Dierenfoto's 2007

Gesloten
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-08-2007 11:49

Gerardo Heezen schreef:zo te zien staat de reiger op een schuine helling een dijkje ofzoiets. dan is het toch logisch dat hij schuin staat?


Klopt inderdaad maar dan nog staat die reiger scheef tegenover de horizonlijn , dat zie je duidelijk aan de poten van de reiger die volledig mee schuin staan. Het grootste probleem was denk ik hier het standpunt van waaruit de foto is genomen, het zou beter geweest zijn moest Kevin de reiger kunnen besluipen hebben van langs de oeverlijn en niet van langs achter op de berm. Maar besluipen is niet altijd even makkelijk da’s ook een feit.
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 11:58

Klopt Ryan, toen ik de Reiger benaderde voelde die zich er al niet al te lekker bij en toen moest ik dus helaas vanachter het duikje de foto,s schieten. Bij de eerste platen die ik schoot ging het me er in eerste instantie alleen maar om dat de Reiger er op stond zodat ik in ieder geval wat beeldmateriaal had. Daarna wou ik verder gaan en dus ook vanuit andere standpunten schieten, zoals ik hierboven ergens al aangaf vloog het beestje toen weg en had ik dus alleen dit. Ik vind de manier waarop de reiger er op stond bij deze foto het mooiste maar als jij zo kritisch bent met de horizonlijn ga ik even kijken of er tussen de plaatjes een foto is waarbij die wel recht is :wink: Had d,r eerlijk gezegd niet op gelet want vond het belangrijker dat ik um geschoten had :lol:

Kevin
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 12:01

Ik vind trouwens de manier van comentaar leveren wel weer erg grof dit had ook anders gekunt naar mijn idee, ik doe mijn best en heb plezier in wat ik doe en die PERFECTE platen komen dan wel.

@BJ, ik ben licht kleurenblind en kan kleuren als heel licht paar en blauw niet onderscheiden, zelf valt het me dus niet op :oops:

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-08-2007 12:28

Kevinskie de Boer schreef:Ik vind trouwens de manier van comentaar leveren wel weer erg grof dit had ook anders gekunt naar mijn idee, ik doe mijn best en heb plezier in wat ik doe en die PERFECTE platen komen dan wel.



Kevin, als dit voor jou een grove manier van comments leveren is dan geef ik je de goede raad om dergelijke foto's niet op bepaalde fotografiesites te posten...
En als je goed leest dan zou je moeten zien dat ik dit commentaar geef omdat je foto's er enkel en alleen beter zouden van worden. Als je enkel maar foto's post om er hoera comments op te krijgen dan vrees ik ervoor als je niveau ooit deftig omhoog zal gaan...
Met de beste bedoelingen alvast...

PS: wat betreft de kleuren kan ik Bart alleen maar gelijk geven... Eventueel is Raw schieten de beste oplossing voor dit probleem ( ik ben wel wat ontgoocheld in de AWB van de D40 in elk geval :roll: )
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 12:31

Hier een van mijn laatste foto,s. Bij deze foto heeft Ryan in ieder geval zijn zin over het feit dat de horizon recht staat :lol: :wink: Verder is naar mijn idee de ietwat paarsige tint ook weg.
Ik had nog een vraagje BJ, zie jij echt paars op de reiger zelf of vind je hem te paars omdat de tint rood in het gras te veel naar voren komt en de tint blauw in de reiger te ver naar voren komt ? Dit vroeg ik me af omdat het gras linksonderin wat rood is en de veren van de reiger wat blauw en dat geeft ook aan dat er te veel paar in zit ( ?? ).

Hier de foto waar ik het nog over had, ik ga morgen weer op pad met de camera, vandaag moet ik andere dingen doen.

Afbeelding

Kevin..
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 12:35

Ryan ik snap dat je mij wilt hebben en ik wil ook dolgraag van jullie leren, maar om nou te zegge dat je ronduit van je stoel valt is wat overdreven haha :lol: Op die manier :wink: Bedoel er verder niks mee.
Wat betreft RAW schieten daar ben ik nog niet helemaal handig mee, zou je voor mij uit willen liggen hoe dit helemaal precies werkt via simpele programma,s op mijn computer ik weet namelijk niet hoe ik de files om kan zetten :oops: . Ik heb geen luxe programma,s als Photoshop oid. Ik heb hier ergens op het forum al eens een vraag gesteld over RAW maar ik heb eerlijk gezegd nog niet echt een zuiver idee van hoe en wat.

