lac de Bouzy

Plaats reactie
Jan Brand
Berichten: 103
Lid geworden op: 12-12-2004 14:07
Locatie: Rhoon

17-11-2005 10:43

Dit is een leuk meer met een gezellige camping hoop te doen voor jongelui t/m 15 jaar vissen vanaf camping niet mogelijk moet je de weg voor oversteken er zijn 2 reguliere nachtviszone,s 1 ligt er gelijk bij de uitgang van de camping hier ligt ook gelijk de dam zomers worden hier de karpers gevoerd door de lokale bevolking en kinderen van de camping met oud stokbrood het is alleen streng verboden vanaf de dam te vissen word ook op gecontroleerd als je de dam oversteekt zit er een waterfietsen verhuurder en een cafetaria achtig iets hier kan je je vergunnig kopen in de vakantie periode ook een vergunning van 2 weken
Mijn zoons hebben toch vanaf de dam gevist en met de korst redelijk wat karpers gevangen tot 25 pond zwemmen beslist grotere tussen tot dat ze weg gestuurd werden door de politie gelukkig met alleen een waarschuwing omdat ze zich goed van de domme hielden .
Beslist een aanrader voor gezinnen met iets oudere kinderen .

mvg Jan
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

29-11-2005 11:37

Ik ben hier 2 jaar terug ook op vakantie geweest. Er waren meer nederlanders dan fransen dus das wel gunstig op zich. Je kan fraai vissen vanaf het strandje inderdaad. Het wordt niet op prijs gesteld om vlak tegen de dam te vissen aangezien dit verboden is. Vissen vanaf de dam lijkt mij onmogelijk omdat het water zo'n 3 meter lager staat. Zit een fraai bestand aan vis, maar van andere personen heb ik vernomen dat het ook tegen kan zitten en je helemaal niks vangt in je vakantie. Dit zou te wijten zijn aan de waterstanden die het water kan aannemen. De camping zelf vond ik wat minder; tot diep in de nacht veel lawaai rondom de camping. Helaas werd er 's nachts in de wc's ook drugs gedeald. Als je hier dan met kleine kinderen bent is het wel wat minder. Vanaf de camping is het prima lopend te doen naar het water toe. Vergunning koste in der tijd zo'n 30 euro voor 2 weken.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

19-12-2005 19:34

ik ben er ook geweest het is inderdaad een leuk water alleen in het hoog seisoen zijn hier veel hangjongeren die met groote kampvuren en muziek aan de waterkant zitten een ook worden hier regelatig hengels van de rotpods gejat !!!

dus als je hier gaat vissen wees op je hoede !!!
groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

20-12-2005 21:37

Heb er dit jaar 1 nacht gevist toen ik opweg was naar een ander water.
Heb 1 vis van 28 pond gevangen maar hoorde dat het met hoogwater erg tegen kan vallen.
Het is een water met een gelijdelijk aflopend bodemverloop.
Met hoog water van 1 tot 15 meter.
Aan de overkant van de nachtviszone (aan de campingkant )heb je een kant met overhangende bomen, je moet dan op een meter of 350 vissen en dat valt niet mee met de snoekvissers die je lijn van de bodem af halen als je pech hebt....Afbeelding
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

02-01-2006 17:24

dat zal ik daar zeker niet aanraden !!! (vissen aan de bosrand)
het is daar namelijk verboden om je lijnen uit te varen dit is omdat er ook erg veel op snoek en snoekbaars gevist word.

groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

02-01-2006 20:57

Er stond in de vergunnig dat je na zons ondergang niet meer met een boot het water op mocht.
Dus overdag uitvaren lijkt mij geen probleem.
Die snoek en snoekbaarsvissers zijn wel een probleem.....

