[verzamel topic] dierenfoto's 2009

Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

23-09-2009 09:18

Het vervolg op dierenfoto's 2008: viewtopic.php?t=45174&start=0

Plaats hier je mooiste foto's van dieren.

Plaats je foto's die niet in 2009 zijn gemaakt, vermeldt het dan even.

Hoewel een foto vaak al een heel verhaal vertelt is het leuk als de fotograaf wat info geeft bij zijn/haar foto's. De gebruikte technieken en/of materialen zijn ook een interessant gegeven. Door de camera instellingen te vermelden kunnen anderen ervan leren of juist tips geven.
Bernard Holtkamp

23-09-2009 11:01

We zullen alvast maar een start maken :wink:


Wat zalmen van fish creek op de grens van canada en alaska.
(en dat daar beren zijn zien julie later wel 8) )


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-09-2009 11:22

Knap Bart, ontzettend helder water daar hé, ongelooflijk dat die beesten echt bijna levend aan het wegrotten zijn en welke gedaanteverwisseling die ondergaan ! Laat de beren maar komen !

Van mijn kant een andere soort zalm, een zogenaamde “pinkie” in volle strijd om zich naar de paaigronden te begeven met alle hindernissen onderweg :

Afbeelding
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-09-2009 13:39

Complimenten mannen, erg mooie foto's.
Bernard Holtkamp

23-09-2009 15:26

We doen ons best aart.
Helaas geen carp in die buurt,al is er wel op flinke afstand een groot meer dat carp lake heet,maar wel wat beertjes.




Een van de 2 broers.

Afbeelding

The two brothers,4 years old.

Afbeelding

Zal er later wat meer plaatsen :wink:
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-09-2009 16:14

Knap Bart ! mooi belicht ook ! Het enige jammere is dat je daar vrij hoog staat om te fotograferen hé, echt sfeervolle platen maken is niet makkelijk dan… Ik kan het niet goed zien maar heeft die linkse beer wat schade aan z’n rechteroor soms ?
Bernard Holtkamp

23-09-2009 16:29

Zou best kunnen dat er wat schade aan zit,een half uurtje later gingen ze aan het eind van de stijger een klein beetje liefde vol knokken :wink:

En ik heb nog veel meer(en betere dan deze) :D
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-09-2009 16:52

b j van houten schreef:Zou best kunnen dat er wat schade aan zit,een half uurtje later gingen ze aan het eind van de stijger een klein beetje liefde vol knokken :wink:

En ik heb nog veel meer(en betere dan deze) :D


Deze die wij daar gezien hebben was z'n oor behoorlijk in twee door een vroeger robbertje vechten waarschijnlijk... Vandaar de vraag
Bernard Holtkamp

23-09-2009 17:28

Ik zal eens kijken of ik dat bij de andere ook ziet ryan.

Wat wel duidelijk is dat deze 2 zeer regelmatig die creek bezoeken.

Een van de beheerders herkende ze gelijk als de 2 grizz brothers van 4 jaar oud :wink:
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-09-2009 18:00

Er zitten niet zoveel grizzly's die niet gekend zijn daar denk ik, die parkrangers kennen die beesten door volgens mij.

Geen berenplaatje, moet er nog steeds werk van maken maar wel een voor mij hoogtepunt qua wildlife op onze reis: op een wandeling 2 spelende wolvenpups voor onze voeten aan de rand van het bos, ééntje was er razendsnel vandoor, de andere stopte nog 2 keer op z'n vlucht om te zien wat er gaande was, net tijd genoeg voor enkele foto's... De locals waren behoorlijk verwonderd dat we deze tegen het lijf liepen, zeer uitzonderlijk volgens hen.

Afbeelding

Afbeelding
Bernard Holtkamp

23-09-2009 18:24

Heel erg uitzonderlijk!!


Wolven blijven normaal gesproken vele mijlen van mensen en zeker in de gebieden waar mensen wonen.


