Camping Blauwe meer!

martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-02-2007 16:50

Beste karpervrienden,

Ik open dit topic omdat ik dit jaar naar deze camping ga. Ik zou graag wat meer informatie willen over het meer op de camping en wat info over wat wateren in de buurt van lommel. De vangstresultaten van het water op de camping hoef ik niet te weten en ik wil graag ook geen commentaar horen over de papagaaienbekkies. Er schijnt ook een klein kommetje te zijn bij het water. Ik heb daar een plekkie besteld. Valt daar nog wat te vangen?

Greetz,

Martijn
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-02-2007 17:42

ik zie ook dat er al een topic op is, maar daar kan ik niks uithalen. Alleen dat je er niet moet vissen en dat er alleen maar "peppievissers"zijn.
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

20-03-2007 14:40

Zouden jullie a.u.b. info willen geven over deze camping
Laatst gewijzigd door martijn zeij op 24-03-2007 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-03-2007 21:31

Als je zo'n grote mond opzet juist niet.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

20-03-2007 23:56

Op 't blauwemeer kan je overal vis (mee) vangen. Schrale put waar de vissen t aangeboden voer wel moeten eten, savonds en smorgens liggen de vissen vaak tegen de kant met de ruggen boven water.
Drijvend vissen is er verboden, vissen pakken alles wat op t water ligt. Heb er een heel aantal jaar geleden ook wel eens gevist toen ik er op de camping stond en wist toen zelfs karper te vangen met een sigaretten filter op de haak al drijvend aangeboden :oops: zegt denk ik genoeg over t vissen daar.
De vis is er de dupe van de vissers, heb er genoeg mensen zonder onthaakmat de vis zo op t zand zien leggen.
Vorig jaar toevallig nog eens daar geweest en het is er niet veel verandert.

Mvg,
Arjan vd Palen
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

24-03-2007 17:42

Ja ik had inderdaad al gehoord dat de karpers daar niet goed behandeld worden, maar wordt er ook goed gevangen met mais(kippen en zoete)?
Gebruikersavatar
Eric Romijn
Berichten: 166
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00

24-03-2007 18:11

Hoi,

Het maakt wel uit met waqt je zit, je moet even uitzoeken waar het beste op loopt.
Ik zou niet met boilies vissen als ik jou was.
Mijn schoonouders stonden daar op de camping en ik heb er een tijd gevist.
Er zijn plekken waar je ze beter vangt dan de andere.
Zo ben ik er een keer met een oude maat van me geweest en we vingen er een stuk of 50 op een dag.

We zijn een keer min maart geweest en toen was het -4 (s'nachts).
Toen hadden we er 35 met als zwaarste 19 pond.
Het is leuk als er verhalen rond gaan van 40 pond, maar dat geloof ik echt niet.

Ben er tot 6 jaar geleden regelmatig geweest en heb al meer dan 350 vissen gevangen met als zwaarste 24 pond.

De vissen worden echt slecht behandeld en had daar vaak ruzie over met mede 'vissers'.
De vlesjes kliniek is niet aan te slepen en de haken die nog in de bekken van de karper zitten kan je een winkel van beginnen.

Ik heb ook al diversen keren meegemaakt dat je staat te drillen met 2 hengels en dat ze de deksels van je ermers afhalen om te kijken waar je mee vist.

Het is echt jammer hoe de vissen daar behandeld worden:
voorbeelden

Vangen vis aan een setje van 10 euro met 50 honderste lijn.
Geen schepnet.
Geen onthaakmat.
Trekken de vis gewoon vanuit het water de kant op en schopppen hem weer het water in.
Laan de vis lekker stuiteren en klappen op het zand om eerst voor de hengel te zorgen.

Dit zijn maar een paar voorbeelden.

Jullie zullen wel denken ga daar dan niet vissen, maar op veel andere wateren worden ook vissen slecht behandeld.
Er zijn diversen wateren waar men stronken(combbnatie blowen en dronken) beet krijgen en niet wakker worden.
Na 10 minuten geroepen te hebben komen ze eruit en draaien de slip dicht en takelen maar.

Ondaks alle heb ik er toch altijd leuk gevist en de vissen met respect behandeld.
Het leuke voor mij was dat mijn doel was, om veel meer tevangen dan die nep vissers die daar zaten.
En te laten zien hoe je een vis moet behandelen.