Groeten Marc
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-01-2006 21:01

Marc, voor die snoek- en snoekbaarsvissers (en daar zijn er veel meer van in Frankrijk!) zijn de karpervissers een probleem :roll:
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

03-01-2006 11:22

Aart, je hebt gelijk.
Ze krijgen ook nog eens voorang als er problemen ontstaan.
En problemen heb ik gehad, ze knippen gewoon je lijn kapot en vissen weer verder alsof je niet bestaat!!
Dus verstandig om je lijn naar de overkant te varen is het niet maar ik denk wel dat de vis daar zit.
En tegen de dam natuurlijk maar dat mag niet......

Met vriendelijke groet Marc
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

03-01-2006 20:09

nou geloof mij het is er echt verboden !!!
er is daar in het verleden veel gelul geweest over karpervissers en snoekvissers.
je mag er wel varen en vissen met twee hengels vanuit de boot ,
maar voeren vanuit de boot en lijnen uitvaren is daar toch echt verboden

het is alleen wel zo zolang je het niet aan de stok krijgt met die snoekvissers is er niet echt heel veel controlle op behalve in het vakantieseizoen dan zijn ze wel actiever met controlle

het is er zelfs eigenlijk niet eens toegestaan om overdag een tent of een plu op te hebben. maar ik heb er weken langs de waterkant gezeten en moet zeggen dat ik daar nog nooit gezeur over heb gehad.

wel heb ik gezeur gahad over een bewaarzak en ik viste op het kleine meer een keer te dicht bij de dam. dus de eerste twee printjes heb ik daar al te pakken :evil: :evil: :(
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-01-2006 20:21

Barry, dat over een bewaarzak is geen gezeur. Je mag geen karper in een bewaarzak hebben vanaf zonsondergang tot zonsopkomst en die maatregel is genomen (en gelukkig niet alleen daar...) om het 'verslepen' (of diefstal of hoe je het ook wilt noemen) van vissen vanaf openbare wateren naar betaalwateren te voorkomen...
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

11-01-2006 16:47

ja het zal allemaal wel ik heb niet een bewaarzak om vissen te jatten maar om een goede foto bij daglicht te kunnen maken.

en bouzey is een bewaarzak niet alleen snachts verboden maar gewoon helemaal niet toegestaan

tevens heb ik via de camping destijds een regelement gekregen en hier stond dit niet op vermeld (anders had ik voor een visje van ergens in de 20 pond niet de regels gebroken !!)
dus ik was hier niet van op de hoogte en aangezien de fransen een probleem hebben om iets in het engels te schrijven kon ik dit ook niet weten

maarja als dan de man met de pet de zak uit het water vist word het al gauw duidelijk.

viva la france !!!
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

11-01-2006 18:05

Barry,

De politie kan helaas niet ruiken of jij nou wel een "goeie" of een "kwaaie" bent.
En een nachtfoto kan toch ook best mooi zijn :D

Gr bart

p.s. Als je wel met 2 stokken uit de boot mag vissen.. Waarom ga je dan niet vanuit de boot vlak voor de overkant vissen... :o
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

20-01-2006 08:30

dat zou voor overdag wel een optie zijn maar na zonsondergang mag je ook niet met een boot het water op geloof ik dit weet ik niet helemaal zeker maar ik heb nog nooit iemand snachts zien varen
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

20-01-2006 11:17

en gelukkig is er overdag ook meer dan genoeg te vangen :) Kun je snachts lekker met de vrouw op een camping liggen meuren :lol:


Gr Bart
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

23-01-2006 16:08

Klopt Barry, je mag na zonsondergang het water niet op met een boot...

marc
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-09-2006 16:04

John Dobbe




Registratie: 6-1-2002
Berichten: 208
Woonplaats: Nootdorp
Leeftijd: 44
Geplaatst: 30-07-2006 13:21 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi allen.

Wij zijn naar de camping Lac de Bouzey geweest.

Leuke camping voor een visser die met vrouw en kinderen er even uit wilt.

Voor de kinderen in hoogseizoen animatie progamma,op de camping,maar ook veel in Epinal.

