Lago di Mergozzo italië

Plaats reactie
Didier van Unen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-07-2014 12:33

05-07-2014 12:42

Hallo allemaal,

Met een kleine 4 weken ga ik voor een weekje mijn ouders opzoeken in Italië. Ik ga zowiezo mijn karperhengels mee nemen op vakantie. Nu ben ik alleen erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met dit water. Ik heb al een beetje op italiaanse sites zitten zoeken. Blijkt dat het water vrij diep is op sommige punten (75m) Het is niet een heel groot water. Is er iemand die hier al eens geweest is en mij wat meer kan vertellen over voer, voorvoeren, eetgewoontes van de karper e.d. wat goed is in deze periode van het jaar in Italië.

Wat adviseren jullie om als haakaas te gebruiken. Gewoon de boilie? Voorvoeren met boilies of ook natuurlijk voedsel. (Hennep, Maïs etc.)

Graag wat feedback van mensen die bekend zijn met dit water. :D

Het word voor mij zowiezo de eerste keer karpervissen in het buitenland. Weet ook niet echt wat de regels zijn in Italië omtrent vergunningen e.d.

Groeten en alvast bedankt,

Didier
Didier van Unen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-07-2014 12:33

12-07-2014 11:45

Niemand, maar dan ook werkelijk niemand die mij wat meer over dit water kan vertellen of over eventuele vergunningen in Italië????
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-07-2014 18:11

Nounou,

ietsje minder mag ook wel. Het is vakantietijd, dus iedereen zit aan de waterkant als dat kan, en geduld heb je dus ook al niet. Als je voorbereiding voor het vissen enkele weken van te voren te beginnen met verzamelen van informatie is, ben je rijkelijk laat. Niet gek dat je dan geen respons krijgt.
Dus eerst even in de spiegel kijken.

Vergunningen:
http://www.italie2go.nl/rubric/44/Vissen/
http://www.karpervissersonline.nl/index ... gen-italie

Algemeen:
Meren in italie hebben grote dieptes, hele grote dieptes zelfs. Het zijn uitgesleten bergdalen die volgelopen zijn met water. Er zijn plateaus, maar die moet je dus vinden. Een boot is een noodzaak.
Kantvissen kan, maar dan word je enorm beperkt in je mogelijkheden. De vis moet er dan ook nog eens langskomen. Het zijn trekkers in grote groepen.
Grote delen van een meer zijn vaak meren met bijna loodrechte wanden. Kun je dus niet vissen. Er zijn vlakke stukken, maar die kun je vaak alleen bereiken met een boot.

Mergozzo: mij niet bekend, heb wel op meren in het noordelijke meren gebied gevist , maar net niet hier. Zoek op Lago Maggiore, hier is enorm veel over te vinden.
Didier van Unen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05-07-2014 12:33

14-07-2014 13:17

Beste Frenk,

Bedankt voor je snelle reactie.

Verhaal zit zo in elkaar, dat ik pas 2 weken geleden besloten heb om naar Italië te gaan. Dus dan is iedere dag dat ik er niets over weet een verloren dag zeg maar..

Maar goed Lago Maggiore ligt er praktisch naast. Vroeger behoorde dit water ook tot het Lago Maggiore. Hoe heb jij bijvoorbeeld het Lagi Maggiore bevist?

Eigenlijk kan ik uit je verhaal opmaken dat als je geen boot hebt, je eigenlijk geen schijn van kans hebt om eventueel karper te vangen op italiaanse meren?

Groeten,

Didier
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

15-07-2014 22:36

Didier,

Je maakt gewoon meer kans met een boot. Vis vanaf plekken waar de andere vissers niet kunnen komen. Zoek ondieptes op, etc.
Ik heb niet gebruik gemaakt van een boot, maar plekken gezocht vlakbij havens. Ik vis niet 's nachts dus dat werd gewoon enkele uren overdag vissen en voeren op het moment dat ik er was. Je kunt je voorbereiden door via Google maps en zoekfunctie de boel af te speuren. Ik deed het destijds door een kaart van de omgeving te kopen bij de anwb en dan zoeken.
Gewoon peilen tot 50 meter uit de kant. Ik heb het geluk gehad iemand te zien vissen (duitser) die de volgende dag wegging. Gegevens uitgewisseld, informatie gedeeld, je kent dat wel. Hij gaf veel tips over de stek. En ving er vis. Zelfs overgebleven boilies liet ie achter voor mij. Hoefde hij het niet terug te nemen naar huis (ging om 5 kg of zo). Die stek bestaat niet meer,er is een huis gebouwd.

Ik heb er drie keer gevist en leuk gevangen. Vooral veel zelf rondkijken, zoeken, vreemde paadjes volgen en ineens een mooie stek vinden (niet de plek op de kant maar de plek waar de vis zat).

Je kunt jezelf dus heel goed voorbereiden, door te zoeken. Google maps helpt enorm. Internet ook.

Succes.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

23-07-2014 12:06

Aanvullende info:
Lago Mergozzo heeft aan de zuidkant een bergwand waar de trein overheen loopt. De noordkant heeft een aantal campings. Aan de westkant is er een dorp- hoe raad je het- Mergozzo.
Er zijn mooie vissen gespot in Mergozzo, echter het is lastig bereikbaar, zoals ik al eerder zei. Tenzij.... vanaf de noordkant, waar de campings zijn. Advies: ga er eens kijken (op de eerste dag) en vraag hoe het nu zit met vergunningen.

Boten mogen het water op, mits geen verbandingsmotor, een electromotor dus wel!! Voordeel van een boot; je kunt varen naar stekken die je anders niet kunt bereiken.

Succes en laat eens weten of het wat geworden is.
Plaats reactie