Lac du Salagou

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

17-11-2005 10:39

Aan de oever van één van de mooiste meren van Frankrijk heb je een viertal campings. Slechts 1 ligt, voor ons vissers, op echt interessante lokatie.

Deze camping heet Chez Riri en ligt halverwege het smalste gedeelte van het meer, aan de noordoever, en bestrijkt één van de meest produktieve stukken van het water. Het ligt ook echt aan het water. Je kan dus vanaf de camping vissen. Deze camping heeft weinig luxe

De tweede camping ligt ook aan de noordoever maar ligt aan een ondiepe baai waar het erg druk kan zijn'met recreanten. Deze baai is vooral in het vroege voorjaar erg interessant. Echt direct van de camping vissen is wat lastiger. Deze camping heeft weinig luxe

De derde camping ligt in de zuidoosthoek van het water. Ook hier is het lang ondiep. Een nadeel is dat de camping niet echt direct aan het water ligt. Ook de vele surfers kunnen het vissen hier erg lastig maken.
Schijnt een luxe camping te zijn

De vierde camping ligt bij de baai van Octon. Dit is het paaigebied van Lac du Salagou. De camping is niets meer dan een kaal terrein met een toiletgebouw en een kantoortje en ligt op een 100 meter van het water af. Niet echt een gezins camping.

Over het bestand hoef ik denk ik niet al teveel te zeggen. Veel schubs en een paar fraaie grote spiegels.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-11-2005 10:59

Zover ik weet worden er nog steeds bootjes verhuurd bij Riri.

Ga je overvaren, hou wel rekening met de wind.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

17-11-2005 11:08

Wil je nog meer weten over Salagou kijk dan op:

http://www.karperwereld.nl/artikel/arnospruit.php

en

http://www.karperwereld.nl/artikel/aspruit3.php

en

http://www.karperwereld.nl/artikel/aspruit9.php

Ook heeft er ooit een artikel van Klaas van den Herik gestaan in De Karperwereld nummer ... over Salagou.

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-08-2006 23:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren gemaakt.

Verder nog: Er worden geen boten verhuurd bij Riri en het is verboden om te vissen op de camping in de maanden juli & augustus.

Wat je beter kan doen, en dat is wat ik deed, je auto op Riri zetten. Daar kan je gelijk gebruik maken van de sanitaire voorzieningen incl. stroom.

En vissen op loopafstand van Riri. Namelijk bij de oude (verzonken) brug naar Clermont l'Herault bij Celles. Er zit links van de stek een wandelpad die rechtstreeks naar Riri gaat (ongeveer 4 min lopen). Je kan ook overvaren en het water vanuit de overkant bevissen.

Alle andere maanden kan je gewoon direct vanuit Riri vissen. Had de campingeigenaar namelijk hierover al gesproken.
Plaats reactie