C, P, M, AV, onderbelichten?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

01-05-2007 14:31

Hoi,

gisteren was ik nog eens gaan vissen (geblankt natuurlijk) en wou wat foto's trekken. Nu wou ik de achtergrond nogal fel onderbelichten zodat de kleuren mooier zouden uitkomen, maar wat zag ik dat de sluiertijd in de Cstand niet versteld kan worden. Dus wat doe ik, ik ga naar de Mstand en verzet de sluiertijd, maar daar kan ik dan weer niet onderbelichten, dus ging ik terug naar de Cstand in de hoop dat die sluiertijd daar dan ook zo ingesteld stond, maar neen dat was ook niet het geval...

Scheelt er iets aan de camera? Of kan ik er gewoon (nog) geen kloot van? Wellicht is het het laatste, zoja zeg me dan a.u.b. hoe ik het wel moet doen.

(ik heb een Canon Powershot S3IS)
Laatst gewijzigd door joeri onkelinx op 01-05-2007 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

01-05-2007 15:39

Bij de Eos kun je zowel in de Av-stand en de Tv-stand onderbelichten.

In de M-stand kun je toch onderbelichten wat je wil of zie ik dat verkeerd? Daarom is het toch de M-stand (manual)?

Wat zegt je handleiding bij de camera over de instelmogelijkheden?

P.s. ik zie het verband niet helemaal tussen je vraag en de titel van dit topic!!!!!!

Is dat nodig??
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

01-05-2007 15:47

Neen ik kan hier in de Mstand niet onderbelichten alleen iso, sluitertijd, diafragma. Uit de informatie van het boekje geraak ik niet veel wijzer, is zeer dubbelzinnig.

niemand?
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

01-05-2007 19:41

Je zou je belichting op spotmeting (oid) kunnen zetten en deze vaststellen op een lichter danwel donkerder plaats.
Resultaat zou een onder versus overbelichting moeten zijn.
Nadeel is dat je dit vasthouden van de belichting waarschijnlijk met de ontspanknop moet doen, focus wordt hiermee dus ook vast gezet..
Doe dit zelf ook regelmatig, werkt prima.
(Heb gelukkig wel een apart knopje om de belichting vast te zetten.)
Probeer het eens zou ik zeggen.

Groeten,

René
Size doesn't always matter
Plaats reactie