Ik kan nog diversen informatie aan je geven.
Laat het maar even weten.

Succes met het vissen.

Groetjes,

Eric
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

25-03-2007 11:40

bedankt voor de informatie. Het is verschrikkelijk zielig als je de verhalen hoort. Ik ben van plan om gewoon met 2 hengels te vissen en dan met verschillende soorten aas. Ik neem een ruim schepnet mee en een grote onthaakmat. Helaas doen de medevissers het niet.
Gebruikersavatar
Marcel Nikk'n
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-05-2007 22:51
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

24-06-2007 20:32

ben er 3jaar geweest, en nooit 1x statisch gevist... zonde van het materiaal dat je mee moet slepen. lekker met de pen op 30cm water vissen :). eventueel 1 statische hengel er bij leggen maar mijn ervaring is dat die 1 hengel te veel is ;)

wat het landen betreft,... als je s'avonds wat voer op 10/15cm water legt stranden de vissen zich zelf, om vervolgens weer terug te spartelen/springen. maar het is wel waar wat er gezegt/gedaan wordt. gewoon handig mee te nemen matje mee, en een 80cm vouwnetje. does the job..

pr staat op 50 vissen in 2uur met 2man/4 hengels. ik beloof dat dat, hoe gek het ook klinkt, geen pretje was. gewichten mag je zelf achter komen ;)

dit jaar ga ik ook weer heen. eens kijken hoe het er na 4jaar uit ziet.
vrees het ergste, hoop het beste...
---] B.F.P. Baits, Baits from a Deeper Level[---
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-06-2007 13:43

Het is echt niet normaal daar, Alle vissen die je daar vangt hebben een papagaaienbek, nou zelfs een papagaaien bek wil ik het nog niet noemen, ze hebben gewoon geen beek. Als je vis wilt vangen moet je gewoon 2 hengels een meter onder de kant leggen, een handje hennep erbij en je hebt er zo 20 op een dag ,waaronder 3 30+ vissen. Wat is daar nou leuk aan? Met alle respect voor de mensen die er graag en vaak komen vissen, maar ik vind dat het meer gewoon weg moet. Zet die 300 karpers uit in een kanaal en ze hebben nog een leven. Ze kunnen dat voor de 1e keer in hun leven natuurlijk voedsel eten en niet telkens geprikt te worden door een haak. Ik kom er sowieso toch nooit meer ondanks al die grote vissen die er zwemmen. Owja nog een tip. ga is een paar dagen op de camping staan. Ik stond aan de fontein en ik heb er echt geweldig gevangen. Ik heb zelfs vissen gevangen onder de fontein op de korst!

Neem ook eens wat partikels mee, die werken echt goed. Vooral hennep. het is beter om geen foto te maken van de vis, omdat de vis altijd wild is omdat de vis niet kan zwemmen in het ondiepe water. Het is echt vaag om te zien dat die vissen je boilie pakken op nog geen 40 cm van de kant. Je ziet gewoon wanneer je beet hebt. Een waadpak is een must have! Voor verdere info, foto's en filmpjes(ja die heb ik ook) vraag maar gerust
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

26-06-2007 14:15

martijn zeij schreef:bedankt voor de informatie. Het is verschrikkelijk zielig als je de verhalen hoort.


Waarom wil je er dan naar toe???
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-06-2007 15:44

Jeroen Leuven schreef:
martijn zeij schreef:bedankt voor de informatie. Het is verschrikkelijk zielig als je de verhalen hoort.


Waarom wil je er dan naar toe???

Ik wou er niet naar toe, mijn ouders. Ik er toch maar vissen, want toen ik zag waat voor grote vissen er zaten toonde ik weer heblust dus ik ging er gewoon vissen.
Gebruikersavatar
Jeffrey Lindaart
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-05-2005 15:02

26-06-2007 17:32

ben hier vorig jaar geweest met mijn neefje en is niet normaal meer hoe die vissen er daar uitzien.
de bekken leken wel op die van een graskarper of waren zo erg vervormd dat ze met moeite een maiskorrel naar binnen kunnen werken.
heb hier zoveel vis gevangen en zoveel haken eruit gehaal zoals al eerder was gezecht dat je er een eigen winkel mee kan beginnen.
op een dag ving je er makkelijk 20 stuks [er persoon gewoon onder je hengeltop waarvan de zwaarste 30+ was.

dit was eens maar nooit meer vind dat ze het vissen daar verboden moeten maken op die camping.
nooit aangeslagen is altijd misgeslagen
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

07-07-2007 08:43

voor mensen die ernaar toe willen, bekijk eerst de onderstaande link.

http://www.visoord.info/
Gebruikersavatar
Marcel Nikk'n
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-05-2007 22:51
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

15-07-2007 14:34

wij gaan 27 augustus weer die kant op, en blijven een week. niet direct om te vissen, maar heb nog kleine zusjes en een broertje die mee gaan. en de entertainment voor de kids is daar gewoon super.

ik denk er aan om de fiets mee te nemen en dan in de omgeving de beekjes en kanalen langs te gaan met de pen, en evt wat vliegvissen.
ik laat het statische spul mooi thuis, alleen een match en een feeder (en evt een vlieg)hengel die ik mee neem. verder gaat er een minimum aan spul mee, alleen wat nodig is. als er wat mis gaat kun je zo even naar het dorp rijden, naar de heneglsportshop daar.


weet iemand heel misschien of je er nogsteeds een vergunning moet kopen (voor op het park zelf)? was eerder wel zo, maar krijg er geen duidelijkheid over bij de reisdinges... :-?

grtz marcel
---] B.F.P. Baits, Baits from a Deeper Level[---
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

21-07-2007 09:59

voor op het park niet
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

21-07-2007 11:48

martijn zeij schreef:
Jeroen Leuven schreef:
martijn zeij schreef:bedankt voor de informatie. Het is verschrikkelijk zielig als je de verhalen hoort.


Waarom wil je er dan naar toe???

Ik wou er niet naar toe, mijn ouders. Ik er toch maar vissen, want toen ik zag waat voor grote vissen er zaten toonde ik weer heblust dus ik ging er gewoon vissen.


Ik hoop dat je ervan geleerd hebt.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

24-07-2007 09:16

idd, dat heb ik 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-07-2007 20:20

Walgelijk om eerst die vent met zijn kanariekop en een knappe spiegel te zien, en dan nog te prmoten te foto erna dat je ze lekker op het zand legt...

best gelopen daar...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

26-07-2007 20:38

dichtstorten met zand vissen uit hun lijden verlost : :cry: dat doe je ook met je hond die niet meer beter word
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Eric Romijn
Berichten: 166
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00

26-07-2007 21:28

Marcel.

Je vangt er wel veel, maar

50 vissen in 2 uur met 2 man?????
4,8 min per vis per man.
????

Is dat niet een beetje overdreven?

GR

ERic
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

29-07-2007 17:45

voor daar niet hoor :wink: als er een maand niemand heeft gezeten en je zit op een leuk stekkie kan dat wel eens gebeuren, maar 1 vis per 5 min? je bent al 5 min bezig met drillen en onthaken
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

16-10-2007 12:04

het is echt ZWAAR TRIEST daar de vissen zien er allemaal ZWAAR VERMINKT uit en er zijn er ook al heel veel dood en jongen die ik ken was daar een maandje terug geweest en schrok zich kapot toen hij daar aan kwam 1 dode karper aan de kant en een SCHRIK niet midden op het strand ze hadden 65 vissen in 3 korte dagen met zn 5 maar alles was verminkt en heb ook verhalen gehoort van hem wat de mensen van daar zeiden al het zwemwater van het zwembad gaat aan het einde van het seizoen het water in echt SCHANDALIG en ik stond er 5 jaar terug p de camping en heb dr gevist toen begon het al uit de hand te lopen daar bijna niemand met een onthakingsmat of zelfs geen net en wat mensen zeggen van overdreven van ik noem maar wat 50 vissen in een paar uur nou dat is echt zo want er zit geen plant of niks in het water dus vreten alles en heb ook al heel veel mailtjes gestuurd na daar dat ze er wat aan moeten doen maar ze doen niks en beste zou zijn ook al klinkt dit hard het helemaal dicht storten met zand dan zijn de karpers echt verlost daar en zag ook dat iemand zei dat hij niet geloofde dat er grote vissen op zitten nou het verhaal van een 42 ponder is gelul want nooit heeft iemand hem gezien of gevangen ook de beheerder niet maar redelijk veel 30 + zit of ja zat er toen (5jaar terug) zeker op want toen zeker 7 30+ vissen gevangen en toen waren ze nog mooi maar dacht toen al dit is geen vissen en heb dr nooit meer gevist maar nu kan je wel janken als je ze ziet heb de foto`s gezien van die jongen en zei al ben je nu overtuigt dat je niet meer moet gaan en toen zei hij gelukkig ja maar als ik eerlijk ben vind ik iedereen die daar gaat vissen geen karpervisser maar een BEUL want was is er nou leuk om ja veel te vangen maar dat ze allemaal kapot en verminkt zijn??????? ben er 2 jaar terug ooit nog eens wezen kijken zat er vlakbij met werk en toen lagen er SCHRIK niet 65 hengels in en het is een klein water en heel veel mensen hadden geen onthakingmat of net en heb dr ruzie gehad maja dat is niet boeient echte mensen gaan daar niet vissen ja dat is mijn mening dan
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

17-10-2007 16:09

Ik denk dat er vis is afgehaalt.
Ik ben er deze zomer geweest en ik heb het gevoel dat er helemaal geen zak klopte van deze berichtjes boven mij.
Bij mij lagen er s'morgens 6 hengels in s'middags vrijwel niks en s'avonds weer ong. 10.
Ik heb gesproken met iemand die in 10 dagen bijna de hele dag gem. 4 vissen per dag ving.
Van de verminkte vissen klopt wel, veel mensen hebben geen onthaakmat maar de meesten weten wel dat ze verkeerd bezig zijn, maar ze willen niet thuis vissen. Dus ze hebben geen zin om een onthaakmat te kopen( waar ik tegen was maar dat terzijde.)
Maar ze kopen geen onthaakmat omdat ze wisten dat de mensen met onthaakmat hun de onthaakmat uit wilden lenen.
Ik vind het raar wat hier boven word gezegd want ik heb het gevoel dat ze er iets aan gedaan hebben.
Geen idee wat.
En trouwens , dat van die 42-er klopt niet, maar ik was erbij toen er een 38-er werd gevangen. Deze foto hangt nu bij Hengelsport Janssen in Lommel.
Succes ermee,
Harry
tralalala....
adrie halberstadt
Berichten: 66
Lid geworden op: 19-09-2007 12:01
Locatie: Den Bosch

17-10-2007 16:49

beste harry eraf gehaald ja DOOD ja ze hebben er heel veel gevonden en er lagen er zelfs veel op de bodem en zelfs op het strand en weet al lang waarom je nu amper wat vangt een Boilie bijvoorbeeld krijgen ze al niet meer in hun verminkte bekje en ja er zal nu wel een stuk minder zitten door al de dode die ze gevonden hebben en dat diegene trots is zeg om daar een 38-er te vangen en heb op te hangen bij janssen TRIEST vindt ik dat en ook van de hengelsportzaak want zo`n vis wil ik niet eens op een foto het is TRIEST dat je trots bent dat je daar een grote vis vangt en wat je zegt dat je die verhalen niet gelooft van tijden terug met bijvoorbeeld 30 vissen in 2 uur nou niet 100% maar 100000000000000 % zeker van wel maar er wat aan gedaan hahahahaha ja ze hebben wat gedaan de vissen nog meer verminkt ja en het oude zwembad water met veel chloor in het water laten lopen ELK JAAR MAAR WEER zijn de woorden van de beheerder zelf ze moeten het daar gewoon dicht storten met zand dan zijn de karpers overal vanaf want die kan gewoon zo niet langer echt beulerij en ik heb ook gebeld na lommel en ze zeiden ja we denken er over maar we zijn een camping he en toen zei ik ja maar waar komen de meeste voor daar en toen was het stil gewoon een SCHANDE zou het liefst alle vissen eraf halen en wat er nog goed uitziet maar dat is nog geen 3 % denk ik op een ander water zetten en de rest doden hoe hard het ook klinkt maar dat zijn ze uit hun lijden verlost ohhh en HARRY 6 hengels hoop dan toch wel met 2 of 3 man toch? want eigenlijk mag je dr maar met 2 hengels vissen maar daar houd niemand zich aan en over de mensen die geen onthakingsmat hadden maar hem leende dat zijn er weinig dus ik heb vaak genoeg toen ik op de camping stond jaar of 5 terug mn hulp aangeboben en vaak genoeg ruzie gehad met mensen die denken dat ze kunnen vissen maar ze gewoon zonder net en mat het strand optrekken