Heel mooi moment zeg 8)
Gebruikersavatar
Roel van Asselt
Berichten: 121
Lid geworden op: 01-06-2008 15:34
Locatie: Nijverdal

23-09-2009 18:27

Afbeelding

Afbeelding
><((((º>
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

24-09-2009 14:13

Tijdens de laatste 3 dagen van onze reis zijn we behoorlijk verwend geworden als het op wildlife aankwam. We hadden van onze gastheer en gastvrouw behoorlijk waardevolle info gekregen ivm mooses en grizzly’s in een voor de meeste toeristen een totaal onbekend provinciaal park in de buurt van Banff, volgens Bev en Rob zat er in dit park een pak meer wild dan in gans Banff samen… Als je er iets voor over hebt zul je zeker één en ander zien vertelden ze ons… We konden heel goede stafkaarten lenen en daarop hadden ze al enkele hotspots aangeduid, echter niet alle wandeltrails zouden open zijn voor publiek door de grote berenactiviteit op dat moment, dus zouden we moeten bekijken wat er open was… s’morgens om 5u vertrokken voor een rit van zo’n 75km, de weg was echter in die staat dat dit bijna anderhalf uur in beslag nam…
Vanuit de wagen konden we al enkele mooses bewonderen maar we zouden toch graag enkele mooie trails doen, op de eerste trail die Bev ons had aanbevolen was het al noppes :

Afbeelding

Enkele km verderop dan maar naar een andere trail, 8km enkel dus dat viel best mee ! Een heel mooie omgeving tussen bossen, bergen, meren en rivieren daar. Na ongeveer een dik uurtje gestapt te hebben hadden we al enkele “deer” gezien in de verte maar nog intressanter waren 2 grizzly’s die we zo’n 150 a 200m verder langs de oever van het meer aan het zoeken waren naar voedsel, vreemd genoeg maakten ze zich zeer snel uit de voeten… onze eerste ontmoeting met grizzly’s in de Fish Creek was dus gans anders geweest, hier waren ze duidelijk minder aan mensen gewend…. M’n vrouw was er toch niet zo gerust in maar ik slaagde er toch in om ze te overtuigen om de wandeling voort te zetten… Toen we een stuk verder een creek naderden stonden we plots ook in oog met deze :

Afbeelding

Qua foto niet zoveel soeps maar op het moment zelf was ik echt te bang om een betere positie te kiezen ( wat wel mogelijk was ) , de grizzly bleef rustig maar we zijn wijselijk toch stilletjes aan weggegaan, we waren amper 15m van elkaar verwijderd en dit keer stonden we geen 2m hoger zoals op de Fish Creek, geen onnodige risico’s dus…

Aangezien m’n vrouw na deze ontmoeting het niet direct zag zitten om nog verder te stappen uiteindelijk terug gekeerd en op de terugweg kwamen we dan nog een andere grizzly tegen die grappig zalmen aan het villen was zittende op z’n achterwerk, deze had ons ook al vlug in de gaten en was er plots ook vandoor niettegenstaande we zeker op 60 a 70m afstand stonden…


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al bij al een schitterende dag gehad , we zijn s’avonds tegen rond 17u vertrokken daar en in totaal zijn we daar 3 mensen tegengekomen, een verademing als je net een week in Jasper en Banff hebt gezeten… De dag erop terug gegaan en toen wat elken en 9 mooses kunnen bewonderen, deze komen nog wel !
Bernard Holtkamp

24-09-2009 18:33

Zoals altijd .......als je van de bekende paden afwijkt dan kom je ze tegen.
Zien er mooi uit die beren.


zal er zelf nog een paar bij doen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-09-2009 23:30

Vanmiddag geschoten, visarend met prooi:

Afbeelding

Klik hier voor vergroting
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-09-2009 08:32

Gave foto Daaf! Zeker voor zo'n beest dat toch vaak op grote afstand vliegt! Hopelijk heeft ie een brasem gevangen? 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

25-09-2009 11:08

Jullie hadden meer geluk met licht in Hyder dan wij blijkbaar Bart, m’n exifs zien er behoorlijk anders uit eigenlijk, meestal zit ik op iso 1600 , F4 en sluiters tussen 1/40 en 1/80… Mooie bruine grizzly's, ben vrijwel zeker dat die van ons niet dezelfde was, die was bijna naar het zwarte toe.

