lipnomeer

Plaats reactie
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

15-01-2008 17:02

heeft iemand informatie (tips) over het vissen in het lipnomeer,
ik ga er deze zomer heen, en ik wil er gaan karpervissen.
alvast bedankt voor de informatie

gr. simon
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

16-01-2008 17:00

ik zit bij het landal park: marina lipno, hebben mensen hier daar ook gezeten,??
ik hoor het graag :lol:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-01-2008 21:19

mijn ouders zagen het in de Folder staan en wouden er gelijk naar toe :lol:
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

16-01-2008 21:51

ben jij er geweest?(toevallig gevist?)
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-01-2008 21:52

Nope
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

18-01-2008 22:46

weet iemand waar je de vergunning kunt halen, en de prijs??(1 week)
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

21-01-2008 14:25

Ik ben afgelopen zomer met mijn vriendin afgereist naar het Lipno meer. Ik kan je vertellen dat het zeker een immens groot meer is en je niet zo maar ff je dingetje kan doen daar. Heb er zelf niet gevist, maar heb er meerdere hengelsportwinkels bezocht en wel een beetje opgelet hoe de plaatselijke bevolking er vist en ik kan je vertellen dat het toch wel ff wat anders is als hier in Nederland. Op het forum zijn er wel meer topics over dit meer te vinden(gebruik de zoekfunctie) hier kun je denk ik wel voldoende informatie uit halen. Vergunningen zijn wel verkrijgbaar bij de plaatselijke hengelsportwinkel of de plaatselijke VVV. Wat ik tot nu toe gehoord heb, kun je iig maar wel beter je spul goed voor elkaar hebben.

Geluk d'r met, groeten
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
sergej steen
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-01-2008 17:25

21-01-2008 14:46

simon bregman schreef:heeft iemand informatie (tips) over het vissen in het lipnomeer,
ik ga er deze zomer heen, en ik wil er gaan karpervissen.
alvast bedankt voor de informatie

gr. simon


eh simon ik ben er afgelopen zomer geweest.
ik heb er een week gevist en niks gevangen.
je moet echt een boot hebben en een dieptemeter anders begin je hiet niks.
zelf heb ik alleen maar dikke brasem gevangen.

succes sergej
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

21-01-2008 18:50

sergej, kun je misschien vertellen hoe je ter werk bent gegaan en wat je er tegen bent gekomen? qua problemen en dingen die je beter had kunnen doen? en hoe heb je het geregeld met de vergunningen?
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
sergej steen
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-01-2008 17:25

21-01-2008 19:43

De Bakker schreef:sergej, kun je misschien vertellen hoe je ter werk bent gegaan en wat je er tegen bent gekomen? qua problemen en dingen die je beter had kunnen doen? en hoe heb je het geregeld met de vergunningen?


eh simon,

ik zat daar in een huis aan het water en dat was eigen terrein dus had geen problemen met vergunningen.
ik had wel een boot maar geen spullen om te kijken hoe de bodem er uit zag. ik had wel een paar keer gegooid met een loodje maar ja dit is nooit echt precies. ik heb een marker in het water gelegt en iedere dag wat voer hier naartoe gebracht. maar zoals ik, je op een plek zit te voeren waar geen vis zit zit je dus voor niks.
ik heb de hele week gevist maar niet constant, en met tussen pozen, dus hoe het is als je echt doorhaalt weet ik niet. ik heb ook niet s'nachts gevist dus daar heb ik geen ervaringen mee. maar ik denk dat je het meeste kans hebt in 1 van de baaien, en dan een mooi plekkie zoeken dan moet het toch lukken.
ik zou wel kiezen voor boilies en niet voor particels zit veel witvis

groetjes sergej
marco de kluijver.
Berichten: 32
Lid geworden op: 08-05-2007 14:14
Locatie: leusden

21-01-2008 21:39

Beste Simon,
Ik heb er in de zomer van 2005 twee weken gevist. Zat in een hotel tussen Černá v Pošumaví en Radslav. Om leuk te kunnen vangen zul je er de nodige energie in moeten steken. Het bodemverloop in de wijde omgeving van het hotel was niet interessant. Geen onderbreking te vinden en een verloop van ongeveer 6 meter, genomen over een afstand van ca. 500 meter. Heb mijn heil gezocht aan de overkant (ZW oever). Boot is hierbij onmisbaar omdat deze oever zo goed als niet is te bereiken per auto. Bodemverloop en de nodige obstakels zijn daar wel de moeite waard. Er staan daar onder water nog resten van huizen en honderden boomstronken. Ga er niet te dicht op zitten vissen!

Wees niet te zuinig met voeren. begin mondjesmaat en als het gaat lopen de hoeveelheid opschroeven. Ik heb er in 14 dagen ongeveer 70 kilo freezers verbruikt. Dit leverde uiteindelijk 52 vissen op met een gemiddeld gewicht van, lach niet, 4 kg! Hierbij zaten 3 vissen van net onder de 10 kg..... Er schijnen wel grote karpers te zitten maar om deze te vangen moet je volgens mij een lucky bastard zijn.

Verder kan het weer zeer snel omslaan van mooi zonnig tot flinke storm met gruwelijke onweersbuien. Opgelet met de boot dus.

Nachtvissen is er verboden en ik heb de gok maar niet genomen. Weet namelijk niet wat de sancties zijn in Tjechie.

Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes daar van de zomer.

gr. Marco.
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

23-01-2008 18:41

ok, bedankt
ik zit zelf aan het uiteinde van het meer, er is een stuk waar het wat dunner wordt, (waarschijnlijk nog zo'n 300 meter) maar wat ik begrijp is dat je heel veel voer moet meenemen :), dat gaat wel lukken 8)
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

28-02-2008 19:36

Als ik het goed heb zit jij dan vlak bij een rodelbaan??

Ik zat 2 jaar op camping Frymburk, ongeveer 5 kilometer van landal.

Karper wordt er zeker wel gevangen al zijn het geen grote, de grote karpers worden door de Tsjechen opgegeten.
Voor een vergunning kan je ook terecht in Frymburk, als je voor de kerk staat is de vis/fietswinkel aan je rechter hand, hier kan je een (dure) vergunning halen.

verder zou ik als ik jou was gaan vissen met particels, boilies kennen ze daar (nog) niet.
Ook kan je op de manier van de Tsjechen vissen, zij vissen met een voerkorfje met een soort popcorn achtige balletjes. Op deze manier vang je wel veel witvis maar de kans op karper is zeker aanwezig.

Groeten..
Nick tikoes
Berichten: 51
Lid geworden op: 27-12-2007 17:55
Locatie: Nieuwegein

29-02-2008 21:12

Ik ben nu in Tjechie aan het lipno meer in landal.
Ik heb net 6 dode(kleine karpers gezien) het meer was nog half dicht.
Informatie:

Vergunning te koop bij de supermarkt COOP, daarnaast zit een viswinkeltje daar kan je een vergunning halen Prijs: iets van 75 kronen per dag.


Mvg,


Nick
.ksn
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

13-03-2008 16:02

[quote="Nick tikoes"]Ik ben nu in Tjechie aan het lipno meer in landal.
Ik heb net 6 dode(kleine karpers gezien) het meer was nog half dicht.
Informatie:

Vergunning te koop bij de supermarkt COOP, daarnaast zit een viswinkeltje daar kan je een vergunning halen Prijs: iets van 75 kronen per dag.


Mvg,


Nick[/quote]

nog wat gevangen?, of heb je niet gevist?
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

13-03-2008 16:29

Ja ik ben ook benieuwd!

*gaat misschien aan het Lipnomeer op vakantie in Juni, is nog niet zeker*
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

28-03-2008 21:30

ook naar het landal park, of niet?
Stefan van der Weel
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-11-2007 22:33
Locatie: Rotterdam

30-03-2008 17:49

Ik ga deze zomer ook op vakantie hierheen.. In juli, en ja ook naar Landal..
Hoop dat het wat wordt! En ik hoop helemaal dat je daar een boot incl. dieptemeter kunt huren, die heb ik niet en ik denk wel dat je die echt nodig hebt voor het vissen op karper hier. Ik ga het in ieder geval proberen met een groots opgezette boilie voerplek, want als die wateren waar jaren geleden voor het eerst met boilies gevist werd, vinge ze zich tot het leplazerus? Dat is wat ik begrijp van oude rotten die het begin van het boilietijdperk hebben meegemaakt..
Die plek laat ik lekker een paar dagen met rust zodat er vis op kan komen, en in de tussentijd ga ik lekker snoeken vanuit een bootje, minder leuk dan karperen maar toch.. Ik las dat het record snoek in het lipnomeer maarliefst 52p bedraagd!! ( ookal is die vast opgegeten, het laat wel zien wat mogelijk is denk ik )

Misschien zien we elkaar daar :wink:
Laatst gewijzigd door Stefan van der Weel op 12-05-2008 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Maak kans op 150 euro met het invullen van de volgende enquete:
https://www.surveymonkey.com/s/TXYGZTB
simon bregman
Berichten: 63
Lid geworden op: 25-11-2006 12:14

04-04-2008 23:30

als ik het goed heb, ligt het park in een soort "kom", met aan de linkerkant een dunner stuk, zou je hier mogen vissen, in verband met de stuwdam die even verderop ligt.

groeten simon
sven tierens
Berichten: 3
Lid geworden op: 11-07-2008 11:55

07-08-2008 23:48

yiii ben vorige zomer ook op het lipnomeer gaan vissen op karper heel mooie buurt zat ook in een landal huisje en kheb ongeveer elke dag 9 dagen lang gevist op karper MAAR... helemaal niks gevangen
je hebt echt wel een dieptemeter enzo nodig om een goede stek te vinden en veeel voere zou ik zegge ik heb zelf gevist op het recher einde van de haven deze plaats ligt ong al 80m in het water en heb men stek op nog is 70m verder gemaakt maar veel te weinig gevoerd
als je er gaat vissen peil dan zeker je stek heel goed uit en zorg dat je veel voert want het is echt niet zo gemakkelijk om daar te vissen

ps: men pa eef wel ne karper gevange in het haventje met een maaitje :o was echt om pissed van te worde :p en als je er snachts gaat vissen zorg dan dat ze je niet zien en verschiet niet van de waterslangen want er zitten er enorm veel :p

en als je kan maak is een rondvaartje met de boot die daar vaart voor toeristen dan besef je pas hoe groot het meer echt is :p
Plaats reactie