[verzamel topic] Dieren foto's 2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-03-2008 13:41

b j van houten schreef:Voor dat geld wat hij kost mag hij ook wel TOP presteren ruud :wink:

Ik heb zoals gezegd afscheid genomen van de wens om een 500 F4 te kopen,ga nu eerst een 2.0 extender er bij nemen en zie wel hoe dat loopt.
En anders komt er een.......300 F2.8? :wink:


Ik vind het heel vremd dat je afscheid hebt genomen van die wens!!
:lol:

Die 500 F4 kost een schamele E 5200,- dat zijn toch geen prijzen meer om aan een lens uit te geven voor Jan met de pet met zn leuke hobby?

Kijk indien het je werk is, ok dan kan ik er nog in komen, maar 5000 euro uitgeven aan een lens voor een hobby, van zo een wens zou ik ook afscheid nemen :wink:

Die wens heb ik laatst ook stieken heel kort in mn hoofd gehad, maar al snel kwam ik tot de conclusie dat ik 5000 euro voor een lens echt te ver vind gaan voor mn hobby.

Maar goed er zijn er zat hoor die ook gewoon fotograferen voor hun plezier en niet voor hun werk, en vervolgens jaren en jaren sparen en dan uiteindelijk toch over gaan op koop van zo een mega dure lens!

Maareh die 300 2.8 kost ook bijna 4000 euro waarom die dan wel ? :roll: 8) :wink:

Wat voor werk doe jij eigenlijk BJ ?

Ruud Laros schreef:niks mis mee hoor hans , integendeel schiet nu met 70/200 2.8 vr i.c.m. een 1.7 of 2.0 converter
maar nu is deze onderweg , Nikon AF-S 300mm F/2.8 G IF ED VR.
i.c.m. met bovengenoemde converters zit ik dan op 510 /600 mm en kan er ook nog mee rondlopen weegt wel bijna 3 kg maar is nog wel te doen.

je moet je af en toe wel een beetje kietelen hans :wink:


Ruud is het hobby voor jou of ook een stuk werk de fotografie ? want Kietelen ?????? die lens kost +/- 4500 euro das toch geen kietelen meer ??
Bernard Holtkamp

24-03-2008 15:13

Bart-Jaap Koorn schreef:
b j van houten schreef:Maareh die 300 2.8 kost ook bijna 4000 euro waarom die dan wel ? :roll: 8) :wink:

Wat voor werk doe jij eigenlijk BJ?



Ik zit in de beveiliging en doe geld transporten.
Er blijft wel eens wat achter 8) 8)



Maar gekheid...ik doe mobiel surveillance en alarm opvolging in de beveiliging.
En dat levert een leuk salaris op.

Maar wat betrefd de lenzen ben ik er nog niet uit.
Weet wel dat er heel snel een 24-105 L F4 komt als walk around lens en later een 17-40 of de 16-35.
Dit omdat ik dit jaar waarschijn lijk een FF koop,of de 5D of als de geruchten gelijk hebben de 5DmkII die op 22 april bekend gemaakt gaat worden. :wink: :lol:
Om die reden heb ik nu dus ook mijn tokina 12-24 te koop staan,deze past niet op een full frame helaas.
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

24-03-2008 15:29

ah ah vandaar, doe maar duur hoor !!

Ik kan echt niet snappen dat mensen gewoon zomaar even 5000 euro over hebben om een lens te kopen of een 1d mark 3 of 1ds mark 3 aan te schaffen, en dan gewoon ook nog je hypotheek enz enz enz kunnen betalen ???!

Ach ja dromen mag, zelf zal ik waarschijnlijk nooit in het bezit zijn van een 1ds mark 3 en een 500 mm prime of meer!!, dat zijn namelijk bedragen die ik niet zomaar even over hou aan het einde van de maand, en waarschijnlijk nooit een salaris zal gaan ontvangen wat mij in staat stelt om een huis te kunnen betalen en alles wat daarbij komt, en dan ook nog eens een camera's van 6000 euro of lenzen van 5000 euro of meer te kunnen aanschaffen!

Mischien eens de loterij winnen??

Maar ach het blijft een hobby hé ??!!! persoonlijk ben ik van mening dat media ook een stuk beinvoed, want wat een ander heeft en daarmee doet wil ik dan daardoor natuurlijk ook, dus zie ik prachtige foto's voorbij komen en lees ik daarbij dat die van een 500 mm lens af komen dan denk ik ja dat zou ik ook wel willen.
Gras is altijd groener ........... :wink: is maar net waar voor jou de grens van je hobby ligt.

Ik doe het voorlopig wel met mn 70-200 f4 IS L en spaar nog even voor mn 300 mm L IS f4+extender!

Wie weet hoe of wat ik over 4 jaar in mijn bezit heb, fotografeer nog geen half jaar met dslr :wink: ik wil gewoon te graag, te veel en dat alles veel te snel.
Mensen die in het bezit zijn van zulke camera's en lenzen zijn allemaal klein begonnen en stap voor stap uitgebreid toch ?!

