treffen, de vergunning zoals die nu is hoeft voor mij niet te veranderen, het gaat mij om extra's zoals een derde hengel en nachtvissen (het hele jaar). Waarom zal je het geld wat dat extra's kan opbrengen dat niet gebruiken om de controles te verscherpen en goed te professionaliseren. We zijn de tijd al lang ontgroeid waarin verkeerde mensen zonder gevaar voor eigen haggie aangesproken konden worden. Als ik kijk hoe de controleur van onze HSV soms met het leven bedreigt wordt, vraag ik me af wanneer de eerste controleur van een HSV daadwerkelijk gemolesteerd wordt.

Jos
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

08-02-2002 20:30

Tjeeeezus mensen.

Als ik dit hier boven allemaal lees moet ik eerlijkheidshalve bekennen dat ik blij ben dat ik in Finland woon. Het vissen hier is in vergelijking met Nederland spotgoedkoop en van criminaliteit aan de waterkant heb ik ook nog nooit iets ondervonden, en ik vis hier toch al heel wat jaartjes en echt niet altijd in "de middle of nowhere"
Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat er in Finland geen criminaliteit is, natuurlijk is er die wel. Maar wat jullie het hier boven beschrijven is voor mij totaal onbekend.
Ik kom binnenkort naar Nederland en zou daar graag nog eens een hengeltje uitwerpen, ik hoop dan wel dat er ook, tegen een redelijk bedrag, weekverguningen verstrekt worden, en zou ik me moeten wapenen tegen eventueel gespuis?

Jos,

Wat Henry aanhaalt, dat hij in het gezelschap van zijn ships etende zoons :smile: met vier hengels kan (mag) vissen, is waarschijnlijk maar tot een bepaalde leeftijdsgrens? Is het binnen een HSV niet mogelijk om een gezinsverguning uit te geven?
Ik bedoel dat één gezinslid het volle pond betaald en eventuele andere gezinsleden zich een verguning kunnen toe eigenen met b.v. 30 of 40% korting? Ik vind namelijk dat, als vader met twee zoons, wil gaan vissen het bedrag van € 352,56 toch een hele hap geld is.

Groeten,

Hans
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-02-2002 21:28

Henrie,

Dat wat de kinderen betreft: tot 15 jaar hebben ze geen sportvisakte nodig. Verder dient elke visser in het bezit te zijn van schriftelijke toestemming van de visrechthebbenden= vergunning. Ook kinderen. Vrijgesteld zijn een aantal openbare wateren= zg vrije hengel.

Als je een keer tijd over hebt, die cursudssen bij de OVB zijn best leuk.


Blijf er bij:karpervissers worden meer en meer geld uit de zak geklopt. Ook aan vergunningen. Tenzij de redelijke extra bijdrage een duidelijk doel dient.

"Joh, krijg de kanker, al kost die bekeuring 5 meier, betaal ik gelijk. Eventueel ook voor de volgende. Ik vis met 3 hengels en ik blijf met 3 hengels vissen. moet ik betalen? Prima, morgen een extra ritje, heb ik de kosten er weer uit." aldus een getergde karpervissenverneuker tegen de BOA. De fijne gozert is keurig opgeschreven en.. keurig blijven zitten. Dacht je dat die 1,5 meier zou helpen? Dacht het niet.



MVG

Klaas
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

08-02-2002 21:56

Hans, het vissen in Nederland is niet duur, ongeveer €20,- voor een vergunning en €10,- voor de sportvisacte.
Een speciale driehengelvergunning, die op enkele wateren in Nederland wordt uitgegeven is duur, en daar komt dan de grote visacte bij. Je bent niet verplicht om met drie hengels te vissen, dus deze speciale vergunning met grote visacte hoef je niet aan te schaffen.
Als een vader met twee zoons wil gaan vissen, gewoon met twee hengels, is hij ongeveer €90,- kwijt. Mag hij met zijn zoons het hele jaar met twee hengels per persoon vissen.
Zijn de kinderen onder de 15 wordt het nog goedkoper vergunning is gratis tot ongeveer halve prijs, en een acte is nog niet nodig.
Dan is hij ongeveer €50,- kwijt. Mag hij met zijn zoons vissen hijzelf met twee hengels, en de zoons met een hengel per persoon.

