Allhallows leisure park (Groot Brittannië)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

18-07-2011 11:50

Hallo allemaal,

Hierbij een kort verslagje met foto's van Allhallows leisure park in Groot-Brittannië. Mijn ouders hadden hier voor 2 weken een stacaravan geboekt en ik ben afgelopen week een paar dagen langs geweest (heen en weer gevlogen voor 84 euro met Ryanair op Londen Stansted). Uiteraard leek het me mooi om te proberen een Britse karper aan de schubben te komen. Ik had al een klein telescoophengeltje aan mijn ouders meegegeven en wat klein materiaal kon er nog wel bij in de handbagage.

Afbeelding

Allhallows on sea is een piepklein dorpje in de buurt van Rochester (Kent) op ongeveer 60 km ten oosten van Londen. Het ligt aan de monding van de Theems en in principe is er in de echt nabije omgeving bar weinig te doen 8) Rochester en Chatham liggen op ongeveer 15 km rijden en hebben veel bezienswaardigheden. Rochester en Chatham liggen aan de rivier de Medway en deze rivier heeft een 'Nederlands' verleden. Michiel de Ruyter heeft hier namelijk ooit met zijn manschappen de Engelse vloot aangevallen, een glorieuze overwinning geboekt en is met een aantal vlaggenschepen als buit weer teruggevaren naar Nederland. Voor de liefhebbers :wink:

Tegenover het gebrek aan activiteiten in Allhallows staat wel een prachtige omgeving. De monding van de Theems is een ecosysteem op zich en er zijn talloze schitterende getijdengebieden waar de natuur schitterend is.

De monding van de Theems vanaf Allhallows leisure park:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een avondwandeling in een getijdengebied:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stacaravans op Allhallows zijn ruim, op de bedden na. Op het park is een vismeertje waar tegen betaling gevist kan worden. Een dagvergunning kost 6 pond 50 en een vergunning voor 3 dagen 17 pond. Normaal gesproken moet je eerst een vergunning op het postkantoor halen maar ik wist de man achter de balie te overtuigen dat mijn Nederlandse vispas ook in the UK prima dienst kon doen :D Het meertje heeft wel een hoop regeltjes, volgens mij is dit typisch Engels...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er uiteindelijk één ochtend met het pennetje gevist. Dat ging, zij het met een beetje improviseren, prima. Het was alleen wel koud en het waaide stevig. Mooi was ook mijn ontmoeting met een Engelse visser:

'Any luck?'
'yeah, I had one small mirror carp'
'Ok, you 've been here for long?'
'Since five'
'Yeah, I had my alarm at four thirty but I turned it off'
'Sometimes it's hard to get out of bed'
'Yeah, had too many bottles of wine last night that's why'

Goed, ik was er dus om 5 uur, ving een spiegel en een schub en ben toen blauwbekkend weer de warme caravan in gekropen.

Afbeelding

De camping special :P :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit Allhallows kun je natuurlijk prima een dagje naar Londen. Wij hebben de trein gepakt vanaf station Strood. Een dagticket voor trein en metro kost 16 pond, elke tweede persoon is gratis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ook mooi is aan Engeland, ze verkopen er een krant speciaal voor vissers!

Afbeelding

Nog wat foto's van het vismeertje op een zonnige dag. Blijkbaar was er ook een oppervlakte visser bezig geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog een laatste waarschuwing, pas op voor de levensgevaarlijke tortelduiven!

Afbeelding

Al met al zou ik Allhallows alleen aanbevelen aan de echte natuurliefhebbers, anderen kunnen beter iets meer in de bewoonde wereld gaan zitten. Ik heb me er in ieder geval goed vermaakt maar ik was er dan ook maar 4 dagen.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

18-07-2011 14:26

ja precies zoals ik al dacht..........leuk en vermakelijk stukje leesvoer :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
Tonnie Amelink
Berichten: 183
Lid geworden op: 06-02-2007 19:54
Locatie: La Bedchairyona

19-07-2011 00:48

Klasse reportage!
Toch lijkt mij het een bijzondere ervaring, buitenlandse karpers vangen met de pen, ook al zijn ze niet zo groot. Maar heb je ook geen zonnende karpers gezien tijdens die zonnige dag?
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

19-07-2011 08:57

Dat was het ook Tonnie! Maar toen de kop er eenmaal af was vond ik het gezelliger om met mijn familie op te trekken die zie ik tegenwoordig ook niet elke dag meer 8) Maar inderdaad, leuke sport en leuk voor het verhaal, heel veel groter hoef ik ze op dat telescoopje ook niet te hebben. Vorig jaar nog achter een Ardechekarper aan moeten zwemmen die mijn spoel moeiteloos leegtrok, dat was in Engeland echt mijn zwanenzang geworden :lol:

De vis was op die zonnige dag wel in het midden te zien aan het oppervlak dus wellicht had de floater controller daar uitkomst kunnen brengen. Hoewel, ik had moeten zien hoe dat daar met de meeuwen zou gaan...
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Plaats reactie