Ik groet u weer
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

24-03-2008 15:40

bart jaap ,

heb het zweet in mijn bilnaad gewerkt de afgelopen tijd om dit te kunnen realiseren.
heb ook geen geldboom in de tuin staan helaas.

ben voorlopig dan wel klaar met investeren in deze geldslurpende hobby.
het is maar net waar je grenzen liggen bart jaap.
ken genoeg mensen die goede platen schieten met bv. een 70/300 5.6.
heb alleen de lat best wel hoog gelegd voor mezelf en ben dus niet tevreden met
het resultaat zoals het nu is vandaar deze investering.

werk overigens wel als zelstandige maar niet op foto gebied , maar wie weet ooit.....
liep vorig jaar overigens wel een mooi fotografie contract mis in het buitenland .
je weet nooit hoe balletje rolt in het leven , krijg nog wel een kans.

en bart zou lekker met je 40D blijven schieten als ik jou was anders lever je ook weer in , in je tele bereik.
moet je alsnog een 500 erbij kopen met 1.4 conv. :wink:

gr. ruud
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

24-03-2008 16:18

om
Laatst gewijzigd door Ruud Laros op 20-09-2009 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

24-03-2008 16:22

Bart-Jaap Koorn schreef:ah ah vandaar, doe maar duur hoor !!

Ik kan echt niet snappen dat mensen gewoon zomaar even 5000 euro over hebben om een lens te kopen of een 1d mark 3 of 1ds mark 3 aan te schaffen, en dan gewoon ook nog je hypotheek enz enz enz kunnen betalen ???!



Ah Bart-Jaap, ik kan daar best inkomen dat jij dat niet snapt, maar iedereen moet zoiets voor zich zelf uitmaken hé, persoonlijk heb ik heel veel duur fotomateriaal, een 1DIII , 5D, 40D en een 10-tal lenzen waarvan zo goed als allemaal L-primes met 500 F4 , 300 2.8, 85 1.2 enz... Als ik zoiets wil en kan betalen ben ik dan gek ? Neen toch ? Ik ben nu een dikke 10 jaar vrij gepasioneerd met deze hobby bezig en dan bouw je wel wat op in die tijd.
Los daarvan, ik werk veel, s'morgens ben ik meestal om 6u reeds de deur uit en s'avonds ben ik niet voor 19u thuis, de zaterdag ook nog tot kort in de namiddag. Pas op, ik kies daar zelf voor maar op die manier kan ik me al eens wat extra aanschaffen en dat doe ik heus niet omdat een ander ook dit materiaal heeft :wink:

Ik ben van mening dat als je er het gezin niet financieel hoeft voor pijn te doen dat dit moet kunnen :wink:

Bart, waarom zou je bang moeten zijn voor zo'n DO ? internet staat vol gezever maar dat zou je toch ook moeten weten, als je de lens in kwestie test voor je ze koopt en ze is goed waar hoef je dan in feite bang voor te zijn ? Persoonlijk heb ik twee kennissen die de lens in kwestie hebben en die halen daar schitterende dingen uit, ook met extenders.
Bernard Holtkamp

24-03-2008 17:22

Ik heb nog wat tijd ryan.

En ik vrees dat de 5D of zijn opvolger er toch eerder gaat komen :wink:
En die opvolger zal wel niet goedkoop zijn :(
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-03-2008 17:55

Hij is lekker scherp Ruud...waar woon je ook alweer 8) :lol:
Bernard Holtkamp

24-03-2008 18:06

Bom city hans 8) :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-03-2008 23:28

Vanmiddag na de visite nog ff een uurtje rondgereden met de auto.
Heb een zilverreiger en een lepelaar kunnen spotten en fotograveren binnen 1 gebied...helaas beide te ver weg voor een goed resultaat.
Wat is een "Grand slam" in zo'n geval?....een witte zwaan perhaps?, die zaten er ook genoeg :wink:
mvg
Hb

Vraaaagje, waar staat de afkorting CA voor?..kom dit regelmatig tegen bij lenzen-reviews
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

25-03-2008 04:39

hans ,

ca betekent chromatische aberratie en komt vaak voor bij de wat goedkopere objectieven,heb het volgende even van het web geplukt scheelt een hoop uitleg.

