val de bonnal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rutger Tromp
Berichten: 37
Lid geworden op: 22-09-2009 17:46
Locatie: Nieuwerkerk a/d greppel

04-01-2013 21:51

Zo, de laatste oliebollen zijn in de vuilnisbak gekiepd, kerstboom is ritueel verbrand, dus nu maar op zoek naar een geschikte vakantiebestemming.

Ik heb het forum en internet al uitgespit, maar de laatste berichten zijn toch wel gedateerd.
Kan iemand mij wat recente info geven over camping le val de Bonnal in Rougemont (dep. Doubs).
Deze camping staat op de lijst van kanshebbers voor komende zomervakantie.

Hoef geen "geheime informatie", maar valt hier nog wat te vangen?
We zijn geen kiloknallers, maar willen wel graag een visje vangen.
Zijn er specifieke zaken waar we op moeten letten op deze meertjes?
Gewoon wat algemene info dus, de rest zoeken we eventueel ter plekke wel uit.
Spreuk v/d week:
Karpervissen.......Het kost een paar centen, maar daar betaal je dan ook voor.
johan de tree
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-04-2013 17:56

01-04-2013 18:16

Ik ga ook naar Le val de Bonnal met vrouw en kids.
Al wat ik erover lees is graskarper.
Ben benieuwd naar een beetje info
Gebruikersavatar
Jeffrey Duineveld
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-09-2011 21:48

01-04-2013 20:38

Ben hier als kind een jaar of 15 geleden op vakantie geweest. In de rivier snoek en barbeel gevangen. In het meer zwom met name een hoop meerval en kopvoorn. Er werd ook een toernooi gehouden, maar dit was alleen voor de Fransen geloof ik. Karper heb ik zelf niet gevangen of gezien, maar dit zal er ongetwijfeld wel rond zwemmen. Veel plezier iig.
johan de tree
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-04-2013 17:56

28-07-2013 11:40

Ben net terug van de camping Val de Bonnal.

Heb er 2 super weken gehad.
Met vissen en het gezin.
De camping is ons goed bevallen met 3kinderen van 5, 11 en 14.
Het enige minpuntje vond ik het eten op de camping verder was t super.

Het vissen:
Op de camping is het mogelijk om te vissen in de o'gnon een rivier, heb hier zelf niet gevist veel te druk en ondiep.
Wel leuk voor de kinderen met een netje of met een vlieghengel op voorn of baars te vissen.
Naast de camping 5min lopen ligt een groot complex met 5 meren.
Daar wilde ik vissen.
Kreeg van de eigenaar van het complex (george) een plek toegewezen. op het eerste vismeer.
vol vertrouwen de eerste lijn in t water maar voor ik mijn 2e lijn in het water wilde leggen had ik al een run dat gaat snel dacht ik een gras van 33pond.
snel een foto en weer uitvaren met de voerboot (een gewone roeiboot is verboden.)
Binnen 20min was het weer raak maar weer een graskarper van 29pond.
Nu lagen er pas twee hengels in.
Na 4uur vissen had ik acht graskarpers en 2brasems, en mijn zoontje een emmer vol dwergmeerval.
Ben toen naar de eigenaar gegaan en gevraagd of ik ergens anders mocht vissen waar minder of geen graskarper aanwezig is.
En dat mocht op het laatste meer,hij beloofde dat er geen graskarper zou zijn.
Heb op het laatste meer gelijk een nachtje gevist, ik had 2 runs helaas 1 verspeeld en een spiegel van 22pond.
Ben de andere dag gaan peilen een gaan voeren met tijgers, mais en bollen.
Na 3 dagen voeren weer 1 nacht gaan vissen met als resultaat 7runs 4spiegel en 3 schubs allemaal super sterk en puntgaaf met gewichten tussen de 15 en 30pond.
Verder nog 3nachten gevist met een goed resultaat geen 1 graskarper gevangen wel brasem en een paar dwergmeervalletjes.
Het gemiddelde gewicht lag op 24pond heb helaas wel een hele dikke verspeeld.
Al bij al een super mooi water, ga er zeker terug maar dan in september voor de dikke vissen.
Plaats reactie