Panasonic DMC-L10 + D-Leica Elmarit 14-50mm

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-11-2007 18:56

Ik heb enige interesse(volgend seizoen)in de volgende camera.
Wellicht iemand die al een en ander negatiefs weet te vertellen ?

Panasonic DMC-L10 + D-Leica Elmarit 14-50mm


Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

11-11-2007 09:48

Er staat een korte bespreking in de Digital Photo van deze maand:

Eigenschappen : kantelbaar scherm , Live view, 9 punts AF , Anti stof , Mega OIS ( stabilisatie )
Lenzen met For thirds systeem , vrij traag toestel ( weinig geschikt voor snelle aktie ) , goede kitlens.

Mooi toestel waar je zeker en vast prachtige plaatjes kan mee maken maar naar mijn mening vrij zwaar aan de prijs in vergelijking met de concurenten zoals een Nikon D80 en Canon 40D ( die dan nog een stuk sneller zijn ! )
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-11-2007 10:48

Hoi Ryan,

Bedankt voor je reaktie.
Ik had her en der idd reeds wat gelezen, maar ik ben benieuwd naar evt. ervaringen van gebruikers, al zullen die ERG schaars zijn 8)

De enige reden dat ik interesse heb in dit toestel is het kantelbaar scherm.
Ik heb nu een powershot G6, had hiervoor een G3, en wil/kan nooit meer zonder zo'n schermpje.

Een andere optie is om een nieuwe 400D of gebruikte 20D te kopen, icm met een Zig view S2A met verlengkabel.

Helaas wordt die Zig view S2A door een lokale fotovakhandel nogal afgezeken, dus weet niet of ik daar goed aan doe.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

11-11-2007 12:09

Ik zou die G6 lekker houden voor je man/vis foto's! Meer heb je er echt niet voor nodig. Voor het overige een mooie spiegelreflex...

Groetjes,

Bas
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

12-11-2007 10:08

Bas Breetveld schreef:Ik zou die G6 lekker houden voor je man/vis foto's! Meer heb je er echt niet voor nodig. Voor het overige een mooie spiegelreflex...

Groetjes,

Bas


Als je al een G6 hebt dan zou ik idd die lekker houden mits je het toestel hoofdzakelijk gebruikt voor man-visfoto’s, ik heb me enkele weken terug een G7 aangeschaft omdat ik liever niet iedere keer de reflex meeneem naar klanten en werven, ik wilde gewoon een camera die compacter is om foto’s te kunnen maken voor informatief gebruik maar ik moet zeggen dat ik heel verbaast ben over de kwaliteit die uit dat ding komt ( mits goed licht want ruis is bij ISO 400 al heel sterk aanwezig , en je moet ook kunnen leven met de traagheid ivm reflexen ) !
Plaats reactie