Clervaux Les Lacs

Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

19-11-2005 13:15

sjors hooijen schreef:
ik ben ook daar in de buurt geweest (in de Jura) een van de campings aan Grand lac (ong. een hectare of 50). Het plaatsje wat daar dichtbij ligt heet Clervaux les lacs. Ik heb daar een aantal dagen op de camping gezeten dat tevens aan het water ligt (Grand lac).

Het water wat daar achter ligt is een soort privé put ik wel met een mooi bestand maar allemaal uit de Vouglans getrokken (stink franse!).

Verder of Grand lac daar heb ik dan een dag of 4 gevist:
Je kan daar vanaf de camping vissen ik zou dan voor de middelste camping kiezen. Ik heb namelijk de eerste dag daar een beetje zitten pijlen en gedoken enz. maar voor die camping heb je een soort wierbed waar het stikt van de beestjes slakken en alles zit erin. Ik heb er niet voor gekozen om vanaf de camping te vissen maar om helemaal naar de overkant te roeien van het meer.

Stek 1:
Daar had je een soort stroompje wat in het meer uitkwam dat zorgde voor een mooi hard talud (dat is iets wat over het hele meer wel ontbreekt een harde mooie bodem) maargoed ik heb daar dan vanaf de overkant gevist ik heb verschillende vissen gevangen meeste spiegels wel stuk voor stuk mooie vissen bijna allemaal onder de 15kg behalve een schub… wat ik me wel heb laten vertelen is dat, als je er bent in de wat koudere periode van het jaar (voor- najaar) dat je dan de mooiere plekjes in het diepere moet zoeken want, waar ik de vissen ving was meer een ondiepere baai vooral voor het warmere weer.

Stek 2:
Ik heb van het begin van de dag dan even gepeild enz en voor de linker camping heb je een grote duikplank en stand liggen dit stond me wel aan. Het zat alleen overdag vol met zwemmers dat valt dus tegen. Wat ik dus heb gedaan is dat als ik van de eerste stek afkwam avonds dan ging ik nog even langs de duikplank en liet ik er 5 kg maïs zakken plus wat bolle dit heb ik dus elke avond gedaan 4 keer lang. En de laatste dag heb ik daar die wat grotere schub vanaf mogen halen ik kreeg zelfs beet toen er in het donker nog vanaf de duikplank werd gesprongen. (was wel een gezellige avond geworden trouwens want, heel het strand zat vol met jeugd die avond) ik ving die avond een 8 tal vissen waarvan 6 karpers.

Nadeel is dat het nachtvissen in de gehele departement van de Jura niet toegestaan is. Let daar wel op dat je het ook zeker niet doet want, je zult geheid controle krijgen.

Het was er toen wel rustig ik heb geen mede visser gezien dat was wel lekker.

nog een tipje: neem wel harder gedroogde bolle mee want er zitten vissen die er ook dol op zijn die bolle maar de hardere laten liggen

Vriendelijke Groeten Sjorske

PS: ik vind dit een super idee dit rubriek complimenten aan de chefkok!
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

01-01-2006 10:46

Ik ben daar in 2004 ook met mijn gezin geweest en heb er vijf korte ochtendsessies gevist (elk zo'n 4-5 uurtjes van 5.30 tot 10.30 uur). Wat me opviel was de grote diepte. De eerste proefworpjes op vijftig meter uit de kant leverden al wachttijden van 12-15 seconden voordat je het lood de bodem (die hard is) voelde raken. De eerste sessie leverde behalve een kopvoorn dan ook niets op.

De tweede (t/m de vijfde) keer was ik beter voorbereid en had ik de ondieptes gezocht aan mijn zijde van het meer. Daarvoor hoefde je niet ver te zoeken omdat deze vooral langs de kant te vinden zijn. Omdat we op de meest linker camping zaten (als je met je gezicht naar het meer stond) heb ik mijn stekken ook vooral aan de linkerzijde van het meer gezocht. Daar loopt ook een klein slootje naar het andere meertje wat er ligt. Vlak voor dat slootje kon je tot op de bodem kijken en was het ongeveer 2,7 - 3,5 meter diep. Daar heb ik toen steeds twee dagen hennep en tijgernoten gevoerd en vervolgens met drie hengels bevist. Het mooie was dat je vanaf de camping kon vissen tenminste als je een beetje tussen het riet door wilde lopen. Dan had je ook geen last van vroege zwemmers die soms al tegen zeven uur door het water ploeterden. Ik heb op tijgernoten toen toch nog 24 aanbeten gehad. Ongelooflijk, ik viste met jumbo's en toch zaten tussen die aanbeten nog verschrikkelijk veel brasems en kopvoorns. Ik ving slechts twee karpers in die vijf sessies (een schub van 8,5 en een leder van 12,6 kilo) hoewel ik aan de overzijde van het meer 's ochtends in het donker beduidend zwaardere vis heb horen springen.