Daaf ,hij heeft een aardig stukje maaltijd bij precies, nice, ik zie ze hier eigenlijk nooit…
Ook eentje die graag een visje lust, iets groter wel… Ze zaten heel ver en waren zeer schuw, ik heb wat zitten klooien om er toch maar een ietwat beeldvullende foto kunnen van maken, in grijs weer met volgende camerainstellingen : 1Dmk3 , 1400mm :D ( jawel 500F4 + 2x ext + 1.4x ext ) , manuele focus, F13 , 1/80 8) en iso 800 :

Afbeelding

Afbeelding
Bernard Holtkamp

25-09-2009 12:26

Dan kan jij je dat poeltje nog wel herinneren bij fish creek.

De hele dag al zaten er 3 bald eagles hoog in de bomen maar gegeven moment gingen ze toch op een klein strookje gras aan de maaltijd.

En de hel dag zei ik het: er gaat er eentje op de ene boomstronk zitten.


En vlak voor de beren kwamen deed eentje dat ook.


Het poeltje
Afbeelding


En op die dode boom links kwam deze dus te zitten:
Afbeelding

Ik heb hem ook vliegend en zal die later er bij plaatsen.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

25-09-2009 13:34

Knappe Bart, misschien nog een poging doen om wat detail in het wit terug te halen ? Toen wij er waren hebben we 2 dagen geen Bald Eagle gezien daar, ze zaten toen met velen in het rivierestuarium iets verderop richting Steward en dus zeer ver vanaf de weg. Enkele dagen voordien had er al een prof fotograaf die er een 2 weekjes zat :o eentje kunnen fotograferen op die boom, wat één van de mooiste plekjes is natuurlijk. Wij hebben er ook een gepluimd dier gezien maar onder deze vorm :D :

Afbeelding

Grote honger mocht ie niet hebben maar wie het kleine niet eert...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-09-2009 22:23

Lijkt wel een wedstijdje Belgie -Nederland hierzo :o
Toch wel bizar om te zien dat dezelfde stekken opgezocht worden in zo'n groot land.

De zalmfoto's van bart kijken niet zo lekker vind ik, word er scheel van,wellicht veroorzaakt door de rimpeling in het water?.
Die van Ryan is top...een echte klassieker.

Mooie unieke ervaring zo met die wolven. Fraaie habitatfoto's zo.
De beren mogen er ook wezen..mooi mannen.
Knap vastgelegd ondanks het matige licht.
Mijn favoriet hier is die staande beer in het water van Ryan.
Zo'n bald Eagle platen in de vrije natuur lijkt me een mooie belevenis an sich.

Bart en Ryan, graag ook jullie aandacht gevraagd voor deze topic :D :
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 58&t=51312
Wat mij betreft is dit zo'n beetje m'n laatste poging alhier om te trachten/prikkelen om dit beter af te stemmen.

@Roel,
Die koeien zo tussendoor...heerlijke platen en lekker ontnuchterend vooral!

@Daaf,
Geen al te beste foto, maar wat een geweldige waarneming en belevenis.
Aan de foto houd je een leuke herrinering over.

mvg
Hans
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

26-09-2009 19:49

Hans Brinkel schreef:Lijkt wel een wedstijdje Belgie -Nederland hierzo :o
Toch wel bizar om te zien dat dezelfde stekken opgezocht worden in zo'n groot land.


Ik heb het gevoel dat je dit als een probleem ziet Hans ? Mocht het zo zijn dan mag je me dat gerust vertellen en dan zal ik wat minder posten geen probleem hoor... Ik kan er nu eenmaal ook niet aan doen dat zowel Bart als ikzelf ongeveer dezelfde periode deze reis hebben gemaakt, dat er dan foto's komen tja...
Trouwens de enige foto die hier op dezelfde plaats is gemaakt is de reiger van me, voor de rest zijn de beren en wolvenfoto's van me heel ver van Bart z'n beren gemaakt in een gebied die Bart zeker niet zal kennen ( ik ben zelfs vrij zeker dat Bart z'n tocht toch behoorlijk verschillend is geweest van de onze. Ik kan hier ook onmiddellijk Fish Creek beren plaatsen maar heb dat bewust niet gedaan.


