Hoe zit het met de Lago's ????

Plaats reactie
Emiel Geurts
Berichten: 15
Lid geworden op: 16-02-2006 17:04
Locatie: In de achtertuin van de familie Philips.

18-05-2006 16:13

Beste mensen,

Ik ben me momenteel aan het orienteren voor de zomervakantie. Ik ga met mijn vriendin naar Italie, dat staat vast. We wilden deze keer een beetje in het noorden blijven.
Nou is het zo dat een vakantie voor mij pas compleet is als ik ook lekker kan vissen, en dan het liefst op karper.

Mijn vraag: Zouden mensen die karper ervaringen hebben op de Italiaanse meren en dan met name in het noorden hier iets over kunnen vertellen dat het Gardameer bagger is en trasimeno ook niet echt veel, weet ik al. Maar hoe zit het met al die andere wateren.

Met name ervaringen m.b.t. Lago d'Iseo vind ik zeer interessant, want het lijkt er op dat dat de bestemming voor dit jaar gaat worden.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Ed Ramers
Berichten: 99
Lid geworden op: 25-11-2005 11:04

19-05-2006 10:58

Hoi Emiel,
Ik ben in de meivakantie naar Mergozzo geweest Dit meer is niet echt supergroot, maar er zijn wel leuke vissen te vangen (40+). Vanaf de campings mag je gewoon vissen, maar als je in de drukkere tijden gaat dan is het misschien wel verstandig om een vergunning te halen. Volgens de locals kost het een buitenlander 27,- voor 3 maanden. Echter als je vanaf de camping zelf vist dan wordt je niet gecontroleerd (afspraak met de eigenaar).
Bedenk wel dat de campings in juli en augustus vrij vol zitten en dat het vissen overdag dan vrij lastig kan zijn, maar 's avonds en 's nachts heb je lekker volledige rust...
Als je nog meer informatie wilt dan stuur me maar gerust een pb..
Gr, Ed
Plaats reactie