vakantie dordogne

Plaats reactie
Roland de Lepper
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Balen

17-05-2010 12:18

Heren (en dames),

Na heel wat gezocht te hebben op dit forum, nog steeds niet de juiste bestemming kunnen vinden voor een gezinsvakantie.
Had wel een paar leuke camping gevonden, maar waren al vol. Daarom probeer ik het hier eens.

Wij houden absoluut niet van massa-toerisme en daarom zijn grote campings al uit den boze. We zijn er 1x geweest op zo'n "familie-camping". Blijkbaar zijn wij geen familie, want het was verschrikkelijk. Maar dat terzijde.

Wij zijn dus op zoek naar een kleine (mini) camping, vlakbij of aan een meer(tje) of rivier waar uiteraard karper aanwezig is. Nu is het niet noodzakelijk om een 40 ponder eruit te slepen (al is dat mooi meegenomen), maar leuke karper en redelijke kans van aanbeet.
Ik ben mijn zoontje (6) aan het leren vissen, dus het zal wel leuk zijn om het een en ander te vangen. Dan heeft ie de vibe ook sneller te pakken en blijft ie het ook leuk vinden.

Het lieft in de dordogne, maar mag eventueel ook elders zijn, zolang er ook maar bezienswaardigheden te zien zijn. Dit mag Gorges, vulkaan, aquarium, strand, kasteel, etc etc zijn.

Hopelijk kunnen jullie boarders zijn helpen.

Alvast bedankt.

Mvg,

Roland
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-05-2010 18:55

Ben vroeger veel op le paradis geweest. Was destijds een relatief kleine en luxe camping met een erg goede sfeer. Zééér goede sanitaire voorzieningen en gelegen aan de rivier de vézere. Heb er in die tijd helaas nooit op karper gevist (stom stom stom) maar wel gezien en gehoord.
Jaco Mol
Berichten: 172
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

09-06-2010 21:37

Roland,

Je kan eens gaan kijken op http://www.les-tourterelles.com/

Een leuke, niet te grote gezinscamping met Nederlandse eigenaar. Genoeg te doen zowel op als buiten de camping. Vlakbij (ca 10min rijden) heb je een leuk watertje (ca 8-10 hectare) waar je prima karper kunt vangen. Ik had er avondjes bij met 7-10 vissen (gemiddeld kg of 8) Een dagkaart kostte toen 5 euro die je kunt kopen aan het naast het water liggende restaurantje. Het water heet Etang du Coucou (plaats Hautefort in Dordogne).

Fotootje:
http://commondatastorage.googleapis.com ... 804841.jpg

Succes en misschien is het wat voor je.

Jaco
Plaats reactie