Nieuwe digitale camera.

benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

14-02-2007 23:07

oke dan heb ik het toch mis wat kan mij het schelen en dat voor lul zetten doe je je eigen maar zit ik ook niet mee heb lak aan wat iemand over mij denkt voor mij part vliegen ze er mee door de luchten (maar hoe doe jij het dan leg het dan uit) want dat heb ik nog niet gehoord
(30 sec)
Laatst gewijzigd door benny gabriels op 14-02-2007 23:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-02-2007 23:09

antwoord reeds opgezocht

Met 1 uur ontspannertijd mag je wel een screensaver op je lcd beeldscherm gaan zetten :D
En.. je batterijen zullen wel errug snel leeg zijn :P
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 14-02-2007 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-02-2007 23:27

Nou, heb ff zitten googlen, en van enkele canon powershots kun je inderdaad de sluitertijd (correctie, moet zijn ontspantijd zijn) geheel naar je eigen hand zetten.

Bij mijn weten was dit tot voor kort nog maar op heel weinig camera's mogelijk..zoniet op geen enkele.
Dus voor man vis foto's wellicht een bruikbare optie.

Hoe ik het doe?...heb een draad remote van 5 meter in de bestelling. :wink:

Voorheen mocht het nodig zijn, moest het inderdaad binnen 10 seconden gebeuren..dit was absoluut niet ideaal en er mislukte dus nog wel het nodige.
Vandaar dat ik het maar weinig deed...vaak ging de vis linea recta terug zonder foto's
Met 20 tot 30 seconden moet het je toch wel lukken voor een enkele foto ??..al zou het met echt een hele zware bak van 20 kilo plus of meer ook moeizaam gaan om dit binnen de 20 tot 30 sec. te doen.

We willen de vis immers ook snel weer terug zetten in het water, dus lang op de kant houden is ook niet echt gewenst.
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 15-02-2007 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

14-02-2007 23:36

jij heb het over sluitertyd maar dat heeft toch niks te maken met de zelfontspanner en 10 sec is toch knap dat het gelukt is maar dan( STA) je wel met de vis in je hand en je geef aan dat het vaak mislukt dus ??????wat komen jullie nou dat ik dom ben????????
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

15-02-2007 00:33

klik jij eerst op de knop om een foto te maken en ga je vervolgens pas een vis vangen en dan nog optijd zijn voor je zelfontspan foto :roll:

10/15 sec is makkelijk te doen...lukt mij ook met mijn boutcamera ( trust 913 powercam zoom)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-02-2007 00:45

Benny, je hebt gelijk, moet zijn ontspantijd en niet sluitertijd. :oops:

Nee ik sta niet met de vis in m'n hand...deze ligt op een ksn mat of ze ligt netjes in m'n handen terwijl ik knielend voor de camera poseer :wink:

Als een foto mislukte, kwam dit met name doordat de karper blijkbaar nog te levendig was (ook al dril je hem rustig en goed uit).
Nou ..als het bij 3 pogingen nog niet gelukt was, jammer dan, dan ging die karper maar zonder goed gelukte foto retour in het water

Jou manier van schrijven roept kennelijk weerstand op, en zoals ik reeds hebt aangegeven
De future van het zelf instellen van ontspantijd is echt iets nieuws en bij velen blijkbaar dus nog onbekend...bij jou blijkbaar dus niet.
Enne, met af en toe een punt of komma leest het e.e.a. ook een stuk prettiger/makkelijker (just an hint)

Hoe je het beste met een ontspanknop zelf man-vis foto's kunt maken staat ergens in de fotografie topic heel goed beschreven.
Zelf ff zoeken...ik duik m'n nest in :roll:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-02-2007 01:01

benny gabriels schreef:zelf heb ik de panasonic lumix dmc-fz50 gekocht en dat is een echte camera voor de alleen visser
mvg benny


Benny dat is een fraaie camera die panasonic.
zelf heb ik als compactcamera de panasonic dmc lc5.