Een lichtbundel die door een prisma valt ontleed zich in de kleuren van de regenboog. Rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet. Ieder van de genoemde kleuren kent zo zijn eigen golflengte. Wanneer het blauwe licht, dat een vrij korte golflengte heeft, weerkaatst wordt en door de lens valt wordt het sterk gebroken. Met als gevolg een grotere afstand tussen lens en brandpunt. Andere kleuren met een bredere golflengte worden dus anders gebroken waardoor de kans bestaat dat zij achter het brandpunt vallen. Tijdens de ontwikkeling van een goed objectief wordt de ontwerper geconfronteerd met diverse lichtstralen die voor en achter het brandpunt vallen. Dit probleem, deze lensfout wordt kleurshifting of chromatische aberratie genoemd. Het is een lensfout die in twee typen verdeeld kan worden: longitudinale en transversale kleurschifting. In het eerste geval valt elke golflengte op een ander punt van de hoofdas en in de tweede is de grootte van het op de film gevormde beeld verschillend voor elke golflengte. Longitudinale en transversale kleurschiftingen zijn de voornaamste factoren die de scherpte aantasten, onverschillig welke camera of welk objectief je gebruikt.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

25-03-2008 21:34

Dit was het enige wat ik dit weekend heb kunnen fotograferen, een houtduif vanuit de woonkamer :lol: Na een hele tijd posten voor een kleine bonte specht moest ie weer zo nodig achter een tak gaan zitten om vervolgens weg te vliegen... Daar bovenop moest de zwarte mij ook nog uitlachen!

Afbeelding
beetje bij beetje
Bernard Holtkamp

25-03-2008 22:17

Tja frank het kan wel eens tegen zitten.


Nog een merel met een beetje tegen licht en een beetje sneeuw.

Afbeelding

En dag er voor zat op de zelfde paal een vrouwtje

Afbeelding


Een een gecropte lepelaar(was op verzoek bij een ander forum)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-03-2008 23:08

@Ruud, dank je wel voor de uitleg.

@Gideon...vindt het anders een beste foto hoor!..topwaarneming
Wat voor aas heeft deze aangeslagen?

Op verzoek de foto van een zilverreiger van gisteren, heel heel erg ver weg, maar onmiskenbaar een zilverreiger.
Afbeelding
De reiger en fuut tevens van gisteren...
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag tussen de sneeuwbuien door het e.e.a. gefotograveerd.
Deze Lepelaar kwam op redelijke afstand, helaas was het wat donker.
Afbeelding

De Tjiftjaf heb ik vanuit een kijkhut genomen in gezelschap van Adri de Groot (http://www.vogelboek.nl)
Afbeelding
Afbeelding

Deze torenvalk was moe...errug moe, en genoot van het zonnetje tussen de sneeuwbuien door.
Afbeelding

Wat ook voor deze sperwer gold
Afbeelding ...it was the best thing i could do...hopenlijk komt de postbode morgen m'n nieuwe lens brengen! :lol:
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

25-03-2008 23:27

De lens die je niet besteld hebt :P
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-03-2008 23:55

jawel...een tokina 400 mm prime lens
(AT-X 400 AF SD F5.6)
SD=APO
Een lichtsterkere lens zit er voorlopig niet in
mvg
Hans
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

26-03-2008 00:13

hans heb net even de specs bekeken van jou bestelde lens ,
lijkt mij geen slechte keus hier kan je echt wel wat mee.
staar je overigens niet blind op lichtsterkte hans de meest scherpe foto`s die je tegenkomt
op het web zijn geschoten op rond de F8 en hoger dus....

raad je wel aan om in raw te gaan schieten je kan zoveel meer met je foto doen als in jpg


gr. ruud
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-03-2008 00:50

Dank je wel Ruud, laten we maar hopen dat de lens is zoals beschreven..het blijft altijd tricky om zoiets ongezien tweedehands aan te schaffen.
Raw is iets voor later, eerst maar eens leren werken met photshop :wink: ..stapje voor stapje :D
Bernard Holtkamp

26-03-2008 07:30

Ben erg benieuwd hans naar die lens.

O ja...vandaag gaat niet door.
Moet toch wat werk doen van middag :-?

Morgen kan wel :wink:
En de hele dag 8)
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

26-03-2008 17:24

Goed bezig. Ach een canon 400mm F5.6 L is ook een toplens en niet de lichtsterkste. Als je een beetje fatsoenlijk weer hebt en je schroeft je iso op naar 400 is het best te doen. Mijn foto's zijn veelal genomen met een sigma 400mm APO. Meestal kom ik wel op de benodigde sluitertijden. Succes!

Tibor
Bernard Holtkamp

27-03-2008 13:09

Vandaag even met hans in zijn polder geweest.
Erg rustig en donker plus vochtig weer,wat we dan nog zagen zat op zeer grote afstand.


Behalve dan dit valkje,zat eigenlijk nog ver maar ik kon goed croppen (60%).

De ruis in deze vind ik niet hinderlijk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-03-2008 13:29

lekkere scherpe plaat hoor!...waar blijft die postbode toch :cry:
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

27-03-2008 13:39

die loopt nu in de polder met jou objectief hans :lol:

heb de mijne inmiddels wel binnen heb hem gisteren opgehaald.

gr. blije ruud
Bernard Holtkamp

27-03-2008 16:47

Postbode al geweest hans :roll:



Een berg eend die jammer genoeg niet dichtbij zat,mooie beesten trouwens.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-03-2008 17:21

Genoeg bergeenden hierzo... :lol: