Adviezen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-02-2013 18:32

Beste boarders,

Aangezien ik al een tijdje aan het tobben ben met een digitale camera met een zelfontspanner van 10 sec waarbij maar 1 foto tegelijk mogenlijk is (camera is al 12 jaar oud), ben ik op zoek naar een andere. Mn vriendin heeft een Digi spiegel Canon eos 1100D voor de vakantie/dieren etc kiekjes, maar ik heb een camera hoofdzakelijk voor man-vis foto's nodig dus een dure spiegelreflex is niet nodig.

Wel wil ik graag een kantelbaar scherm zodat ik wat beter kan poseren met de vis. Self timer het liefst ook langer dan 10 sec, en als het dan ook nog eens kan een draadloze remote.

Wellicht vraag ik een bijna onmogenlijke combinatie aangezien ik al flink wat uurtjes aan het googlen ben geweest. De ene camera heeft een kantelbaar scherm maar een self timer van 10 sec. De ander heeft wel 20 sec self timer maar heeft geen kantelbaar scherm. Ook een afstandsbediening bij de juiste camera zoeken lukt me niet. Bij een Digi spiegelreflex ben ik snel klaar maar dat is in deze geen optie.

Omdat ik er na uren zoeken nog niet uit ben ben ik benieuwd of iemand hier suggesties heeft of een bepaalde richting waarop ik me kan orienteren.

Bij voorbaat dank :D
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-02-2013 18:49

Panasonic lumix
Kantelbaar scherm en de mogelijkheid om er via een stekker een ontspan knop op te zetten. Heb er zelf een gemaakt die je met de knie kan bedienen. Maar een gewone kan ook. Die leg je.naast je neer kan je daarna rustig de visoppakken
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

09-02-2013 16:58

Canon Powershot even googlen Ryan. Ik heb dan de S5, maar er zijn inmiddels wat nieuwere en betere. Ik geloof de g-serie.
Chris Haazebroek
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-02-2013 22:39

Hoi James.

Ben je er ondertussen al uit ?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een nieuwe camera.

Ik ben er ook nog niet echt uit wat voor camera ik zou nemen een compact camera of een spiegelreflex.

Met name een compact camera is wel handig mee te nemen,
En een spiegelreflex is weer zo groot.

Ik ga hem namelijk ook gebruiken als ik dagjes weg ga met de kinderen.

Maar wat hebben de meeste karpervissers nou voor camera's aangezien er ook wel is 's nachts foto's gemaakt moet worden.

Mocht je er zelf al uit zijn en tips hebben hoor ik het graag.


Groeten Chris
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-02-2013 11:28

Martijn Nederpel schreef:Panasonic lumix
Kantelbaar scherm en de mogelijkheid om er via een stekker een ontspan knop op te zetten. Heb er zelf een gemaakt die je met de knie kan bedienen. Maar een gewone kan ook. Die leg je.naast je neer kan je daarna rustig de visoppakken



Hoi Martijn,
Jij bedoelt zo,n kabeltje met zo,n blaasbalg? Hoe heet zo,n ding precies?
Zoiets zoek ik ook om met een beugeltje m,n ontspanknop in te drukken.
Weet niet precies waar ik dit moet vinden, ik kom iedere keer bij moderne
afstandbedieningen terecht. Past helaas niets op m,n canon sx200.

#edit# Heb net zo,n ding gevonden. hama pneumatische ontspanner >Bol.com :wink:
6 of 10mtr. 6mtr leek me ruim voldoende. prijs 31eu
Ach man..Ga toch vissen !!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

10-02-2013 23:11

Ik gebruik zelf een D90 van Nikon met een Phottix remote control. Phottix is verkrijgbaar voor diverse merken en kost niet veel. KLIK

Kantelbaarscherm is meer gemakzucht. Hier kan je een compromis op doen en dus vanaf zien. Gewoon een kwesite van oefenen zonder vis. Als je de juiste plek gevonden hebt, steek je een bankstick in de grond, of wat dan ook en je weet precies waar je moet zijn.

De spiegelreflex maakt weinig uit welke en welk merk. Belangrijkste zijn en blijven je lenzen. Maar ook hierin heb je tegenwoordig hele mooie lenzen voor weinig geld.

Ik zou zeggen, hou MP in de gaten voor een leuke spiegelreflex en koop een phottix remote met een bijv. 50mm 1.8 lens en je bent voor een 300-400 klaar. Mediamarkt heeft tegenwoordig trouwens ook steeds vaker leuke aanbiedingen.

Je zou eens de volgende sites in de gaten kunnen houden voor eventuele 2e hands camera's:
Www.fotokonijnenburg.nl
www.kamera-express.nl
www.cameraland.nl
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

11-02-2013 00:28

Hey ouwe darter ;)

Het is www.fotokonijnenberg.nl :)

Voor de liefhebbers: http://tweakers.net/pricewatch
Chris Haazebroek
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-02-2013 09:41

Dankjewel voor de tips.

Ik hou de site's even in gedachten en probeer me er een beetje verder in te verdiepen.

Mvg. Chris
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

11-02-2013 18:10

Was al laat boon... dankje
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

12-02-2013 05:54

Iedereen onwijs bedankt voor de tips ed. Zo kan ik mn zoektocht wat makkelijker vervolgen. Dat pneumatische geval lijkt me ook wel werken mits het toch geen 2e hands spiegelreflex wordt. Daar zijn immers zat remotes voor verkrijgbaar.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

27-02-2013 08:34

Het is overigens een 2e hands canon powershot sx30 IS geworden. Geen spiegelreflex maar wel kantelbaar scherm en de selftimer is in te stellen tot 30 seconden en dan multiple shots. Het is het model 2010 en voor die 150 euro en de compactheid zit ik goed. Met een spiegelreflex heb je weer zo'n hele tas bij je en het is allemaal maar duur spul. Puur voor man-vis foto's een prima ding. De vakantiekiekjes etc. pak ik de dslr van mn vriendin wel voor.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Plaats reactie