Voordat ik mijn sony alpha ging aanschaffen heb ik die panasonic FZ 50 ook eens bekeken, dit was 1 v.d weinigen alternatieven buiten canon met een omklapbaar schermpje.
Maar als ik het me goed herriner uit m'n hoofd kon je dat schermpje van de panasonic enkel uitklappen naar de onderkant v.d camera??
(Bij canons powershots naar de zijkant v.h toestel )
Dat het schermpje enkel aan de onderkant zat leek mij juist uiterst onhandig voor man-vis foto's...immers ik kreeg het idee dat de lens v.d camera je wel eens flink in de weg kon gaan zitten waardoor je jezelf nog niet kon zien zitten als je met man/vis wilt poseren.
Klopt dat dat het schermpje enkel aan de onderkant open valt te klappen?, en heb je al geprobeerd man vis foto's te maken met je nw camera?
mvg
HB
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

15-02-2007 09:33

Benny, ik ga die vervelende berichten van je verwijderen. Doe het liever even zelf...

Gr,

Bas
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-02-2007 09:47

Heb het boekje redelijk uit gelezen,en met die zelfontspanner komt het zeker goed,ik ga vandaag een statief kopen en zal eens gaan proberen.Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de camera.Hij maakt perfecte fotoos en je kunt werkelijk waar alles zelf instellen,sluitertijd,iso getal en ga zo maar door.

Zal binnenkort een paar fotoos plaatsen.

mvg
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-02-2007 09:49

oeps 2 keer was niet de bedoeling.
Laatst gewijzigd door Ruben vd Worp op 15-02-2007 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-02-2007 09:54

Ruben,
veel plezier met je nw camera, en laat ons meegenieten van je gemaakte foto's
gr
Hans
Bernard Holtkamp

15-02-2007 11:47

We zijn benieuwd ruben.

Gr Bart
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

15-02-2007 13:38

benny gabriels schreef:nou jeroen jij kan niet lezen maar goed dat lig aan je leeftyd en bas dat jij geen camera hebt met 2 verschillende tyden voor de zelfontspanner kan ik ook niks aan doen maar jullie doen allemaal groot maar dan mogen jullie het demonstreren dat wil ik wel zien je hebt er de ballen verstand niet van maar daar kan ik niks aan doenmaar zoek het uit met je camera en succes met je halve foto,s



:D je hebt eigenwijze mensen daar kan je niks aan veranderen maar aan een andere camera keuze wel :D mzzl beter weters :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P


Whaha, ik lig hier in een deuk :lol: Leer zelf eerst maar een normaal nederlands te typen, en lees je bericht even goed na, misschien snap ik het dan wel :-? :roll:
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

15-02-2007 13:40

sorry voor t offtopic :cry:
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-02-2007 15:12

Ruben, maak je niet druk over manvisfoto's als je alleen bent. Met een statiefje of 1-poot gaat dit prima lukken met de zelfontspanner. 10 seconden is geen probleem.

Doe het zo: stel je camera van t voren op, op de juiste afstand van onthaakmat. Dus op t statief zetten, alle instellingen (zelfontspanner etc.) instellen en scherpstellen op de juiste afstand. Ik doe dit meestal door op de afstand waarop ik de vis ga houden (midden van onthaakmat) een tas te zetten of zoiets en daarop scherp te stellen. Nou als de camera gereed is haal je de vis uit het water legt hem op de mat. Het enige wat je in 10 seconden hoeft te doen is voorover leunen en de ontspanknop indrukken en de vis oppaken en poseren. Simpel...
Bernard Holtkamp

15-02-2007 15:17

En door heel veeeel te vangen heb je het spelletje zo door.

Het is nu mooi weer dus.......plaatjes??


Bagtjuh
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-02-2007 15:23

iemand de interval stand al geprobeerd ???



Gr :wink:
Jan Peter Teerling

15-02-2007 16:34

benny gabriels schreef:mijne camera heb dat ook niet maar we hebben gekeken en de camera met de meeste zelfontspanner tyd is de cannon powershot maar die camera was voor mijn niks want het had geen draaibaar front en ik vis alleen en me camera moest voldoen aan een draaibaar scherm dat ik kan zien dat de foto er goed uit ziet en er moest een afstanbediening bij zitten want ik kan in zo,n korte tyd nietmij zelf met de vis in me hand op de foto zetten en je kan mij niet wijs maken dat iemand dat dan in 1 min kan dus laat staan dat het in een halve min kan maar dat willen de mensen niet snappen en je kan bewijzen van nog zeggen van ja dan pak ik eerst de vis op en dan loop ik naar me camera en dan druk ik op de knop en dan ga ik zitten bewijze van dan loop je met een vis beweeg je vis dan lig die op je camera en meschien nog op de grond dus die optie zie ik en hoop andere vissers ook niet zitten