Helaas heb ik de overzijde niet bevist omdat dat toch een behoorlijk eindje omrijden betekende met de auto en de camping de poorten natuurlijk niet echt vroeg opende. Om mijn auto met visspullen buiten de camping te parkeren zag ik niet zo zitten.

Al met al een prima camping waar voldoende georganiseerd wordt voor de jeugd (mijn kinderen waren toen 10 en 14) en waar je ook zeker kans maakt op een mooie vis. Hoewel de gewichten bij mij niet spectaculair waren, was de leder toch een van de mooiere vissen uit mijn karperloopbaan en puntgaaf. Dat is voor mij toch ook veel waard.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Leon Arendshorst
Berichten: 21
Lid geworden op: 13-03-2002 01:00
Locatie: Lelystad

18-01-2006 15:49

Volgens mij bedoelen jullie Clairvaux les Lacs!!!

Mooi water,

Heb er jaren geleden op vakantie gevist.
Zit karper, maar is erg druk met recreanten.
Leuke camping(s), prima geschikt voor een familievakantie waarbij de hengels meemogen :wink:
Jaco Mol
Berichten: 172
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Dordrecht

20-03-2006 14:56

Hebben we het hier over camping Fayolan?

Groeten,

Jaco
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

20-03-2006 17:10

ja die is het, ik zou er ook naar toe gaan 1 weekje in juni met mijn vriendin ,maar dat gaat niet meer door. ik kan nu 3 weken vissen :lol: :lol: wat zeg ik.... kan vissen waar en wanneer ik wil.

maar de camping ziet er wel leuk uit op de website, en het meer is ook heel mooi. zullen best wel leuke vissen opzitten, lac de vouglans zit ook vlakbij trouwens.
Stephan Nieuwenburg
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-08-2005 13:50
Locatie: Den Haag

20-03-2006 21:50

Zouden die stacaravans die ze verhuren een beetje aan het water staan???

Chris een gelukkig man??? :P
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

24-03-2006 17:14

Stephan Nieuwenburg schreef:Zouden die stacaravans die ze verhuren een beetje aan het water staan???


Nee die staan niet aan het water ofja wat bedoel je dicht bij het water? toch zeker wel een 500 meter...

Op de camping http://www.campingrandlac.com kan je wel plaatsen huren vast aan het water. Het is toch niet mogelijk om 24 uur per dag te vissen het nachtvissen mag in departement niet.

Maar wat ik zou doen is toch een kijkje nemen aan de overkant van het meer, daar springt ook veel vis in de nacht. En in de zomerdagen komen er een franse zwemmen met haar zeer knappe dochter :roll:. Heb er even mee staan praten haar vader was de voorzitter van de lokale vereniging.

Gr Sjorske
After School is over you're playing in the park Don't be out too late, don't let it get too dark
Met honing vang je nu eenmaal meer bijen als met azijn...
Jeffrey van Oostrum
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2005 21:05
Locatie: Hilversum

05-04-2007 12:17

hey, ik ga dit jaar naar camping Grand Lac, is dit met de rug naar de camping en de neus naar het meer de linker of rechter camping???
Plaatsje gereserveerd aan het water, zal mij benieuwen, in ieder geval alvast bedankt voor de info

mvg Jeffrey
Gebruikersavatar
pieter kocx
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-12-2006 12:40
Locatie: tilburg

18-06-2007 14:57

dit vind ik leuk om te horen, ik kwam daar vroeger al vanaf toen ik een baby was maar ben er nou al een jaar of 6 niet meer geweest. dus was 17 dat ik daar voor de laatste keer was, maar had nog nooit gezien dat er een karper werd gevangen heb ze vaak zat zien zwemmen bij de duiktoren nadat de zwemmers weg waren. viste toen al wel op karper maar mijn ouders reden er altijd al heen met een overbelaste caravan dus mocht mijn spullen nooit meenemen alleen een vaste hengel dat vonden ze dan nog wel oke.

zit er aan te denken om er toch nog een keer te gaan camperen want heb ee me altijd goed vermaakt en een geweldige omgeving!!!
voor de gene die er nog naar toe gaan veel plezier!!

heeft er iemand nog foto's van de vissen??
Jeffrey van Oostrum
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2005 21:05
Locatie: Hilversum

04-07-2007 19:42

zaterdag vertrek ik, ben daar 3 weken, zal wel een paar plaatjes schieten, hopelijk met vis :D en anders wel van de omgeving, wat het schijnt daar wel heel mooi te zijn heb ik gehoord

mvg Jeffrey
Plaats reactie