een amateur zoekt een camera

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

21-04-2008 22:59

Hallo boarders,

ik ben op zoek naar een goed fototoestel voor het maken van mooie fotos van man/vis fotos en van mijn zoontje. Alles is op amateurbasis en ik ben iemand die af en toe wat fotos maak. Zullen er per jaar ongeveer 200 zijn ofzo. Hebben jullie raad wat ik nou moet kopen? Wat is het grote verschil bijv tussen een speigelreflexcamera en een digitale breedzoom camera? Zouden jullie mij raad kunnen geven en misschien ook sommige opties? Ik ben van plan om rond de 35o euro uit te willen geven!BVD
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

22-04-2008 10:29

hoi,

ik denk dat als je niet meer uit foto's wilt halen dan gewoon leuke platen, en je daar ook tevreden mee bent.
Je het beste kunt gaan voor een gewoon goed toestel.

je kunt het vergelijken met het volgende;

aan een formule 1 auto in de 30KM zone heb je ook niet zo heel veel he.

Wat ik daarmee wil zeggen is het volgende; als je toch niet het maximale uit en spiegelreflex haalt waarom zou je er dan een kopen.

Ik denk dat je veel beter af bent met een compact camera met genoeg megapixels en een goed optisch zoombereik (ongeveer 10 x)

laat je ook niet gek maken met digitale zoom, wat dat staat in mijn ogen helemaal nergens voor, dat kun je ook met de pc.

ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik geen onwaarheden vertel.


Met vriendelijke groet,

Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

22-04-2008 13:10

Tom bedankt voor de info.

Ik denk dat ik ook maar voor een gewone digitale ga. Ik ben nog steeds aan het zoeken voor een leuke heeft iemand enig idee wat een goede camera is. Ik heb gister even zitten googlen en ikzelf vind de panasonic lumix dmc-fz18 wel een heel mooi toestel, dit schijnt een nieuwe versie van de panasonic lumix dz 8 te zijn. Heeft iemand ervaring met deze toestellen en weet iemand het grote verschil tussen de fz18 en de fz8? Zal dit een toestel zijn die een beetje bij mij past(zie mijn eerste bericht)?

graag reacties

groeten pep plomp
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Piet bijkerk
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-02-2007 15:06

22-04-2008 13:49

Hallo,misschien is dit is voor je?
Simpel in gebruik en maakt mooie fotoos vind ik.

http://www.letsgodigital.org/nl/camera/ ... /show.html

doe je voordeel ermee :wink:

mvg Piet
Een pessimist is een optimist die slecht geïnformeerd is.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

08-05-2008 11:10

Ben zelf in bezit (nou ja, pappie en mammie dan) van een panasonic lumix. Exacte type weet ik zo niet uit m'n hoofd. Is iig met groothoeklens en 10 x optische zoom. Maakt erg mooie foto's moet ik zeggen, vooral de kleuren zijn een stuk mooier vergeleken met m'n oude sony. En het 3" lcd schermpje is ook mooi groot en duidelijk.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

31-05-2008 16:09

pep plomp schreef:Tom bedankt voor de info.

Ik denk dat ik ook maar voor een gewone digitale ga. Ik ben nog steeds aan het zoeken voor een leuke heeft iemand enig idee wat een goede camera is. Ik heb gister even zitten googlen en ikzelf vind de panasonic lumix dmc-fz18 wel een heel mooi toestel, dit schijnt een nieuwe versie van de panasonic lumix dz 8 te zijn. Heeft iemand ervaring met deze toestellen en weet iemand het grote verschil tussen de fz18 en de fz8? Zal dit een toestel zijn die een beetje bij mij past(zie mijn eerste bericht)?

graag reacties

groeten pep plomp


Ik heb voor erbij (naast een spiegelreflex digitaal) een Panasonic TZ3. 10x oprtische zoom. Goede keus aan instellingen. Kleuren op vivid zetten en schieten maar. Heeft macro en een beeldstabilisator. Perfecte camers. Heeft ook nog eens veel groothoek en dat is (of was toen) bijzonder voor een compact met een groot telebereik.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

01-06-2008 10:01

Koop een leuke digitaal en je zult zien dat je van 200 opeens naar 2000 foto.s per jaar gaat

gr Gerrit
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

01-06-2008 11:50

Jooo

Heb een Panasonic DMC FZ50, en heb ongeveer zoveel verstand van foto’s maken dat ik weet hoe de zelfontspanner werkt, weet hoe ik moet scherpstellen en weet hoe ik hem in automatisch zet, en dan heb je mijn foto skills wel gehad :lol:

Maakt desondanks met of zonder de zelfontspanner naar mijn idee wel redelijke foto’s, tenminste, als je klikt als het plaatje mooi is dan 8)
8)
Plaats reactie