La Plaine Tonique

Plaats reactie
Rene de vries

17-11-2005 13:54

Wie heeft er info over la plaine tonique.

Tijdens het zoeken naar een bestemming kwam ik deze camping tegen...
en wil eens weten of iemand zowel met de camping als met het aanwezige viswater ervaring9en) heeft.
Arjen Uitbeijerse
Berichten: 63
Lid geworden op: 07-03-2005 19:01
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

17-11-2005 18:43

Rene,

De camping van la plaine tonique is een mooie camping, waar veel te beleven is (vooal veel voor kinderen). In het hoogseizoen is het er erg druk maar wel gezellig. Op de camping is zelfs een stuk wat direct aan het water gelegen is, dit heeft dan ook de toepasselijke naam Peche.

Nachtvissen is net zoals op de meeste meren in de omgeving verboden, de controle is niet erg streng maar je dient toch wel op je hoede te zijn. Het vissen is er niet erg makkelijk, zeker in de zomer dan heb je veel last van "poisson chats", je bent bijna genootzaakt om een variant als pop-ups of tijgernoten te gebruiken. Verder zitten er erg veel mosselen op de vele plateaus die je voorslag zonder moeite door snijden. Het bestand is erg gevarieerd, veel kleintjes, paar grotere vissen (die wel erg licht zitten in de zomer).

Boot is wel een vereiste denk ik!

Opzich een goede lokatie voor een (gezins)vakantie, denk alleen niet dat je er de enige karpervisser zult zijn....

Mvg Arjen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-11-2005 21:00

René, dit jaar zijn daar van enkele Nederlandse karpervissers hengels en overige vismaterialen in beslag genomen wegens ongeoorloofd nachtvissen en die materialen hebben ze nog steeds niet teruggekregen. Via de UCW proberen we alsnog die materialen terug te krijgen, lijkt een langdurige touwtrekkerij te worden. Hierbij ben je dus gewaarschuwd!!!
Rene de vries

17-11-2005 21:44

Hoef je voor mij niet bang voor te zijn hoor..... ik ben net een engeltje zo braaf
Plaats reactie