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-08-2007 12:46

Over Nikon Raw ( Nef zeker ? ) kan ik je niet veel vertellen, daar zul je eens een oproep moeten doen naar de aanwezige Nikonians hier. Ik weet niet of Nikon intussen al een gratis Raw convertor meeleverd net als Canon ? Vroeger dacht ik van niet maar dit is intussen misschien veranderd ?
Eventueel is PS elements een goed en budgetvriendelijk programma, de juiste plugins via adobe voor je camera downloaden en meer dan dat zou het niet mogen zijn.
Voor mijn Raw conversies ( Canon ) gebruik ik het gratis meegeleverde pakket DDP , werkt heel erg goed volgens mij…

Mocht je een Raw file hebben gehad zou je in elk geval de overbelichting wat hebben kunnen aanpakken en ook je witbalans perfect hebben gekregen, nu misschien is het zoiezo beter als je eerst enkele weken in Jpeg doorgaat om te starten, teveel ineens is ook niet altijd van het goede. Kijk eens in je handleiding ivm witbalans en experimenteer even hiermee, zal je al heel wat vooruit helpen!

PS : wat dat betreft van die stoel vallen , had je die smilie niet gezien :wink: ( zo serieus moet het toch niet altijd zijn hoop ik :D ? )
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 13:02

Nee zo serieus is het zeker niet Ryan, en wat betreft het te veel van het goede willen doen in een keer heb je wel gelijk, ik heb mijn camera net en ken nog lang niet alle ins en outs en om dan gelijk een kwalitatief goede plaat neer te zetten van een reiger is mijn inziens onmogelijk :D
Om even verder te gaan op dat RAW ( NEF ). Ik heb een meegeleverd programma gekregen van Nikon waarin ik wel in staat ben de foto te openen en te bewerken maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem nu in JPEG kan opslaan. Ik ga nog even verder aan het klussen maar ik denk dat ik de komende tijd bezig ga zijn met foto,s maken in JPEG zodat ik allereerst een goede feeling met mijn camera krijg.
Ik zal de komende tijd nog wat foto,s posten zodat ik eventuele tips kan ontvangen en dan kom ik er wel :wink: Zolang ik maar plezier heb he :D

Het was ook niet te verwachten dat er een super goeie plaat uit kwam aangezien ik hem 1. snel moest nemen 2. in automatische stand moest nemen 3. geen ideaal licht had 4. ik mijn camera nog niet helemaal ken. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben weg, ik ga toch maar even foto,s schieten van wat simpele bloeme e.d. die lopen tenminste niet weg :D haha

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

29-08-2007 15:34

Ryan Debacker schreef:Kevin, als dit voor jou een grove manier van comments leveren is dan geef ik je de goede raad om dergelijke foto's niet op bepaalde fotografiesites te posten...
En als je goed leest dan zou je moeten zien dat ik dit commentaar geef omdat je foto's er enkel en alleen beter zouden van worden. Als je enkel maar foto's post om er hoera comments op te krijgen dan vrees ik ervoor als je niveau ooit deftig omhoog zal gaan...
Met de beste bedoelingen alvast...


En hier ga je de fout in vind ik. Dit is geen fotografiesite. Dit is een karpersite. Een karpersite waar enkele leden wat doen aan natuurfotografie. De één met een Canon eos 1D met 500 mm F.4.0 L USM IS, de ander met het cameratje op zijn telefoon. Het is niet het doel om alleen maar perfecte foto's hier te tonen. En ook niet om een minder perfecte foto af te branden, om het maar even wat kort door de bocht te formuleren. Het is hier natuurlijk geen birdpix.nl.

Sommige mensen posten hier inderdaad een foto alleen om iets te laten zien en zijn blij met hoera comments. Niet iedereen heeft het streven om een zo goed mogelijke natuurfotograaf te worden en steeds hun niveau op te krikken. Vooral plezier van het fotograferen tijdens en ook buiten het vissen lijkt mij het allerbelangrijkste. En als een foto op het forum positief wordt opgevangen draagt dat mijns inziens bij aan de plezier die je aan deze hobby binnen een hobby hebt.

