Ferme Dartois-Picardië-Frankrijk

Plaats reactie
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

21-03-2008 20:25

hee

wie heeft hier wel eens gevist??

http://www.visvakanties.nl/index.php?se ... ravelID=31

ik gaa daar heen met de hele familie :P
Ik weet echt niet wat ik er van moet verwachten :lol:
De man die het verhuurde zij dat er een mooi bestand op zat met een aantal redelijke karpers :D

Wie kan er meer over vertellen?

Grtz Ronald
albert pennings
Berichten: 138
Lid geworden op: 24-06-2008 18:03

30-06-2008 11:29

heej.. ben je er al heen geweest?
ik wil daar namenlijk ook heen gaan met de vrienden..:P
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

27-12-2009 18:03

ik zit met dezelfde vraag ondertussen hier al wat meer info over gevonden gerkegen wat het bestand vissen ongeveer is daar zoals 20kg + of hoger of lager hoe lang kun je zitten hoe duur per persoon

mvg: jan de jager
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

27-12-2009 18:39

Mail de mannen van Visvakanties.nl eens. Zij hebben op de meeste wateren die ze aanbieden zelf wel testsessie's gehouden. Mischien dat hun je wat meer kunnen vertellen!
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

27-12-2009 19:00

jan,

Je hebt pb.

Iemand info nodig?? PB maar.

Groeten Ronald
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

08-02-2010 21:01

Tip Tip.

Graag wil ik iedereen een tip mee geven dit huisje is ook te boeken via happyhome voor veel minder geld dan bij visvakanties.nl

Via happy home heb ik vorig jaar een huisje geboekt voor 6 personen met prive water met leuke karpers meerder leuke karpers gevangen tot 36 pond
Prijs was 350 euro voor een week

http://www.happyhome.nl/Accommodatie/Fr ... /F-51150_1

Maar typ bij zoeken eens gewoon karper in dan zul je zien dat er heel veel te vinden is
parken huizen en wateren die ook aangeboden wordt door visvakanties.nl maar dan wel een stuk goedkoper.

Ook kun je zeer goed zelf zoeken en direct boeken voor prive wateren in Frankrijk meestal de helft goedkoper dan via de bekende site’s die alleen vakanties aanbieden voor karper liefhebbers.

Hieronder enkele wateren

http://www.happyhome.nl/Vakantiepark/Fr ... /F-10140_1 via happyhome goekoper dan bij visvakantie

http://www.happyhome.nl/Vakantiepark/Fr ... /F-08240_1

kijk ook eens bij http://www.belvilla.nl/ of bij
http://www.ardennes-etape.com/


veel wateren zijn hier stukken goedkoper
Foto's en verslag van mij is ook te vinden op Supervoer.nl

hans
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

08-02-2010 21:52

meer info over dit water en huis via http://www.buissink.com/nl/frankrijk/picardie prijs vanaf 232 euro
bij visvakanties 350 euro

Dus zoek een sbeter op internet ook grote en bekende wateren zijn goed te boeken buiten de dure website om

95 m². Entree, woonkamer met zithoek bij de ktv en open haard. Eetkamer, keuken met 4 kookplaten, oven, koffiezetapparaat, magnetron en afwasmachine. Apart toilet. 1e Etage: badkamer met douche, dubbele wastafel en toilet; slaapkamer met 1 tweepers. bed en een kinderbed; 2e slaapkamer met 2 éénpers. bedden; 3e slaapkamer met 1 tweepers. bed. Garage. Rondom uw woning 400 m² tuin rond de vijver. Voldoende tuinmeubelen en barbecue. Achter uw woning binnenplaats van ongebruikt gedeelte van de boerderij (géén vee). U beschikt over uw eigen wasmachine. Met de bewoning van vakantiehuis D'Artois in Beuvardes bevindt u zich tussen Château Thierry (15 km) en Reims (45 km). U woont op de grens van het Champagne gebied, de vallei van de Marne en de groene Aisne. Gelegen tussen Parijs en de Belgische grens, vormt l'Aisne een zeer natuurlijk en cultuurrijk gebied. Zo bevindt u zich bij de vallei van de Marne, bij de diverse visrijke zijstromen en de beroemde route du Champagne door de wereldberoemde wijnvelden. Het nabije Soissons was in de middeleeuwen de koningsstad van het toenmalige Frankenrijk en herbergt nog steeds één van de machtigste kathedralen. In dit veelzijdige wandel- en fietsgebied bewoont u ver van de bewoonde wereld deze vrijstaande woning bij een grote afgelegen boerderij. Uw vakantiewoning ligt aan een privé-visvijver (karpers) en is uitermate geschikt voor vissers. Naast de visvijver en een tuin maakt u gebruik van de 2500 m² grote binnenplaats van een ongebruikt gedeelte van de boerderij (geen vee). De sympathieke eigenaar woont aan de andere kant van de vijver en heeft een 800 jarige eik, de attractie voor wandelaars, in zijn tuin staan. Aan de rand van de weilanden om uw woning grenst een heerlijk bos met ATB fietspaden en wandelmogelijkheden. De nabijheid van de attractieparken Eurodisney, Parc Asterix en Mer de Sable evenals de goede bereikbaarheid van Parijs en de Champagnestreek zorgen ervoor dat de verdere dagtrips vanaf vakantiehuis D'Artois voor de hand liggen.
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

