Dierenfoto's 2007

Gesloten
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

19-08-2007 17:58

zo jij hebt echt een scherpe camera. zijn echt mooie foto's geworden

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

19-08-2007 19:29

Lekkere foto's man.

Ook gaaf dat ze gewoon vogels hebben die hier voorkomen. Das echt gaaf.

Eerste "uiltje" lijkt me Dwergooruil. Die 2e "uiltje" lijkt mij Bosuil. Die Bird lijkt op een (jonge) Havik.

Amerikaanse Torenvalk is ook een gaaf beest zeg.
Bernard Holtkamp

19-08-2007 19:33

Die amerikaanse torenvalk is een verrot leuk beestje.

Is denk ik nog geen 15 cm hoog en weegt bijna niets,maar is verschrikkelijk snel.

Zal morgen nog wat plaatsen.
En er waren zoveel soorten dat je gewoon even de weg kwijt raakt :lol:
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

19-08-2007 20:05

Bart, vlijmscherpe en goed belichte plaatjes, echt heel knap uitgevoerd ! Alleen jammer van de achtergronden op sommige foto's...

ik respecteer ieders keuze maar mij zou het in geen geval boeien om dergelijke plaatjes te schieten, maar ieder moet dit natuurlijk voor zichzelf uitmaken , voor mij lijkt het wat op dikke vissen op een betaalput gaan vangen, intresseert me ook niet trouwens...
Bernard Holtkamp

19-08-2007 20:21

Je had die laatste regel ook wel met wat grotere letters mogen plaatsen hoor want ik begrijp wat je bedoelt.

Maar de keuze om naar dit soort shows te gaan is voor mij niet moeilijk omdat sommige soorten hier gewoon niet te zien zijn.
De europese oehoe is zeer zeldzaam.
De caracara komt hier niet voor.
Voor de verschillende soorte arenden moet je toch veel kilometers reizen.
En zo zijn er nog een paar soorten die hier of niet voorkomen of zeer zeldzaam zijn.

De firma die hier zijn deuren opend is een van de grootste in europa en verkoopt niet alleen maar neemt ook deel aan aktie's om bepaalde soorten weer terug te brengen in de natuur.
Ze doen dus zeer goed werk!

En wat betrefd de achtergronden heb je gelijk maar hier valt helaas niets aan te doen,het hele terrien buiten is omgeven door een hek met zeer dun groen gaas en trallies en die krijg je moeilijk weg.
En voor de binnen platen geld dat ook,je doet er niets aan.
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

19-08-2007 20:33

Ik heb hiermee geen kwade bedoeling hoor Bart, ik respecteer dit ten volle voor alle duidelijkheid maar van mij zal je zo geen foto's zien meer niet. Je hebt wel gelijk als je zegt dat dit natuurlijk een unieke kans is om bepaalde soorten te fotograferen zonder dat je er 10 uur voor op het vliegtuig moet :(
Jammer dat ze niet wat konden in fotogeniekere plaatsen tentoongesteld worden, diafragma meer opendraaien had gekund maar dan heb je weer andere problemen...
Hebben ze ook vliegdemo's gegeven ? kan ook heel mooie platen opleveren waarschijnlijk ?
Maar geen enkele opmerkingen fotografisch gezien, technisch perfect !
Bernard Holtkamp

19-08-2007 21:17

De vlieg demo's waren niet te doen vanwege de beperkte ruimte,er hing een net boven het terrein,en mijn aandacht voor andere bird's.
Ook de soorten die er gebruikt werden spraken mij niet aan maar enkele van de andere aanwezige hebben wel een paar mooie platen getrokken van bv een vliegende europese oehoe.

