Gezinsvakantie in Duitsland, camping gezocht.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-12-2007 08:50

Om weer eens wat anders te zien ben ik op zoek naar een camping in Duitsland. Liefst een camping aan een meer oid, zodat we bij wijze van spreken vanuit de voortent kunnen vissen.

Ik zoek géén put vol met biggen, maar een water waar liefst wel wat karper op zit, en waar het ook leuk is voor de kinderen en de vrouw om een hengeltje uit te gooien.

Verder een beetje een knappe camping met liefst wat speelmogelijkheden en een zwembad erbij, afstand vanaf Utrecht max een 600 KM.

Alles bijelkaar een behoorlijk "eisenpakket", vandaar dat je via campingsites je meestal niet aan alle info komt. Misschien is hier iemand die me op weg kan helpen ? Eventuele info via PB blijft Privé uiteraard !
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

23-12-2007 20:29

Jow Marco,

Op Google Earth via button recratie de overnachtingsmogelijkheden instellen. Er komen dan 'rode huisjes' in beeld. Dit betekend dat daar een mogelijkheid is om te overnachten (hotel/herberg/pension).

Dus wanneer je over Duitsland surft en je ziet zo 'n 'rood huisje' dan ga je met de naam van dat water wat googlen. Zet achter de naam van dat water het woord; karpfen of bilder (foto's omgeving). Je ziet trouwens via Goodle Earth ook prima of er campings liggen aan het water of niet.

Zo doe ik het althans, want ik wacht ook nog op een mailtje waarin een water genoemd wordt waar ik ongestoord 40 ers kan rossen terwijl mijn vrouw mij vanaf het terras aanmoedigd ha ha ha!

Groeten,

Herwin
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

24-12-2007 16:54

Dank voor de tip ! :D

Kan enkel de button recreatie niet vinden ? Heb wel al over Duitsland gevlogen en een paar wateren gezien met campings direct aan het water. Mooiste is toch om kampeerervaringen van "onpartijdigen" te horen, mbt de camping zelf én de vismogelijkheden. Ik weet dat een gezinsvakantie gecombineerd met (karper!)vissen ten alle tijden concessies doen is, maar ik heb al eens op een puur viswater camping gestaan ( :D ), en eens op een puur gezinscamping gestaan. Nu nog de ideale combi.

Herwin, als jij die link heb ontvangen van die 40'ers, stuur mij dan ff die van jou door van die 20'ers (en 30'ers) :lol:
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

24-12-2007 17:12

Zo doe ik het althans, want ik wacht ook nog op een mailtje waarin een water genoemd wordt waar ik ongestoord 40 ers kan rossen terwijl mijn vrouw mij vanaf het terras aanmoedigd ha ha ha! zei herwin doe mij ook zo mailtje :lol: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

25-12-2007 21:38

Marco,

Wanneer je Google Earth op je scherm hebt, dan krijg je links in beeld het menu 'lagen'.

Klik dan aan; interessante plekjes. Vervolgens verschijnen er een aantal titels.

Vink het lege vierkante hokje aan bij: accomodatie.

Wanneer je nu gaat 'laag-vliegen' dan zie je overal rode huisjes (accomodaties) verschijnen. Zo zie je in 1 oog opslag of er een accomodatie in de buurt of aan de rand van het water van jouw keuze is. Ideaal om een gezinsvakantie te plannen. Wanneer je op het 'rode huisje icoontje' klikt dan is er vaak een website aan gekoppeld van de accomodatie.

Succes,

Herwin
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-12-2007 19:05

Oke, is gelukt :D Heb even een nieuwe versie van Google Earth geinstalleerd, is nu tenminste ook in het Nederlands. Ik ga komende weken maar een behoorlijk aantal vlieguren maken om eea te verkennen.

Ga hiermee aan de slag,
gr M@rco
Plaats reactie