Natuurlijk is het de kunst om met (opbouwende) kritiek om te gaan. Wat absoluut soms ook moeilijk is. Je doet enorm veel moeite om een dier op de foto te zetten, koopt er soms dure materialen voor en gaat met veel enthousiasme en verwachting het veld in. Als je met dat zelfde enthousiasme en diezelfde verwachting een foto aan de rest van de mensen hier laat zien en er komt eigenlijk alleen maar kritiek uit is dat vervelend. Ik snap absoluut dat jij Ryan, en de anderen (om dit commetaar van mij wat meer in een algemener verband te plaatsen) commentaar leveren met de beste bedoelingen. En uiteindelijk zal het commentaar op een bepaalde foto er inderdaad aan bijdragen dat het de volgende keer beter lukt. Maar je moet de lat niet te hoog leggen. We zijn niet allemaal topvogelfotograven. We hebben niet allemaal een L-lens in onze rugzak. Ik wil niet dat dadelijk veel mensen niet meer gestimuleerd worden om foto's te plaatsen omdat men bang is een lading kritiek over zich heen te krijgen omdat er wat aan mankeerd. Dan houden slechts een handjevol carpboardleden over die wél iets durven plaatsen. En dat wil ik ten aller tijde voorkomen! We doen dit allemaal voor ons plezier.

Nogmaals Ryan, zie dit niet zozeer als een aanval op jou persoonlijk, maar meer nog een algemene opmerking. Ik weet heel goed dat je de beste bedoelingen hebt met het geven van kritiek. Jij bent een fotograaf weer velen een hoop van kunnen leren. En ik denk dat al jouw tips zeer bruikbaar zijn, maar probeer het één en ander in zijn verband te houden.
Ik zelf vind de foto zeker niet zo matig als wellicht gesuggereerd wordt of wat een mogelijk verkeerd geinterpreteerde posting doet geloven. Zelf zou ik al heel blij zijn met zulke foto's van een Blauwe Reiger, want zo mooi heb ik ze nog niet geschoten! De enige Blauwe Reigers die ik op foto heb staan zijn 100 meter ver weg of zo. Geniet van het moment wat je heel mooi vastgelegd hebt en geniet van de erg verslavende hobby natuurfotografie. Laat niets je weerhouden om de meest moeilijke vogel op de foto trachten te zetten omdat er mogelijk een hoop gezemer over ontstaat. Iedereen ziet iedereens foto met plezier tegemoed. Althans dat is mijn streven en wat ik hoop te zien in dit onderdeeltje fotografie onderaan de lijst onderwerpen in dit karperforum.

Groet Rick
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

29-08-2007 15:45

Kevinskie de Boer schreef:@BJ, ik ben licht kleurenblind en kan kleuren als heel licht paar en blauw niet onderscheiden, zelf valt het me dus niet op :oops:

Kevin.


Haha, als je dit nou van tevoren had gezegd :P 8)
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-08-2007 16:23

Rick je hebt voor de volle 100% gelijk , misschien laat ik me wat teveel meeslepen door mijn normen wat betreft fotografische kwaliteit, m’n excuses daarvoor maar ik probeer idd alleen maar de persoon in kwestie iets bij te brengen ( niet dat ik pretendeer dat ik een topfotograaf ben, helemaal niet !)
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 17:42

Rick ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven, bedankt dus :D En Ryan de manier waarop je je comment leverde vond ik wat grof maar daar maak ik geen probleem van, integendeel. Hoe harder jij je comment geeft hoe harder ik me best doe om wel een sublieme foto te posten, daar leer ik dus van. Ik vind fotografie harstikke leuk en wil er zeer veel tijd/moeite en geld in gaan steken als is het alleen voor mijn eigen plezier, het is harstikke leuk om op pad te gaan en platen te schieten van alles wat staat, valt, vliegt, klimt, loopt en beweegt :D Ik wil heel graag dingen van jullie leren en dat is juist een reden dat ik hier foto,s post. Natuurfotograaf zou ik dolgraag willen worden maar ik begin net met serieus materiaal te werken, dus kan ik en dus ook de anderen nog niet heel veel verwachten he :wink:
Ik neem het je echt niet kwalijk Ryan, ik ben zelfs blij dat je me helpt :D :wink: Laten we nu maar verder gaan met platen posten :wink:

Laat eens wat zien :D

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

29-08-2007 17:48

En als ik dan aangeef om verder te gaan met platen posten moet ik ook initiatief nemen he :D haaahaaa..

Zat net te eten in de tuin en terwijl we zaten te eten kwam er weer eens een leuke huismus langs om te kijken of er wat eten/badderen/beleven viel. Ik vond hem zo leuk op de schutting zitten dat ik het niet kon laten even het eten te laten staan en een plaat te schieten.
( dit is al de zoveelste mus die de lul is, maar ze zijn gewoon leuk om te schieten :oops: )
Afbeelding
En deze duif moest er ook gewoon op :D
( wel iets gecropt, vond er te veel ruimte omheen zitten.. )
Afbeelding

Kevin.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Bernard Holtkamp

29-08-2007 21:49

Nog een paar killers.

