vissen in Duitsland

Plaats reactie
Willy van der Veen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-08-2011 12:10

02-08-2011 22:11

hoi.

Ik ga vrijdag op vakantie maar mijn vraag is dus. mag ik daar zo gaan vissen of moet ik daar bepaalde vergunningen voor hebben.

Ik weet dat ik nog een visakte moet halen maar ja ivm mijn beperking kon ik ff niet vissen nu gaat het weer een stuk beter en ik hoop dat ik dan ook kan gaan vissen in Duitsland

wij zitten aan de moezel maar daar zal ook wel regels aan wezig zijn denk ik . Kunnen jullie dat mij misschien vertellen. aangezien ik het niet kan vinden op internet.

b.v.d.

Willy
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

03-08-2011 09:43

Vergunningen en Regels Duitsland

De sportvisakte is de eerste vereiste voor het vissen in Duitsland. Iedere Duitser die wil gaan vissen, moet vóór het bereiken van de 15-jarige leeftijd een "visexamen" afleggen. Pas als je geslaagd bent voor dit examen kun je een sportvisakte kopen. Deze akte is de eerste vereiste om in welke provincie (Bundesland) dan ook te mogen vissen en heb je dus voor het hele land nodig. Buitenlanders die ook buiten Duitsland wonen, hoeven een dergelijk examen niet af te leggen om er te mogen vissen.


Duitse sportvisakte.

De sportvisakte voor Nordrhein-Westfalen is te verkrijgen op het gemeentehuis in elke stad.
De kosten van een dergelijke sportvisakte zijn:

Voor 1 jaar (januari - december) 10 €
Een vijfjarig geldige sportvisakte 30 €

Belangrijk: paspoort of indentiteitskaart en een pasfoto niet vergeten. Neem ook je visakte mee zodat ze kunnen zien dat je in Nederland ook reeds vist.


Duitse sportvisakte

Voor elke andere provincie (Bundesland) is een sportvisakte nodig die geldig is in die provincie.
Ook deze sportvisakte is te verkrijgen op het gemeentehuis.

In het voormalig Oost-Duitsland is deze sportvisakte ook te koop bij de grotere hengelsportzaken. De kosten hiervoor zijn echter verschillend. Er zijn daar namelijk ook dag en week kaarten te koop.

Om bijvoorbeeld in de Rijn te mogen vissen, heb je naast de gewone provinciale sportvisakte ook nog een speciale vergunning nodig voor het betreffende water; in dit geval de Rijn. De kosten hiervoor zijn 30 € per jaar en zijn te verkrijgen bij de dichtsbijzijnde hengelsportzaak.


Aparte vergunning voor elk water

Anders dan in Nederland, zijn de meeste meren en rivierarmen eigendom van verenigingen en dus niet van de overheid of waterschap. Om hierin te mogen vissen moet je dus lid worden /zijn van de betreffende vereniging.

De prijzen en reglementen verschillen per vereniging.
In verschillende verenigingswateren mag men wel nachtvissen en in andere verenigingswateren juist weer niet.
Tenten worden niet overal toegestaan, soms wel alleen een paraplu met over wrap.

De betreffende regels worden bepaald door de vereniging zelf en verschillen dus per vereniging / provincie.
De geldende regels kun je gratis bij het kopen van een vergunning krijgen. Hier staan alle regels in vermeld.

Wanneer een bepaald water je interessant lijkt om te gaan vissen, zal je je moeten wenden tot de dichtstbijzijnde hengelsportzaak
om er achter te komen van welke vereniging het water is en welke regels er gelden.
Wanneer je deze moeite niet neemt en gewoon aan de waterkant gaat zitten vissen zonder de benodigde papieren, kan je dit duur komen te staan.

Buiten dit alles om moet je bij het terugzetten van een vis oppassen. Het terugzetten van bovenmaatse vissen is in Duitsland wettelijk verboden. Bewaarzakken kan je dan ook beter niet zichtbaar in het water leggen en bij het fotograferen van een vis moet je goed opletten of er geen publiek is. Elke provincie controleert namelijk om er zeker van te zijn dat deze regel ook goed wordt nageleefd.


BRON: http://www.karper-droom.be

ook via google :
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl ... 0&bih=1098

ook nog een linkje rechtstreeks voor het vissen op de moezel

http://www.mosel-ferienland.de/NL/vissen.html


behoorlijk wat info over het vissen bij onze oosterburen.

Veel plezier alvast toegewenst :)
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

06-09-2011 15:23

Wiily, waar zit je aan de moezel.

Ik ben er vorig jaar geweest, en hoefde voor het stuk waar ik viste maar 1 vergunning te halen koste 5 euro.

Mvg
Plaats reactie