camping+karperwater in frankrijk

Plaats reactie
laurens klaassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-02-2008 18:41
Locatie: hoogeveen

09-04-2008 18:03

heey allemaal,
in de mei vakantie ga ik naar het buitenland :D , weet iemand een camping met een meer/visvijver waar je makkelijk een karper kan vangen, een bos heeft, honden toegestaan zijn en geen rare fratsen heeft? moet wel op een rij afstand zijn van max. 350km :evil: . van de zoekfunctie werd ik niet veel wijzer :roll:

groet laurens
laurens klaassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-02-2008 18:41
Locatie: hoogeveen

13-04-2008 14:35

wij hebben een camping gevonden: Camping La Croix du Vieux Pont. weet iemand iets over visbestand en wat voor aas meenemen? alvast bedankt
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-04-2008 16:34

viewtopic.php?f=59&t=33763&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=croix

De karpers azen op alles. Afgelopen jaar (2007) voor mij reeds te druk. Heb er dan ook weinig gevist, ga dit jaar dan ook ergens anders naar toe.
Vergeet ook de blokjes spek niet voor de steur !!
Bestand bestaat vnl uit karpers van 15-20 pnd. Er schijnen dikkere vissen op te zitten ??¿¿, maarja, iemand die vergunningen verkoopt zegt natuurlijk niet dat ff 20 pnd de max is.
Zitten leuke schubjes en spiegeltjes, steuren, grassers en schijnt ook vele brasems :lol:
laurens klaassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-02-2008 18:41
Locatie: hoogeveen

13-04-2008 18:50

dank je voor de info :D ! hoe groot zijn die steuren ongeveer?
Frank Berndsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 13-02-2005 15:15

13-04-2008 19:37

Hey Laurens,

laat maar even weten hoe het was als je terug bent!

Ik ga er komende zomer weer heen dus ben benieuwd of er iets veranderd is.

Marco, ik zat er vorig jaar gelijk met jou, weet je nog? We hebben toen nog even over het board staan praten.

Nog een tip Laurens, loop eerst eens een rond langs het water en praat even met de vissers die er al zitten, de Engelsen willen je graag tips geven over hoe je het het beste kunt aanpakken.

Gr. Frank
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-04-2008 19:56

Weet ik nog Frank :wink:

Engelsen zitten er volop langs het water, vooral rond de eerste vijver. Herinner me nog dat vorig jaar aan de korte kant (bij het eilandje) er eens méér dan TWINTIG lijnen in het water lagen :o Verder houden ze nogal van voeren en spodden, staat garant voor wat vangsten van de alom geliefde brasem.

Op de tweede vijver zitten veel minder vissers, daarentegen méér steur :wink:
laurens klaassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-02-2008 18:41
Locatie: hoogeveen

14-04-2008 13:27

bedankt allemaal :wink:. meer info altijd welkom :P
ik hou jullie op de hoogte!
laurens
laurens klaassen
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-02-2008 18:41
Locatie: hoogeveen

07-05-2008 11:40

heey allemaal
ben gister terug gekomen. het is een leuke camping erg groot maar dat merk je niet zo :) . het was er best druk toen ik er was maar alles zag er schoon uit. rond het eerste meertje zaten ze om de zoveel meter te vissen voornammelijk engelsen. het andere meertje was veel rustiger en ben ik daar maar gaan vissen. de vangsten vielen eerst tegen voor mij maar de laatste nacht die ik deed ving ik 4 karpers en een steur. de zwaarste karper was 28 pond en de steur was 1meter 10 en woog 16 pond, dat was ook meteen me eerste steur :D :D . de laatste dag en de ochtend van vertrek waren de karpers aan het paaien, een prachtig gezicht :P . er zitten 2 zwanen in dat water en 1 is verzot op boilies en mais :( , ik had een run van dat beest en loste die zonder verdere schade. jan van groen waar ik mee viste kreeg ook een run van dat beest en met als gevolg dat dat beest zijn rig in z´n bek heeft. de ochtend van vertrek was de brandweer met een bootje bezig om de zwaan te vangen omdat hij een lijn achter zich aan had zitten van ongeveer 40meter van een engelsman. maar voor mij een geslaagde vakantie met in totaal 5 karpers en 1 steur. enige nadeel was een fransman die geen respect had voor de vis :evil: .ik wil zeker nog een x terug!!!
mvg laurens
K. van den Herik

07-05-2008 11:53

Laurens,

hartstikke goed van het daadwerkelijk terugkoppelen.

Merci.

MVG

Klaas
Plaats reactie