Afbeelding

Afbeelding

En een knopensloper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2007 22:40

Rick,
Goed commentaar

Ryan 7 Kevinskie, beiden sportief opgepikt :wink:

Bart, van de week is er in zuid holland door de AID de nodige roofvogels weggehaald...zou dat bij die kwekerij zijn geweest?
Met nieuwsgierige en zwaar teleurgestelde groeten omdat ajax verloren heeft HB
Bernard Holtkamp

30-08-2007 09:09

Ik heb het gelezen hans.

Maar er zijn meerdere kweekers in Z-H :wink:


Voetbal is niet iets waar ik me druk om maak :wink:
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

30-08-2007 13:19

Die tweede is een hele mooie, schitterend beest ook :o ! Misschien in PS die lichte bovenkant proberen ook zwart te maken, trekt nogal wat aandacht weg jammergenoeg ( lijkt me niet zo moeilijk met PS dit )
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-08-2007 13:54

Mooie vogels allemaal weer! Wat blijft het toch gaaf om roofvogels van zo dichtbij te zien (en te fotograferen). En zo scherp! :wink:

Idd zou misschien een donkere achtergrond nog mooier zijn. Springt die kop er meer uit!
Bernard Holtkamp

30-08-2007 18:41

Een ander pose van de zelfde bird.

Afbeelding

Zal er nog een paar opzoeken en hier neezetten 8)
Bernard Holtkamp

30-08-2007 18:45

Heel vreemd.

Ik had voor het vorige bericht een uitleg geplaatst maar die is ineens pleitte.

Dan heel in het kort opnieuw.

Rick zet in je agenda: Augustus 2008!
Roofvogelshow in berkel en roodenrijs!

@ryan: ik was er al mee bezig geweest om die witte bovenkant weg tewerken maar ik vind persoonlijk het resultaat niet goed.
Dus daarom nu een andere.
Bernard Holtkamp

30-08-2007 20:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat jeugd
Afbeelding

En meneer de europese oehoe
Afbeelding
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

31-08-2007 08:02

Erg mooi Bart,

Vooral die tweede springt er voor mij behoorlijk uit! Gaaf.

Overigens ben ik in een vergevorderd stadium om van iemand zijn Sigma 400MM 5.6 APO MACRO HSM over te nemen!
Bernard Holtkamp

31-08-2007 08:47

Dat lijkt me een leuk lensje wout :wink:

Waarom in kleine letters?
Je mag dat best wel in het groot zetten hoor.

Zelf ken ik die lens niet maar 400mm is een mooie werk afstand en ik ben benieuwd of het je lukt.
En hoe dan de platen zijn he :wink:
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

31-08-2007 09:00

Kleine letters omdat het een beetje offtopic was, net als de kleine letters van Hans toen ie over Ajax begon. Maar goed, dan maar een keer offtopic.

De lens lijkt me gewoon een perfecte binnenkomer, de testen zijn zeer positief en ik heb meerdere mooie resultaten gezien op het net.
Ik was op zoek naar een lens voor een bedrag dat ik nog een keer op kan hoesten zonder ervoor krom te moeten liggen. Dat is hier het geval (denk dat ik er voor 250 euries aan kan komen). Belangrijkste overwegingen voor mij:

1- Betaalbaar, maar dan wel een lens waar ik leuke foto's mee kan schieten, anders begin ik er niet eens aan. Dat lijkt hier het geval.
2- Een lens die ook nog weer te verkopen is als ik verder wil kijken. Ik heb gezien dat de lens op diverse sites voor ruim 400 euro van de hand gaan, dus denk ik er goed aan te doen om hem voor 250 euro aan te schaffen.

Nadeel is dat ik dus (nog) geen bereik heb tussen 55 en 400 mm, maar goed, je moet ergens mee beginnen. Bovendien heb ik met mijn vorige camera gemerkt dat mijn zoom bijna altijd op maximaal stond, dus ik vertrouw erop dat mij dat niet meteen erg tegen gaat staan. Als eventuele opvulling kan ik altijd nog gaan denken aan de 70-300 IS lens die jij tipte.
Bernard Holtkamp

31-08-2007 09:07

Wout zelfs met een 400 prime heb je zoom,wist je dat?

We noemen dat dan BENENZOOM :wink:

Je kunt dus vaak even met een paar passen naar achteren(als het kan he?) veel winnen.

En anders flink door sparen voor de 70-200 L F4 USM,te koop voor rond de €600 maar een wereld lens.

Gr Bart
Gesloten