Ebro 2011 the complete ebro angler + Solo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-08-2011 13:26

Ook dit jaar mocht ik weer op de Ebro vissen, omdat mijn gezin weer naar een camping bij Cambrils wilde. Aangezien ik een beetje rusteloos ben en niet van zand, strand en zee houd heb ik een vrijgeleide om zeg om de dag te gaan vissen. De overige dagen doe ik alles wat mijn gezin van mij verlangt, zelfs op strand zitten en door just another village slenteren.

Anyway ..... het vissen.

vorig jaar ben ik in aanraking gekomen met Ron Beugelink en Angelique Keuning van the complete Ebro Angler http://www.thecompleatebroangler.com/. Ron gidst mensen die graag een meerval of Ebro karpers willen vangen. Angelique heeft een internet handel in typisch oerhollandse hebbedingen http://www.madeinholande.com en daarnaast is ze een fantastische organisator van rondleidingen door Caspe en omgeving. Beide mensen, ik wil ze bijna vrienden noemen, zorgen ervoor dat jij als visser en indien nodig jouw gezin, zich compleet thuis maar vooral zeer welkom voelen in Spanje.

Na vorig jaar een sessie met Ron te hebben gedaan, om de kneepjes van de Ebro te leren kennen en de kansen op een river monster te vergroten ben ik dit jaar terug gekeerd om 2 sessies met Ron te beleven en daarnaast met spullen van Ron zelf de Ebro onveilig te maken voor zowel meerval als karper. Vorig jaar was mijn grootste vis 176cm en 76 pond, wat voor mij een echte riviermonster was. Ron vond het echter maar een baby, maar goed die is natuurlijk hopeloos verwend daar op de Ebro.
Dit jaar mocht ik mijn record verbeteren op de eerste dag naar 190cm en 118 pond, dat zijn kneiters hoor! Uiteraard hadden we meer vissen, mar daar wil ik jullie niet mee vermoeien, het gaat immers om de grootste nietwaar?

Ron had ook wel iets te bewijzen, aangezien hij zich (samen met Arnout Terlouw) de 1e wereldkampioen Meerval vissen ooit mag noemen. Wat gebeurd gebeurd maar niemand zal deze titel ooit van ze af kunnen nemen omdat ze de 1e waren. Ron is blij met dit resultaat tot in zijn kleine teentjes, maar tegelijkertijd ook erg bescheiden. Ik zou zeggen Ron, stop met bescheiden zijn! Als je wint mag je dat gerut van alle daken schreeuwen en jezelf met mate op je borstje slaan hoor!

Doordat Ron zo met zijn gasten begaan is, zal hij er alles aan doen om ervoor te zorgen dat jij je ontzettend welkom voelt. Niets is Ron en zijn team te veel moeite en ze werken zich een slag in de rondte om jou een mooie dag, dagen of week te bezorgen. Dit jaar is het team uitgebreid met Dave Barr, my m8 from Leeds, die net als Ron de vissen op de eerste plaats zet en een erg kunidge visser is.

Dat de vissen op de 1e plaats komen bleek wel tijdens de 2e sessie waarin een karper gereanimeerd moest worden door een gebrek aan zuurstof in het water. Dit duurde zomaar 45 minuten en Ron was geenzins bereid om op te geven. Daar stond hij dan in een uiterst onhandige houding samen met mijn vismaat Robert de vis door het water te stuwen terwijl het 40+ graden was en de enige schaduw die onder je voeten was.

De solo sessies hebben dit jaar (nog) niet veel spectaculairs opgeleverd maar dat zal komend jaar wel anders worden! De lage waterstand dit jaar zorge ervoor dat mijn stekken van vorig jaar drooggevallen waren dus moest ik op zoek naar nieuwe stekken. Als het water zo'n 6 - 8 meter lager staat dan normaal is het zoeken van stekken des te lastiger aangezien je niet gemakkelijk meer bij het water komt. Wel heb ik dit jaar veel informatie in mijn koppie en de op de gevoelige plaat vastgelegd als uitgangspunt voor de trip van komend jaar. Robert en ik hebben dit jaar over kamelepaadjes moeten rijden warvan je normaal met een terreinauto al je bedenkingen zou hebben gehad. Maar we hebben een paar goudmijntjes gevonden die ook nog eens vlot vis opleverden ...... dus volgend jaar gaat de boot mee en gaan we echt knallen!

Oh en Ron, ik weet dat jij dit leest ...... volgend jaar echt 150 pond + he!
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie