Vis Camping in Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

10-12-2005 19:39

Ik deze zomer weer met mij ouders op vakantie en zij willen naar Frankrijk, ik wil graag vissen op karper dus daar moet de camping aan voldoen. Het moet ook een niet al te moeilijk bevisbaar water zijn aangezien ik voor de eerste keer in Frankrijk op karper zal vissen. Natuurlijk moet voldoende te doen zijn op de camping en het liefst beschikken over een zwembad kennen jullie dit soort wateren met camping dan zou ik het graag horen?!
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

11-12-2005 16:31

Ik heb inmiddels een water gevonden dat aan de eisen voldoet, de camping heet Les Bois de Revuege
(het water ligt aan een camping dit is de visvijver, maar er is ook nog een nabijgelegen meer waar ook karper zit). Over dit water stond een artikel op http://www.carpobsession.nl hier stond wat informatie over de camping en over de vismogelijkheden.

Maar nu ben ik wel benieuwd of mensen hier ook ervaring op dit water hebben? En hoe gaan jullie eigenlijk te werk als jullie in Frankrijk gaan vissen aan een nieuw water met een beperkte hoeveelheid tijd en dan bedoel ik eigenlijk hoe bouwen jullie dan je voerstek op? Ik kan namelijk niet veel voer meenemen aangezien ik met mijn ouders en twee broertjes op vakantie ga en die ook bagage hebben.
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

11-12-2005 22:14

niet vergeten na afloop te posten hoe het is gegaan hè 8)

ben er zelf niet geweest... hopelijk reageren er nog vele ander voor je! succes in elk geval

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-12-2005 22:46

Hoi Gert Jan,

In Frankrijk vissen?
Doen we net zo als in Nederland vissen :-)

Niet te moeilijk doen, het allereerste KSN Viskamp naar Frankrijk, was ik helemaal van de leg. Want "ik ga naar Frankrijk". Extra spullen werden gekocht, je weet maar nooit. Alles piek en piek in orde. Achteraf de grootste nonsens natuurlijk. De visserij in Frankrijk zal niet veel verschillen als in Nederland. Gewoon lekker vissen...
Behalve dat sommige wateren iets groter zijn (en wat is tegenwoordig nog groot..) , moet je je neit gek laten maken.

Gewoon aanpakken zoals jij dat bedenkt te doen.
Ladingen voer zul je dus afhankelijk van hoe je wil vissen niet nodig hebben.

Je kan er voor kiezen om wat plekjes in die vakantie aan te maken. En zo nu en dan deze eens af te vissen. Een ochtendje een stekje afvissen, statisch of met de pen. Beiden is mogelijk natuurlijk.
Mark Noorman had hier een leuk artikeltje een poosje geleden in de KW over geschreven.

Ik hoop dat je wat aan mijn relaas heb. Niet gek laten maken, en gewoon lekker vissen. Misschien vang je dan ook nog wat?
En vergeet ook niet, een 100% vistrip zal zoiets nooit worden. Aangezien je ouders je ook eens willen zien s'morgens bij het ontbijt, en 's avonds bij een avondje uiteten kan jij niet aan de waterkant zitten (althans, zo kijken ze er hier tegen aan, vandaar dat ik zoiets nooit gedaan heb icm. mijn ouders en hun vakantie) .... Proberen er het beste van uit te halen.

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Gert jan Prevo
Berichten: 223
Lid geworden op: 14-10-2005 11:27
Locatie: Rotterdam

12-12-2005 07:49

Het zal inderdaad nooit een 100% visvakantie worden maar ik vind het gewoon lekker om af en toe een middag je te kunnen vissen als ik me verveel!
Plaats reactie