@Benny,
Je zit Jeroen aan te vallen op zijn leeftijd,maar met jou leeftijd zou je toch moeten weten dat een stukje tekst des te fijner leest met punten,komma,s en hoofdletters?
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-02-2007 16:40

Morgen ga ik een nachtje vissen,zal dan fotoos van mijn rotzooi maken en van de omgeving,en hopelijk een mooie vis.

geduld bas(bart :lol: )
Gebruikersavatar
Jeroen Overmars
Berichten: 844
Lid geworden op: 31-03-2005 19:09
Locatie: Raalte

15-02-2007 16:58

Jan Peter Teerling schreef:
benny gabriels schreef:mijne camera heb dat ook niet maar we hebben gekeken en de camera met de meeste zelfontspanner tyd is de cannon powershot maar die camera was voor mijn niks want het had geen draaibaar front en ik vis alleen en me camera moest voldoen aan een draaibaar scherm dat ik kan zien dat de foto er goed uit ziet en er moest een afstanbediening bij zitten want ik kan in zo,n korte tyd nietmij zelf met de vis in me hand op de foto zetten en je kan mij niet wijs maken dat iemand dat dan in 1 min kan dus laat staan dat het in een halve min kan maar dat willen de mensen niet snappen en je kan bewijzen van nog zeggen van ja dan pak ik eerst de vis op en dan loop ik naar me camera en dan druk ik op de knop en dan ga ik zitten bewijze van dan loop je met een vis beweeg je vis dan lig die op je camera en meschien nog op de grond dus die optie zie ik en hoop andere vissers ook niet zitten


@Benny,
Je zit Jeroen aan te vallen op zijn leeftijd,maar met jou leeftijd zou je toch moeten weten dat een stukje tekst des te fijner leest met punten,komma,s en hoofdletters?


Dat vertelde ik hem dus ook al. Vind je het dan gek dat ik hem niet begrijp.
Gr,

Jeroen :)
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

15-02-2007 17:08

@benny gabriels..

De Panasonic Lumix heeft bij minder licht meer last van beeldruis en is kwalitatief minder goed gezien de prijs die je ervoor betaald.

De Fujifilm camera gebruikt ccd technologie die zorgt voor uitstekende foto's en bij minder licht nauwelijks ruis!

Dus van een miskoop van Ruben is hier absoluut geen sprake.

Gezien we de meeste vissen in schemering, ochtend vangen.

een nadeeltje is dat de Fujifilm op batterijen werkt. Goed voor +/- 400 foto's bij normaal gebruik.

Mvg niek.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

15-02-2007 18:46

Niek

ik ben ook nog zeer te spreken,aleen de instellingen moet ik onder de knie krijgen.

De zelfontspanner weet ik al hoe die werkt.

Moet aleen nog uitfigulieren hoe dat precies in zn werk gaat mer sluitertijd etc etc etc.
Gebruikersavatar
Niek da Bont
Berichten: 456
Lid geworden op: 28-11-2005 10:32
Locatie: Uden

15-02-2007 19:58

is echt een topding
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-02-2007 21:44

400 foto"s per lading n nadeel ???

Komen jullie van n andere planeet 8)
benny gabriels
Berichten: 70
Lid geworden op: 09-10-2005 15:42
Locatie: nieuw vossemeer

15-02-2007 23:21

Hans dat schermpje kan je zo draaien dat je aan de voorkant van je camera je eigen kan zien.
En wat die canon betreft toen ik hem kocht waren die camnera,s met scherm aan de zijkant er niet .
En als ze er wel waren met scherm aan de zijkant ,dan zat ik met het volgende :dan had die betreffende camera geen mogelijkheid om een afstand bediening er op aan te sluiten .
Daarom kwam ik op de panasonic
Bij elkaar heb ik samen met die vent in de winkel wel 3 uur aan het zoeken geweest om mijn 2 wensen(eisen) in 1 te krijgen .




Niek wat jij zij over die camera van mij is grote onzin ,hij is nog scherper dan al de tv,s bij ons in de familie en hij is 10 mega pixels dus kwalitiet is mega goed.
Nou stop ik met deze hele topic want krijg alleen maar scheve reatcies, terwijl ik van begin af aan heb gezegt dat het niet is om iets af te kraken maar om hem aan het denken te zetten .
(wat zijn bedoeling was met zijn camera ,of hij alleen vis of met maatjes)

Toen zij ik jeroen dat jij niet kon lezen volgens mij .

m.v.g benny