Toch raad ik je aan om eens een show te bezoeken want je kan heel veel leren van deze jongens.
Zo heb ik gister weer wat over buizerd's geleerd en een bepaald gedrag in de natuur 8)

En zo kon ik eindelijk vandaag die gast van down under zonder trallies vast leggen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-08-2007 23:26

Hier wat foto's van mij van deze dag.

http://www.dslrwereld.nl/index.php?topic=295.new;topicseen#new
Leuke site die DSLR site...wel nog ff wennen hoe alles werkt 8) :oops:

Wel echt niet echt?....tja we leven hier wel in de randstad he Ryan :wink:
Volgende stap is de wilde natuur..
Mag ik bij jou svp alvast oefenen voor ijsvogeltjes Ryan? :D
gr
HB
Bernard Holtkamp

20-08-2007 07:26

Nog een paar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-08-2007 08:34

Bij die (schitterende) close ups van die Buizerd, zoals die laatste 2 foto's zie je de achtergrond dermate wazig dat het gewoon natuurlijk lijkt, vind ik. Persoonlijk vind ik dat ook het mooiste. Maar dat is niet altijd mogelijk bij een roofvogelshow. Een ramp is natuurlijk de valken met de kapjes op hun kop. Ik maak op zo'n moment dan wel foto's omdat het zulke gave beesten zijn en omdat je zo fucking dichtbij staat, maar doe er laten eigenlijk weinig mee. Als natuurfotograaf probeer je stiekem toch te lijken alsof je die Bateleur-arend of Oehoe in het wild op de foto hebt gezet :wink:

Maar goed, in principe zijn het foto's van een roofvogelshow, niet in de natuur dus zo raar is het niet dat de achtergrond soms uit gaas of schutting bestaat. Ik moet zeggen bij de foto's van Bart is het onderwerp dermate mooi (en akelig scherp) dat je die achtergrond een beetje vergeet.
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

20-08-2007 14:01

Afbeelding

ach ik vond dit wel grappig.

groeten... :roll: 8) :roll:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

20-08-2007 14:27

:lol: Mooie foto Roy! Ja... die andere bakken er niet zo veel van :lol:
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-08-2007 14:33

Ja die kleine donsbolletjes zijn ook grappig.

Ik had vanochtend een heel verhaal getypt maar toen had carpboard spatjes. Alles weg. Dus nu poging 2.

Van het weekend ben ik paar x naar rijnstrangen geweest. Wisselvallig weer, maar zaterdagmiddag was t mooi zonnig weer. Bij een boerderij daar zitten altijd veel Huismussen en die wou ik nog een keer mooi op de foto hebben met een mooie achtergrond. Soms gingen ze bovenin de meidoornhaag zitten van de zon genieten. Een enkele keer mooi bovenin het topje. Dit heb ik ervan gemaakt. Had de zon van links mee, heb 2/3 stop onderbelicht maar vind nog dat de lichte borst van de vogel op de 4e en 5e foto wat overbelicht is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In rijnstrangen zelf had ik weinig succes met de vogels. Veel broedvogels zijn weg, wintergasten en doortrekkers nog weinig aanwezig en veel vogels zijn in de rui dus het is rustig. Dan maar de macrolens erop geschroeft want ik wist dat er wat leuke libellen vliegen. Ik heb op het oog de soortnaam erbij gedaan, maar kan er naast zitten. Sommige soorten zijn verrekte moeilijk te determineren.

Houtpantserjuffer:
Afbeelding

Lantaarntje bij schijtweer:
Afbeelding

Blauwe Breedscheenjuffer, mooier was als kopje naar mij toe gedraaid zat i.p.v. van me af:
Afbeelding

..ging later op mijn hand zitten:
Afbeelding

Gewone Pantserjuffer:
Afbeelding

Kleine Roodoogjuffer:
Afbeelding

Op de dijk zat een jonge Spreeuw die vrij dicht te benaderen was. Vrijdag ook al, maar toen vloog ie weg omdat er mensen met een hond aankwamen. Zaterdag bleef ie zitten, erg dichtbij. Ik moest uit de hand schieten met statief tussen mn benen geklemd, want die smijt je niet even aan de kant, dan is de vogel ook weg. Hij is niet superscherp daarom. Wel leuk te zien dat ie langzaam volwassen wordt. De bruine vacht verdwijnt en het volwassenkleed komt erdoor. Deze is net een puber:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