Je hoef je hier niet te wapenen, de calamiteiten vinden lang niet overal en altijd plaats. Vis gerust zoals in Finland.
Door sommige verenigingen worden dag-, weekvergunningen verstrekt, echter deze zijn dan vaak maar voor een of een paar wateren geldig.

Jos
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

08-02-2002 22:04

Heren,

Zoals ik al zei, mijn jongens zijn nog te klein om alles helemaal alleen te doen dus ik zit (nog) niet met vier hengels op de stek. Dat van die leeftijd van 15 is voor mij niet nieuw hoor en ik bedoel inderdaad vrij bevlot en bevaarbaar water (wat een terminologie) De visvereniging waar ik lid van ben en die het meeste water in mijn omgeving beheert (azhb) kent inderdaad ook de mogelijkheid van extra aktes voor gezinsleden tegen een geringe bijdrage voor 1 gewone hengel.


groeten,

Henrie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-02-2002 22:10

Ter voorkoming van misverstanden inzake de 3e hengel en het hele jaar door nachtvissen (zonder in details te willen treden) het volgende:
- de politiek hoeft dit niet te regelen
- iedere HSV kan (voorzover vis-en looprechtcontracten dit niet uitsluiten) de 3e hengel en het hele jaar nachtvissen voor hun eigen wateren 'regelen'.
- een landelijke 3e hengelvergunning en vergunning om het hele jaar te mogen nachtvissen is voorlopig nog een utopie. Hierover zullen eerst alle ca. 1000 HSV-en en 20 federaties het onderling eens moeten worden, gezien de soms slechte onderlinge verhoudingen valt dit voorlopig absoluut niet te verwachten.

Mijn persoonlijke mening t.a.v. het bovenstaande is als volgt:
- 3e hengel, alleen toestaan op de grote wateren, daar absoluut niemand anders hiervan enige hinder mag ondervinden
- het hele jaar door nachtvissen: in feite ook alleen maar toestaan op de grote wateren. Want als dit ook op de kleinere putten/circuitwateren wordt toegestaan zal dit inhouden dat er ook aanzienlijk meer gevoerd zal gaan worden hetgeen onherroepelijk zal leiden tot sterfte van karpers (en meestal niet de kleinste vissen!) vanwege lever vervetting door het (te) vele voeren. Ik zou dit absoluut niet op mijn geweten willen hebben! (kan hiervan wel voorbeelden geven, echter niet op dit board).

Voor de rest kan ik mij helemaal vinden in de eerste posting van Henrie de Vogel op 06-02.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-02-2002 22:16

Hans,
met de criminaliteit valt het nog best wel mee, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Wat mij eigenlijk verbaasd is de beargumentering van het legaliseren van de drie hengel vergunning.

1e. de kosten zijn onevenredig hoog ten opzichte van de twee hengel vergunning.
En bij andere sporten komen contributie verhogingen nooit op 300% ineens.
Redelijk zou zijn 30-35%.

2e. de vereniging doet tenminste wat voor hun leden?,,,maar waarschijnlijk nog meer ter ondersteuning van de eigen kas.

3e. het kaf word waarschijnlijk wel van het koren gescheiden, ik denk dat er meer animo bestaat onder het kaf.
Hier zou men de boetes met 300% kunnen verhogen per overtreding.
In Frankrijk werkt DAT dus wel.

4e. extra controle's en betere voorlichting, zodat de serieuze vissers beter aan hun trekken komen.
Dan hoor ik nog liever bij de mooi-weer vissers, omdat dit het soort vissers zijn welke nog niet door de commercie gehersenspoeld zijn om zich die Hengelset van 3 stuks plus de Beetverklikkerset van 3 stuks en de Baitrunner aanbieding van 3 stuks en een Rodpot voor 3 Hengels hebben laten aansmeren.
Terwijl men nog steeds maar met 2(twee)hengels mag vissen.
Die Drie Hengels worden sowieso gekocht, dit terwijl twee hengels nu het maximum is,(wat zegt dan Voorlichting nog?).

Wat het punt commercie betreft ben ik het voor de volle 100% eens met de visie van Henrie: de commercie belooft en verkloot meer dan Ons lief is.!
Lees daarom de topic van Pieter de Jongh er nog eens op na in De Stelling van de Maand.
Daar worden al enkele voorzichtige hints nar voor gebracht.

Het is niet mijn bedoeling om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar om mij door het commerciele gepush te laten uitkleden, neen dank u.
Ik geniet en beleef de natuur zoals de natuur
werkelijk is,..zelfs soms met 1(één)hengel.

In Zwolle heel veel gezien en vooral geleerd waar het tegenwoordig om daait, maar vissers??
De KSN moet zelfs cursussen organiseren om de jeugd gedrags en fatsoensnormen bij te brengen, treurige zaak, was altijd een taak van de HSVs.
Deze jeugd kom je bij de uitgang weer tegen, terwijl ze daar vol trots hun pas verworven 3(DRIE)hengels staan te showen.
Commercie-versus-KSN-en HSVs...1-0.

Wat ik wil zeggen...Wake Up, volgend jaar moeten we er 4(vier)..of we nu willen of niet!

Sportieve groeten Henk
Henrie de Vogel
Berichten: 212
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Gouda

08-02-2002 22:41

Aart,

Ik ben het grotendeels met je eens. Alleen dat nachtvissen in grote wateren mbt het voeren, dat zie ik anders. Dat voeren gebeurt sowieso, ook al wordt er niet `s nachts gevist. Alleen de vistijden worden verplaatst. Verder denk ik dat de term groot water, kan worden genuanceerd tot groot totaal aaneengesloten water. De polder waar ik vis kent kilometers aan vaarten, kanalen en tochten, die welliswaar niet breder zijn dan zo`n 15 a 20 meter, maar wel aaneengesloten. De vis daar heeft dus een enorm areaal waarbinnen ze zich kunnen verplaatsen. Verder zullen we inderdaad zelf in onze verenigingen actief moeten worden om e.e.a. gerealiseerd te kunnen krijgen. Zoals ik in een eerdere posting al zei. Binnen je vereniging fysiek investeren door daar waar nodig de helpen
dehand uit te steken zou een middel kunnen zijn.

groeten,

Henrie
Pieter de Jongh

08-02-2002 23:08

Ik geloof dat het duurder maken van een vergunning echt niet het slechte volk er tussenuit pikt.
Die hebben sowieso geen vergunning.
Het is met zoveel dingen, zelf werken we het in de hand door niet actief hier mee om te gaan.
Mensen aanspreken, indien het gaat.
Actief lid ed is DE manier om je toekomst te bepalen.

Groeten Pieter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-02-2002 16:22

Henri, inderdaad is de term grote wateren niet helemaal juist, in het 'vakjargon' heet dit grote watersystemen.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

10-02-2002 17:16

De meeste verenigingen die zo'n vergunning doorvoeren ruiken gewoon het geld wat de karpervisser voor zijn hobby over heeft.

Ze moeten toch die jaarlijkse nieuwjaarsborrel organiseren, pootvis kopen met tonnen tegelijk omdat de aalscholverpopulatie de spuigaten uitloopt. Want de witvissers zijn toch nog steeds belangrijker bij de ouwe garde dan de karpervissers. En bij ons pleuren ze zelfs 1000 kg forel jaarlijks op de vijver om de mensen eens iets anders te bieden en een foreldag te organiseren. Probleem alleen dat de forel jaar na jaar slecht bijt en je dus van armoede meer dan de helft dood ziet gaan. Zonde van de vis en zeker van het geld, wat die domme karpervissers maar weer eens in het laatje hebben gebracht. Ik zeg niet dat het bij elke HSV er aan toe gaat, maar ze zijn even stug en karpervisserlievend.

mvg

Bart van den Hurk