Camping tip Frankrijk

Plaats reactie
gerard keetman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07-03-2015 11:56

07-03-2015 12:42

Hallo allen,

Ik ben nieuw op dit forum en aan mijn 'tweede leven' als karpervisser begonnen. Ongeveer 20 jaar geleden viste ik erg veel op kleine wateren, met de pen, aardappels en simpele vastloodsystemen. Tijdens mijn studie heb ik het links laten liggen, was ik bezig met andere dingen, en is het gevoel een beetje 'verwaterd'. Tot twee jaar geleden toen ik er opeens weer zin in kreeg. Ik heb mijn oude Co Sielhorst glasstokken van zolder afgehaald, afgestoft en ben voorzichtig aan weer begonnen.

Om er weer echt helemaal in te komen en meer met de nieuwe systemen te experimenteren heb ik toen bedacht een week naar Frankrijk te gaan. Na wat googeloeren op internet zag ik mezelf niet zo snel in mijn uppie tussen de wilde zwijnen aan 20 hectare staan en ben ik gaan zoeken naar iets wat voor mij beter te doen zou zijn.

Zo kwam ik uit bij een klein plaatsje in de boeren Limousin streek, St. Pardoux Corbier. Bij dit 300 inwoners telende dorpje ligt een gemeentelijke 'vijver' van 3 hectare. Aan de vijver ligt een camping: http://www.ledomainebleu.eu.

De Camping
Deze kleine terrassen camping telt 25 plaatsen onder de bomen met simpele maar goede voorzieningen. Verwacht geen 5 sterrencamping qua zwembad enz (dat is er niet, wel in Lubersac op een paar km rijden) maar wel qua het echte franse platteland gevoel. Het is een ideale camping voor degenen die relatieve rust zoeken of een paar dagen op doorreis ook even een hengel willen uitgooien. De camping is alleen in julie en augustus geopend. In die twee maanden is er in St. Pardoux Corbier ook de wekelijkse bbq op woensdag waar bij het hele dorp en omliggende dorpen op het dorpsplein met elkaar tot laat in de avond genieten van al het goede dat de limousin te bieden heeft (lees aanrader).

Het Water
De vijver is drie hectare groot en wordt beheerd door de gemeentemedewerker Jean Pierre die in zijn typisch franse auto elke dag zijn rondes langs het water doet om de vergunningsgelden te innen. De beste man spreekt alleen frans, maar een vergunning is ook zonder talenknobbel zo geregeld. Een dag met 4 hengels kost 7,50. Met minder hengels of een deel van een dag hoeft er minder betaald te worden. Op het water zit een groot bestand aan karper. Het is hier goed mogelijk om voldoende aanbeten op een dag te krijgen, meerdere vangsten is eerder regel dan uitzondering. De grote van de vissen varieert. Het grootste deel is klein, 1 op de 6 een 20-er, en de grootste moet naar zeggen net in de 40 pond zijn. Mijn grootste op het water is 24 pond. Verwacht hier dus niet even je PB te gaan verbeteren, maar zie het als een water waar je tijdens je vakantie ook aan je familie kan duidelijk maken waar jij nou zo graag je tijd in steekt. Mijn vriendin is ook een dag mee geweest maar snapt het nog steeds niet.. Nachtvissen is niet toegestaan: hier geldt de regel van een uur voor zonsopgang tot een uur na zonsondergang. Maar voor de meerderheid zal dit geen probleem zijn. 'S avonds is het op vakantie soms ook leuker om lekker met een fles wijn voor de tent te zitten.

Ik heb geen commerciële belangen bij deze info maar weet wel hoeveel ik aan recensies van anderen heb gehad tijdens mijn zoektocht. Het is voor mij een eerlijke, pure plek, waar ik graag een week per jaar heen mag gaan om me terug te trekken uit het drukke soms dwaze leven in Amsterdam. Als ik iemand anders daar blij mee kan maken doe ik dat graag. Voor vragen kan je mij pb-en!
Plaats reactie