09-02-2010 20:28

he hans wanneer ben je in maison gillery geweest,wij 2 jaar geleden er zaten toen 5 vissen op boven de 20 pond en de zwaarste was 27 pond of er is een uitzettingje geweest,trouwens is t putje eigenlijk voor 1man te bevissen ,vissen komen van 1 stek achter in de hoek en verder niet
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

10-02-2010 21:03

Ik ben daar vorig jaar geweest in mei.
De vissen komen inderdaad achter uit de hoek maar daar kun je wel komen zowel gooien als met een boot / voerboot. Wel is het een nachtwater overdag vang je de kleinere karpers en graskarpers. De grote komen vanaf 23.00 uur naar voren zwemmen. Ik ving ze dan op de grindplaat rechts voorin achter het plompenveld. Wel moet je dan een goede hoofdlijn gebruiken die niet breekt in een plompenveld (waterlelieveld)
Mijn zwaarste was 36 pond mooie spiegel de kleinste was ongeveer 10 pond (niet gewogen)
Leuk water voor vakantie met de familie. Of er een uitzetting is geweest volgens mij niet want ook de eigenaar was verbaasd dat ik zoveel gevangen had, Hij heeft met bewondering de foto’s bekeken.

Voor mij is er iemand geweest zijn zwaarste was 32 pond (te lezen op happy home) heeft ook leuk gevangen.

Zelf heb ik nog een karper gezien die volgens mij wat zwaarder zou moeten zijn maar deze was niet geïnteresseerd in mijn hapjes die ik hem of haar aanbood.

Ik ben begonnen met boilies van achteren naar voren te voeren met een afstand van ongeveer 5 meter en dan steeds 4 a5 boilies en dit elke dag naar mijn stek waar ik avonds wilde vissen.

Ook heb ik op de stek hennep, pallets en mais gevoerd dit deed ik s’morgen als eerste.

Ik heb wel geluk gehad dat ik erg veel spullen kon meenemen die ik kreeg aangeboden door supervoer.nl (Cees Meester) gelukje dus.

Zo nu nog wat tips als je geld wilt besparen

Voor families die en vakantie willen en vissen is dit een leuk water wel moet je dan de nacht doorbrengen met vissen en overdag leuke dingen doen.

Of naar een van de betaalwateren in de buurt gaan ( vanaf 75 euro per week).

Wie een goedkope visvakantie wil moet zoeken op internet.

Enkele tips nogmaals.

Naar wat voor een water wil je prive alleen of met een vismaat of een waar je met de familie heen wilt.

Alleen of met vismaat.

Zoek bij een van de bekende website die visvakanties aanbieden naar een leuk water. Zoek de prijs die in deze periode hoort er bij.

Ga naar google en zoek dan op naam van het water liefst zoals het geschreven wordt in de taal van het land waar het water ligt. Vaak kom je dan bij de eigenaar van het water terecht bel vaak hebben ze een eigen website bel ze en vraag wat het kost al je direct bij hun boekt, vraag om een bevestiging.

Eigenaar heeft geen website vaak heb je website die informatie geven over dit water en in welke gemeente dit water ligt ( je kan de website laten vertalen via google in het nederlands)
Bel de gemeente zij kunnen vaak alle informatie geven die jij wil.

Als je met de familie gaat doe nu hetzelfde als hierboven maar vergelijk de prijzen bij andere aanbieders zoals bussink happy home arke of wie dan ook ( belangrijk vergelijk de prijzen in de zelfde periode visvakanties.nl kan goedkoper zijn of duurder zijn in de zelfde periode als een ander.

Als je een familie vakantie in Frankrijk hebt geboekt ga dan ook een de buurt verkennen naar water die je volgende keer kunt boeken als prive water zijn er genoeg in Frankrijk.

Vang ze allemaal. Ik zelf ga weer in april naar Frankrijk en later dit jaar ook nog naar Spanje.
Vissen. Ik hoop dat iemand wat aan mijn ongevraagde adviezen heeft.

Hans
Angelique Keuning
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-02-2010 21:40
Locatie: Caspe

10-02-2010 21:45

Weten jullie al dat je ook voor een leuke prijs kunt vissen in Spanje.
De Ebro is bekend om zijn meerval, maar er worden tegenwoordig steeds meer hele mooie karpers gevangen.

Zowel geschikt voor een vakantie met vismaten, als voor een familievisvakantie.
Kijk eens op de site van The Compleat Ebro Angler.

Groeten uit Spanje.
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

15-02-2010 18:19

Ebro is zeker bekend om zijn karpers maar eer zijn veel meer wateren in spanje waar je leuk kunt vissen.

PS ook de groeten van uit altea spanje

Hans Dijkerman
maar dan niet vissend maar wel op zoek naar leuke wateren
Peter Pillet
Berichten: 1
Lid geworden op: 24-01-2011 11:36

24-01-2011 12:57

Heeft er iemand info over dit water en vooral het huis?

Thx
Daylen Vieberink
Berichten: 8
Lid geworden op: 02-06-2013 17:56

06-06-2013 21:36

Beste mensen , is er al iemand op dit water gewweest ?? Ik ga begin juli al en kan nog bijna niks vinden erover , alvaste bedankt
Gebruikersavatar
Bjorn Vrugt
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-05-2014 14:00

07-05-2014 15:39

Ik ben er 3 keer geweest.
Voor wie info wil pb me maar.

Groeten Bjorn
Plaats reactie