dslr of compact

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

29-11-2007 15:39

Ik ben mij de laatste tijd wat meer aan het verdiepen in fotografie. Nu loop ik vaak te klooien met mijn huidige camera, een simpele compact camera. Vaak loop ik tegen de beperkingen van het dingetje aan. Vooral als het aankomt op macro opnamen is het ding absoluut niet geschikt. Ik wil daarom een nieuwe camera gaan aanschaffen. Na enig orienterend werk ben ik er in ieder geval achter dat een dslr vele malen duurder is dan een compact camera uit het top sigment. Heeft een van jullie ervaring met het nemen van macro opnamen, en de zoomfunctie van een betere compact camera? Is dit goed genoeg, of is het toch verstandig maar ff door te sparen voor een dslr.
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-11-2007 16:58

ligt eraan

Met een slr ben je er nog niet je moet er dan nog een speciale macro lens bijkopen. De kwaliteit van de beter compact modellen is ook zeer goed te noemen, en er zijn genoeg modellen met vele mogelijkheden. Tis dus maar net wat je ervoor over hebt
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

29-11-2007 18:12

Ik zou me eerst goed bedenken wat je precies wilt met de macro fotografie. Als je het niet te vaak doet is het een hele investering, je bent voor een spiegelreflex met lens en toebehoren als snel 1300 euro kwijt! Op verschillende compact camera's zit een zeer behoorlijke macro functie die het ook mogelijk maakt echt dichtbij te fotograferen.

Ik maak zelf foto's met de canon 100mm USM 2.8 macro, dit is een zeer mooie macrolens maar kost alleen al 500 euro, daar heb je ook een zeer mooie compactcamera voor...

Voorbeeldje:

Afbeelding

Afbeelding
beetje bij beetje
Tibor Peters
Berichten: 321
Lid geworden op: 14-10-2006 00:48
Locatie: Roden

29-11-2007 21:42

Ik denk dat jezelf de vraag moet stellen wil je verder met fotografie zoals vogelfotografie? Dan kom je al snel mm's te kort met een compact hoor. Ik heb zelf de fujifilm 6500FD een prima camera daar niet van maar voor het doel dat ik had (begon het fotograferen steeds leuker te vinden) werkte het op een gegeven moment niet meer. Deze gaat dan ook binnenkort de deur uit om plaats te maken voor de 20D. Maar zoals aangedragen zijn de lenzen ook een prijzige aangelegenheid en de lenzen verliezen minder snel hun waarde dan een slr.

Hij is nog in de aanbieding!! Pb maar even als je intresse hebt...

Tibor
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

30-11-2007 11:58

Bedankt vast voor de info. Ik neig toch naar een dslr ivm de kwaliteit en de optie tot uitbreiding. Wacht maar op een mooie aanbieding :P .
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Plaats reactie