Ipad + fotografie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

20-03-2011 21:54

Zoals de titel al aan geeft, ipad + fotografie,
zijn er hier mensen die dit in combinatie gebruiken?

Dat ik een ipad2 ga aanschaffen is zeker, maar ik zag ook dat er een camera connectiekitje bij te verkrijgen is.
SD-kaartje erin en direct de foto's bekjken. Ook kun je je camera via usb verbinden met de ipad.

Zijn er hier mensen die dat al zo doen ? en is het mogelijk een soort actief-sync te hebben tussen ipad en spiegelreflex, of moet je handmatig de foto's binnen halen?
Dit in de geest van tijdens t foto's maken van mijn vangsten via de zelfontspanner direct via de ipad te kunnen zien of de foto gelukt is.

Ik hoor graag jullie ervaringen (als die er zijn)

Mvg.

Fabian Stukker
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

21-03-2011 11:00

ik heb zojuist iets geniaals gevonden op internet

een draadloze verbinding met je camera en je ipad doormiddel van een Eye-Fi Pro X2 geheugenkaartje!

http://www.versheid.com/2010/11/verbind-je-digitale-spiegelreflex-camera-met-je-ipad/

klik op de link voor een filmpje!
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Bernard Holtkamp

22-03-2011 22:21

11 pagina's vol met voor en tegenstanders maar ook met gebruikers ervaringen en tips.


http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 22&t=83329

Doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

11-05-2011 13:07

Ik heb een Ipad 1 en dus niet mogelijk om te fotograferen. Ik vind dat ding ook te onhandig om te fotograferen. Gewoon als aanvulling op mijn andere (mobiele) apparatuur. Handig op (vlieg)vakantie als boekenkast, reisplanner, info over plekken die ik wil bezoeken. Altijd wel Wifi in de buurt. Voor internet via G3 heb ik mijn telefoon. En natuurlijk ook om foto's te laten zien. ook voor thuis. Vai een kabel aangesloten op mijn tv. Diapresentatie erop. Degene die wil kijken, kijkt en de rest eet, drinkt en praat lekker door.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

17-05-2011 15:27

theo,

als je wat beter gelezen had, had je opgemerkt dat ik niet met de ipad2 zelf ga fotograferen maar in combinatie met een spiegelreflex!!;)

De ipad word in dat geval alleen gebruikt voor directe weergave van de genomen foto's!

Ipad is inmiddels in mijn bezit, evenals een Eye-fi X2 pro sd-kaart,

het is nu wachten om een werkende Jailbreak voor ipad2
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

18-05-2011 12:41

Wat is de meerwaarde van die ipad? Tegenwoordig zit er op elke camera een lcd display waarop je redelijk kan beoordelen of de foto wel of niet goed is. Lijkt me ook heel onhandig dat je steeds op je ipad moet kijken of je foto goed is en de vis blijft op die manier te lang op de kant. Foto's schieten, checken op je display en terug met die vis. En als je je ipad meeneemt met het vissen ben ik bang dat het ding geen lang leven is beschoren. Sowieso vind ik persoonlijk een ipad een veeeels te dure gadget maar dat is mijn persoonlijke mening. Zoals je zelf al aangeeft moet de ipad eerst gejailbreakt worden voordat het ding werkt zoals je het graag wilt zien. Een android tablet werkt wel zoals het moet en is ook nog eens €200 goedkoper. Design van Apple is mooier maar €200 voor een lijstje vind ik een hoop knaken. Koop je een leuke Pod (nee geen Pad) voor.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

20-05-2011 15:07

Ewoud,

Juist ja, op de camera, en dat lcd schermpje kan ik niet zien als ik foto's in de 'zelfportretstand' maak.
Dat wil zeggen, camera op statief en afstandbediening naast me. Op deze manier is een vis nog veel sneller terug in zijn natuurlijke omgeving! De ipad ga ik gebruiken om aan het statief op te hangen zodat ik direct kan zien of de foto gelukt is.
Zo kan ik zien of ik de vis goed gepositioneerd had tijdens het maken van de foto en of de foto goed gelukt is. Hierdoor hoef ik niet steeds weer op te staan en de foto terug te bekijken op de camera. Hierbij komt ook nog is kijken dat ik dan eerst me handen droog moet maken voor ik me camera kan bedienen! Wat weer tijd kost, als we dat toch gaan aanhalen!

In mijn ogen is de ipad2 in mijn situatie een mooie toevoeging, in eerste opzicht met fotografie en daarnaast nog in vele andere functies. De enige functie die ik mis op de ipad2 en waarvoor ik dus moet jailbreaken is de functie om een Ad-hoc netwerk op te zetten. De functie van direct foto's bekijken werkt nu ook alwel, alleen gaat dit nog via een kabel!
Verder werkt alles zoals ik het wil zien.

We gaan hier verder geen apple/android discussie houden. Zijn andere fora voor!
Over de prijs kunnen ook eindeloze discussie's gehouden worden. Je hebt het er voor over of niet :wink:

Over dat de ipad geen leven beschoren is, ligt totaal aan de gebruiker! De mijne is verpakt in een leren hoesje, kan weinig mee gebeuren. We nemen tenslotte wel meer dure apparatuur mee naar de waterkant! Denk hier bijv. aan een spiegelreflexcamera, ook geen goedkope hobby maar die overleefd tot nu toe alle vissessies ook wel!?

Mvg.

Fabian
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Plaats reactie