vissen op het gardameer , Italië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
niek van de sande
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-04-2012 20:03
Locatie: velp

25-04-2012 20:19

hallo iedereen,
ik ga deze meivakantie met mijn ouders en broertje naar het gardameer toe en vroeg me af of daar ook veel vis te vangen is?
ik zat zelf te denken om met mais in het meer te vissen(meeste kans op succes)
ik neem mijn 2 karperhengels mee, 1telescoophengel(voor alle soorten) en een vlieghengel.
ik ga naar Tignale, een plaatsje aan de westkant van het gardameer ergens in het midden....

heeft iemand ervaring met het vissen op het meer?
kan alle info namelijk gebruiken,

alvast bedankt!!

groet Niek
Fishing is a lifestyle
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-04-2012 20:34

Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

25-04-2012 20:35

Ben er zelf 17 jaar lang op vakantie geweest maar heb er nooit op karper gevist helaas ook simpelweg dat ik de laatste jaren daar te druk had met zon, zuipen en de meiden.
Maar heb weleens bij Bardelino een Nederlandse karpervisser gesproken die daar s'nachts met kaas zat te vissen en met succes ZEI HIJ....
Heb wel ooit in perchiera veel karpers zien zonnen en je hebt daar een mooi riviertje die uitmond in het Gardameer.
Denk zomaar dat een bootje daar redelijk onmisbaar is en peilen ook zeeeeer belangrijk ivm het rare bodem verloop en de extreme dieptes, diepste stuk is geloof ik 370mtr!!
Zou wel informeren naar een visvergunning, Italiaanse politie kan heel streng zijn (spreek ze vooral niet tegen)
Ben benieuwd of je nog nuttige informatie krijgt, hou deze topic in de gaten 8)
Gebruikersavatar
niek van de sande
Berichten: 29
Lid geworden op: 21-04-2012 20:03
Locatie: velp

25-04-2012 20:47

ja die link had ik al gelezen, maar ik zit heel ergens anders en weet niet hoe het daar is.
mijn huisje staat op een plateau van 500meter!!!

ik dacht ik loop huisje uit paar honderd meter verder ligt het meer maar nee...


ik ben vroeger wel eens naar cisano geweest(ligt bij bardolino) maar toen was ik nog helemaal niet bezig met vissen....
misschien probeer ik wel eens kaas aan mijn onderlijn,

bedankt voor je info, waardeer ik heel erg.


en hoe zit het met meerval vissen???
die zullen er ook wel zijn?
ik neem aan dat daar weer speciale dingen voor zijn maar je kan die toch ook gewoon met je karpermontage vangen?(70cm ofzo,de meerval dan)
Fishing is a lifestyle
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-04-2012 21:02

ja ik begreep van enkele mensen en topics dat je de rivieren rond om beter in de gaten kan houden.. maar het beste is gewoon zelf gaan kijken en observeren..

of een plaatselijke viswinkel binnen stappen of aan visser aanspreken..

zo en zo idd ook handig de goede vergunning te hebben..

en meerval kan je met je karper montage pakken ja, groter gaat ook wel als je maar weet wat je aan het doen ben qua drillen en alles..

er is ooit een haai gevangen van 4 meter op een vliegvishengeltje... ;)

succes.
Oja joh!!!
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

25-04-2012 21:50

ey ben hier vorig jaar ook geweest! 1 hengel mee, en beschikte niet over een boot, wat daar wel erg handig is. ja zoals hier word vermeld, het is echt diep en na 10 m in het water loopt het heel stel af! heb er gezwommen en het is niet normaal op sommige stukken gaat het echt schuin heel lang door, maar ik heb zelf wel geprobeerd te vissen, ben de water kant langs gelopen maar er waren voor mij maar 1 optie bij, een stuk waar ik de visse kon zien zwemmen, heb eerst wat boilies gevoerd maar hier hadden ze totaal geen interesse in, toen met wat brood omdat ze dicht bij de kant zwommen en bij de oppervlakte en enkele wilde het wel pakken als het zonk, toen maar een met een dobber en een vlok er onder. maar geen suc6.. het waren ook aparte vissen heel slank en lang, maarja, mij pa was ook langs de kant gelopen naar een dorpje en zei datie een mega dikke spiegel had gezien maar vervolgens heb ik hem gezocht maar die was natuurlijk al ergens anders, ja er zijn plekken waar je ze met brood kunt vangen! maar daar ben ik geweest had alleen geen hengel bij me, maar weet zeker dat daar echt dikke vissen zitten! maar vangen is een ander verhaal..
Gebruikersavatar
Jesse Zoons
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-10-2012 20:32
Locatie: Helchteren

04-12-2012 20:39

hoe liep het nu af?
Plaats reactie