Sensor reinigen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

14-04-2007 23:37

Ik weet dat er al heel wat topics op internet over bestaan, maar ik wordt er niet geheel duidelijk van.
Aangezien hier wel een mooi groepje mensen zit met een passie voor fotografie hoop ik hier wat antwoorden te krijgen.

Nu wil ik de sensor van mijn Canon 350 D reinigen, nu lees ik over over het gebruik van sensor zwaps, maar is dit ook echt nodig om die te kopen?
Waar doen jullie het mee? Hoe doen jullie het? Tips?
Ik wil het graag horen.
Bernard Holtkamp

15-04-2007 10:05

Als het maar een enkel stofje is dan gebruik(te) ik een blaasbalgje.
Simpel en doeltreffend.

Maar na verloop van tijd zal je zien dat enkele stofjes erg hardnekkig zijn en er dus drastiche maatregelen nodig zijn en dan gebruik(te) ik sensorswabs.
Een duur zaakje maar zeer goed werkend.

Maar...sinds ik de eos 400D gebruik heb ik maar 1x moeten reinigen.
De ingebouwde sensor reiniging werkt dus echt en ik wissel nog al van lens dus ik zou nu na 7000 kliks toch een keer weer vuil op de sensor moeten hebben.

Nog steeds niet dus en zelfs een opname van blauwe lucht op F22 toont nog steeds geen vuil!

Maar om terug te komen hoe,ik zou dus eerst een keer met een blaasbalg proberen.
Mocht dat niet voldoende zijn dan pas hardere maatregelen zoals sensorswabs.

KLIKKLIK

Ja niet goedkoop maar wel goed werkend!!

Of je kan natuurlijk ook bij je local fotoboer langs gaan en daar vragen of ze bereid zijn het te doen.

Of ff naareen ritje naar Den Haag er aan wagen en ff bij Rofarepair langs gaan.
KLIK

Goedkoop,zeer snel(sneller dan etbas!!) en zeer goede service!!

Veel sucses.

GR Bart
Laatst gewijzigd door Bernard Holtkamp op 15-04-2007 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie