Viswater in Nedeland

Plaats reactie
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

05-07-2012 21:32

Mijn broer heeft het plan gevat om een keer te willen nachtvissen. Nu is de bedoeling om dit dan samen te doen.
Echter hebben wij geen zin om zo maar ergens aan het water te gaan zitten en zoeken daarom een camping aan viswater of
een (klein) meer met enige voorzieningen zoals douche en toilet.

Na het lezen van verhalen hier valt het Weddermeer af. Ermerstand heeft alleen nog stek 1 en 2 beschikbaar en dat is
vlak bij de watersportbaan dat deze wat ons betreft ook afvalt. Het Plashuis valt ook af aangezien ik geen zin heb om 150 euro p.p.
voor een weekend te gaan betalen.

Iemand nog een suggestie voor viswater?
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

05-07-2012 22:41

Ursemmerplas in Ursem, noordholland ;-)
Camping met alle voorzieningen en leuk viswater :wink:
Je mag gewoon nachtvissen daar zonder dat je sta plaats hoeft te betalen.... Tenzij je echt op de camping wilt zitten natuurlijk maar verder kan je wel gebruik maken van de wc en douches daarzo.
Advies: neem een peilhengel mee ivm een grillige bodem
dimitri ulrich
Berichten: 51
Lid geworden op: 17-06-2007 12:30

18-09-2012 14:22

de laatste berichten die ik hoor zijn dat nachtvissen op de Ursemmerplas niet meer wordt toegestaan....

weer zo'n verhaal van een paar rotte appels die het verpesten voor de rest :-(
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

18-09-2012 15:45

Helaas zijn er altijd een stel klootzakken die het voor anderen verpesten.... heb daar ook weleens een vuilniszak gevuld met rotzooi van een ander, oa: blikjes, lijn en pakjes peuken. erg jammer zoiets :-( kan me daar ook HEEL erg kwaad over maken. Als ik heb gevist zie je alleen maar platgedrukt gras van mijn grondzeil, zelfs geen eens peukjes want die gaan in de asbak en vervolgens in de vuilniszak.

Ik weet eerlijk niet echt wat betreft dat verbod, heb er inmiddels al een jaar niet meer gevist.
Zou wel jammer zijn want het is een leuke plas :-(

Er is ook een tijd een nachtvisverbod geweest in de Jagersplas ivm een stelletje kutvissers die er een zootje van maakte.... er werden zelfs bomen gekapt om stekken te creeeren!!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-09-2012 17:50

Bart beentjes schreef:Ursemmerplas in Ursem, noordholland ;-)
Camping met alle voorzieningen en leuk viswater :wink:
Je mag gewoon nachtvissen daar zonder dat je sta plaats hoeft te betalen.... Tenzij je echt op de camping wilt zitten natuurlijk maar verder kan je wel gebruik maken van de wc en douches daarzo.


Nou zo is het niet helemaal, dat water hoort aan de camping en vissers van buiten af worden getollereerd maar wc en douches behoren tot de kampeerders die betalen daar immers voor.
En nachtvissen was oogluikent toegestaan, maar door vandalisme en vernielingen mag dat niet meer.
Er is ook verschillende keren blauwalg geconstateert en vis sterfte geweest.

CN
Unicorn Carp Fisching
dimitri ulrich
Berichten: 51
Lid geworden op: 17-06-2007 12:30

18-09-2012 18:34

volgens mij staat het water gewoon in de lijst van viswateren behorende bij je vispas en is daarmee nachtvissen in ieder geval in de maanden juni, juli en augustus toegestaan.

dat het de rest van het jaar oogluikend werd toegestaan zal best, jammer dat het door toedoen van een klein aantal " vissers" niet meer mogelijk is.

wat blauwalg en visstrefte hiermee te maken hebben snap ik niet helemaal?
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

09-12-2012 00:00

Dit jaar nog naar toe geweest ( september ) maar besloten om er niet te gaan vissen.
Want het was er veel te druk en er stonden veel tenten ( min. 10 stuks geteld ) wij kwamen er ongeveer 23.00 uur aan en ondanks dat het donker was schrokken we ook van de werkzaamheden aan het water en een of andere grote pomp die in het midden van het water lag.

In het verleden wel een aantal keer gevist hier en eigenlijk nooit rommel tegen gekomen van vissers, wel vond 1 lokale visser het niet echt leuk dat wij daar visten, maar ja mijn maat zijn vriendin had daar toen een caravan en zo kwamen wij op dit water.

Dus nachtvissen verboden ik weet het niet, wellicht is het er te druk geworden.
Het is niet Fans maar Frans.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

23-06-2013 12:20

nachtvissen vanaf nu, op de ursemmerplas, verboden.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

05-08-2013 20:38

De vangsten maken de visser nog niet!
Plaats reactie