20-08-2007 14:35

Ruud Visser schreef::lol: Mooie foto Roy! Ja... die andere bakken er niet zo veel van :lol:


Gaan we katten Ruud? :lol:
Bernard Holtkamp

20-08-2007 14:40

Ik ga ruud slaan :lol: :lol:

Maar mooie serie van die musjes rick.
Gerrit Hees

20-08-2007 15:12

Mijn foto technische hoogstandjes blijven bij me hengels fotograveren ( die kennen niet weglopen/vliegen :P :lol: ) op zich zijn er hier vogels zat om de camera op los te laten :) maar hoe krijgen jullie dat beest zo scherp op de foto als ik ga lopen inzoomen wordt het allemaal wazig?
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

20-08-2007 17:50

:P thnx ruud :wink:

en de rest maakt ook erg vette foto's 8) :lol: 8)


groeten...
Bernard Holtkamp

20-08-2007 19:59

Hier een vogel waarvan hans even de naam niet wist :lol:

Nu wel toch hans??

http://i187.photobucket.com/albums/x228 ... nmaar_.jpg
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-08-2007 21:40

Kookaburra... :)

Maar wat is dit er dan voor eentje?...een furby soms? :lol:
http://i226.photobucket.com/albums/dd24 ... C02088.jpg
Bernard Holtkamp

20-08-2007 22:20

Ik dacht eerst aan de sperweruil maar na goed kijken is die het dus niet.

Zal morgen even in mijn bestand kijken.

Had je deze buiten geschoten of in dat aparte hok met al die kleine uiltjes?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-08-2007 08:31

Australische Uilnachtzwaluw?

Als ik thuis ben vanavond plaats ik wat foto's van jonge Zandhagedis, jonge Gladde Slang en close up vrouwtje Zandhagedis. Dat waren een paar gave momenten gisteren. 2 jonge Gladde slangen gezien zelfs. Een aantal Zandhagedissen kunnen fotograferen, waaronder op het einde toen ik alweer richting auto liep 1 die supermooi vrij zat én de zon kwam door... én hij (zij moet ik eigenlijk zeggen) bleef zitten!
Bernard Holtkamp

21-08-2007 10:25

Als hans deze buiten heeft geschoten dan is het volgens mij een erg jonge sneeuwuiltje.


Anders is het een close up van deze,ook een jonge sneeuw uil:

Afbeelding
Bernard Holtkamp

21-08-2007 11:14

Een paar op groot formaat:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

21-08-2007 11:48

Rick Boerboom schreef:Australische Uilnachtzwaluw?

Als ik thuis ben vanavond plaats ik wat foto's van jonge Zandhagedis, jonge Gladde Slang en close up vrouwtje Zandhagedis. Dat waren een paar gave momenten gisteren. 2 jonge Gladde slangen gezien zelfs. Een aantal Zandhagedissen kunnen fotograferen, waaronder op het einde toen ik alweer richting auto liep 1 die supermooi vrij zat én de zon kwam door... én hij (zij moet ik eigenlijk zeggen) bleef zitten!


Ben erg benieuwd naar je gladde slang resultaat.
Ik wil me binnenkort, als ik een telelens heb aangeschaft, ook op de slangen proberen te richten. Hier in de buurt zijn diverse plekken waar redelijk wat adders voorkomen. Ben erg gefascineerd door die beestjes.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-08-2007 14:06

Ok, daar komt ie:

Adult Zandhagedis:
Afbeelding

idem:
Afbeelding

Juveniel Zandhagedis:
Afbeelding

Juveniel Gladde Slang:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sprinkhaan spec.:
Afbeelding

Afbeelding

Adult Zandhagedis:
Afbeelding

Afbeelding
Gesloten