Hans Brinkel schreef:Bart en Ryan, graag ook jullie aandacht gevraagd voor deze topic :D :
viewtopic.php?f=58&t=51312
Wat mij betreft is dit zo'n beetje m'n laatste poging alhier om te trachten/prikkelen om dit beter af te stemmen.



Had ik dat dan niet gedaan ofzo of is het de bedoeling nog dieper op foto's in te gaan?
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

26-09-2009 20:38

heren vooral lekker doorgaan met posten van foto's.
Dat er dezelfde soorten vogels/vissen/plaatsen bij staan, is geen probleem toch.
Als er een groep naar een park gaan, en allemaal de ijsvogel hebben geschoten, plaatsen ze ook allemaal die ijsvogel hier.
En ook die zijn allemaal het aanzien waard.
Andere camera,andere bewerking, maar zelfde plek, nogmaals geen probleem.
Dus Ryan ook lekker doorgaan :lol:

Schitterende platen allemaal.

Franca :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-09-2009 21:02

Ryan Debacker schreef:
Hans Brinkel schreef:Lijkt wel een wedstijdje Belgie -Nederland hierzo :o
Toch wel bizar om te zien dat dezelfde stekken opgezocht worden in zo'n groot land.


Ik heb het gevoel dat je dit als een probleem ziet Hans ? Mocht het zo zijn dan mag je me dat gerust vertellen en dan zal ik wat minder posten geen probleem hoor... Ik kan er nu eenmaal ook niet aan doen dat zowel Bart als ikzelf ongeveer dezelfde periode deze reis hebben gemaakt, dat er dan foto's komen tja...
Trouwens de enige foto die hier op dezelfde plaats is gemaakt is de reiger van me, voor de rest zijn de beren en wolvenfoto's van me heel ver van Bart z'n beren gemaakt in een gebied die Bart zeker niet zal kennen ( ik ben zelfs vrij zeker dat Bart z'n tocht toch behoorlijk verschillend is geweest van de onze. Ik kan hier ook onmiddellijk Fish Creek beren plaatsen maar heb dat bewust niet gedaan.


Ryan,
Je zit ernaast met je gevoel..dit is dus totaal geen probleem.
De foto's zijn ook nog eens totaal verschillend. :D
Op het overige kom ik vanavond later of morgen op terug middels pb.(Nu ff andere prioriteiten.)
mvg
Hans
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

28-09-2009 10:13

Hans Brinkel schreef:
Ryan,
Je zit ernaast met je gevoel..dit is dus totaal geen probleem.
De foto's zijn ook nog eens totaal verschillend. :D
Op het overige kom ik vanavond later of morgen op terug middels pb.(Nu ff andere prioriteiten.)
mvg
Hans


M'n oprechte excuses dan Hans, ik heb dit duidelijk verkeerd begrepen... zie mail ook :wink:

Om verder te gaan zoals het hoort nog een ander mooi maar schuw beestje, die beesten moeten tanden hebben niet normaal ! Weinig gelukte foto's omdat deze meestal enkel s'avonds zich lieten zien, iso 1600 , 400mm, F5.6 en 1/80 is heel nipt bij een zwemmende bever maar zo nu en dan had ik wel eens een scherpe :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms zie je 10-tallen bomen omliggen ( hoofzakelijk berken) en ze mogen gerust 25 a 30cm dik zijn :o . Slim zijn ze wel, je ziet dan veel bomen staan die half doorgebeten zijn, ze wachten dan tot ze vanzelf omwaaien omdat het te gevaarlijk is om ze helemaal door te knagen, eens de boom om is knagen ze hem in korte stukken en sleuren ze deze mee naar hun nest.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

29-09-2009 17:22

Filmpjes en foto's van afgelopen maand.

http://www.youtube.com/watch?v=uvR7mY1xk7M

Mvg Peter
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''