Goede voorzieningen,winkel en sanitair,restaurantjes.

Wat het vissen betreft:

Vergunning: die is te halen in een hengelsport zaakje,als je de dam op loopt naar andere kant van het meer,dan op de weg links,darr zit deze winkel.
Ze hebben een vakantie vergunning voor 2 weken,voor 27€

Er zijn 3 nachtviszones aan dit meer,1 daarvan ligt op het strandje voor de camping,links van de 1e rietkraag.

Vis NIET naar de DAM,dit is verboden,al is de verleiding groot,want als je op de DAM loopt zie je de vissen zwemmen,en pakken al het brood wat er in het water komt

Er zit van alles,groot,klein,spiegels en schubs,ook veel witvis.

Probeer je aan de regels te houden,want de Fransen hebben het niet zo op de Nederlanders,dit omdat het merendeel wel naar de DAM vist.

Mijn eigen ervaringen: 2 x gevist,maar de zin werd mij ontnomen door een fransman die het nodig vond mij beide keren dwars te liggen.
Nee ik viste niet naar de DAM,maar voerde wel wat bollen breed uit,ja ook richting de DAM,maar dat is dus al taboe
Ik heb er een mooie twotone spiegel gevangen,dus toch vis op de kant gehad.

Er zaten meerdere te vissen en die vingen op hun beurt allemaal wel een vis,en ja 1 viste naar de DAM,en ving erg veel vis,2 hengels waren eigenlijk al teveel,was niet bij te houden.
En die heeft het geluk gehad dat er geen mensen waren die hem lastig vielen.

Van een lokale visser die er viste gehoord dat ze het zwaar aan willen gaan pakken,omdat de snoekbaarsvissers vaak bellen met klachten.
Dus een gewaarshuwd mens telt voor 2.
In deze 2 weken weinig gevist,maar erg veel vissen gezien.
En het bekijken en voeren van de vissen vanaf de DAM is erg leuk.
Dus al met al een geslaagde vakantie geweest

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Succes.

Franca

Naar boven
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

12-09-2007 10:42

Heb op mijn site veel info en foto's staan over het meer.
Klik hier

Tevens over nog wat andere wateren waar je vakantie en vissen kunt combineren.
Voor meer info kun je altijd mailen.

Bertus.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

18-04-2011 17:51

sorry voor heropening
waar kan ik dit jaar de vergunningen halen nog steeds bij de snackbar of ergens anders??
alvast bedankt
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
John Berg
Berichten: 39
Lid geworden op: 29-07-2008 10:52
Locatie: Meeuwen

04-06-2011 21:58

Hallo Vissertjes,

Afgelopen week op Club Camping de Bouzey een stacaravan gehuurd.
Zondag naar de bar en de waterfietsverhuur mijn vakantievergunning gehaald voor 30 euro. Dit kan tegenwoordig ook bij de receptie van de camping.
Zondag wat geklooi en gevoerd bij de dam aan de camping zijde.
Om 2 uur kwam mijn maat en zijn vriendin aan nog even doorgegaan. Zonder vis gestopt. Op maandag morgen om 5 uur 's morgen naar het water en weer op de zelfde plaats gevist. Vandaag hadden we samen meer geluk en vingen zo geregeld onze vissen.
Dinsdag samen met de vrouwen omgeving verkend. Woensdag naar de markt in Epinal geweest en even net voorbij Kathy de lijnen nat gemaakt.
Donderdag morgen weer om 5 uur aan het water maar nu aan de overkant daar ook met een voerspoor een visje weten te vangen.
Vrijdag eerst wat opgeruimd en daarna van de dam visjes voeren en tenslotte het meer met de waterfiets rondgeweest. Op donderdag werd het erg druk met Duitsers de nachtviszone zat toen erg vol.
Hier wat visjes van Lac de Bouzey. Hopelijk lukt het. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een leuk meer om een vakantie te combineren met wat vissen.

Gr JOHN
Plaats reactie